Dobre wieści dla wszystkich oddanych fanów klasyki i tych, którzy chcą w niej zasmakować, ale nie mieli jeszcze okazji. Jak się okazuje studio Beamdog, odpowiedzialne m.in. za odświeżenie cyklu “Baldur's Gate” czy “Icewind Dale”, nie zaprzestało wspierania swoich rozszerzonych edycji i z zaskoczenia opublikowało dzisiaj najświeższą aktualizację dedykowaną tym właśnie produkcjom.
Halloween to dobra okazja do zakupów, stąd studio Beamdog chce nas skłonić do zakupu któregoś ze swoich remasterów klasycznych gier na Infinity Engine. Promocja nie byle jaka, bo rabaty sięgają nawet połowy oficjalnej ceny.
O jakości odświeżania klasycznych gier cRPG na łamach naszego serwisu pisaliśmy już całkiem sporo, stąd należy tylko zwrócić uwagę, że wyjściowe ceny remasterów na łamach oficjalnego sklepu zostały znacznie obniżone. Rabaty sięgają nawet 50%, ale jakoś nie trudno zauważyć, że wszystkie oferowane produkty można było nabyć u konkurencji w dużo korzystniejszych cenach.
Wszyscy doskonale wiedzą, że gry z serii "Baldur's Gate" zawsze posiadały świetne spolszczenia. Dla wielu graczy brak polskiej wersji "Siege of Dragonspear" mógł być powodem do niekupienie najnowszej części przygód Dziecka Bhalla. Ale nie bójcie się. Nasz dobry przyjaciel Wolvertino (znany też pod pseudonimem Norbert Rędzia) zapytał na Twitterze studia Beamdog, o polską wersję "SoD". Twórcy odpowiedzieli, że wszystko jest możliwe i cały czas powstają kolejne tłumaczenia gry, a w przypadku pojawienia się nowych informacji, powiadomią o tym fanów. Cóż pozostaje nam tylko trzymać kciuki i mieć nadzieję, że polska wersja jest jednym z kolejnych tłumaczeń.
Chociaż od premiery gry "Baldur's Gate: Siege of Dragonspear" minęło już trochę czasu, wciąż nie wiemy do końca, czy powinniśmy spodziewać się polskiej wersji tytułu, czy też nie. Jakiś czas temu, Trent Oster, czyli jeden z założycieli studia Beamdog, zapytany o to, czy są szanse na polonizację gry, tajemniczo odpowiedział, że owszem – aktualnie firma rozważa różne lokalizacje.
Niedawno – 31 marca – po wielu latach spekulacji i snucia domysłów na ten temat, wydano Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear, dodatek do klasycznych Wrót Baldura, tak uwielbianych przez fanów na całym świecie. Czy studiu Beamdog udało się sprostać zadaniu i połączyć w spójną, logiczną całość pierwszą i drugą część opowieści o wychowanku Goriona?
"Baldurs Gate: Siege of Dragonspear" to produkcja ważna dla studia Overhaul Games. Dzięki niej mogą dowieść, że nie są tylko gośćmi od pucowania starych gier, ale studiem potrafiącym stworzyć własny produkt, który w niczym nie ustępuje innym hitom gatunku cRPG – ie. Żeby nakręcić nas na kupno ich najnowszej gry podzielili się z internetem trailerem. Co się w nim znajduje? Streszczenie fabuły pierwszej części, dwóch tajemniczych ważniaków dyskutujących o fabule gry i parę innych ciekawych wydarzeń. Film znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Studio Beamdog poinformowało już o oficjalnej dacie premiery "Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear" – dodatku do gry "Baldur’s Gate: Enhanced Edition", będącego pomostem między pierwszą i drugą częścią serii. Tytuł zadebiutuje 31 marca bieżącego roku na komputerach PC i zostanie wydany w trzech edycjach, o których informacje znajdziecie w rozwinięciu newsa.
"Baldur's Gate: Siege of Dragonspear", czyli najnowsza produkcja studia Beamdog, będąca pomostem między pierwszą, a drugą częścią opowieści o Dziecku Bhaala, ukaże się już w marcu bieżącego roku. Można się jednak domyślać, że wielu fanów starego dobrego "Baldursa" nie może się doczekać i ostrzy już zęby na najnowsze dzieło zespołu odpowiedzialnego za odświeżone wersje tych cRPG'owych klasyków.
Właśnie dla tych wszystkich osób mamy dobrą informację. Na YouTube'owym kanale studia Beamdog pojawił się godzinny materiał, będący zapisem rozgrywki prowadzonej przez pracowników firmy. Wideo znajdziecie w rozwinięciu newsa.
David Gaider, główny scenarzysta "Dragon Age", niedawno opuścił BioWare, ponieważ jak powiedział "pora na nowe wzywania". Tym wyzwaniem okazuje się być... stanowisko dyrektora kreatywnego Beamdog.
"Na początku zaproponowaliśmy mu pozycję starszego scenarzysty, jednak kiedy David skontaktował się z Trentem w sprawie pozycji, ulepszyliśmy jego rolę." – Pisze Beamdog. – "David jest dobrze znany ze swojej pracy przy "Baldur’s Gate II", "Star Wars: Knights of the Old Republic" i "Dragon Age: Początek". Wniesie również 17 lat doświadczenia do naszego małego zespołu. Nie moglibyśmy być szczęśliwsi ze współpracy z nim". Czy David Gaider będzie zatem współtworzyć "Baldur's Gate: Siege of Dragonspear"?