"Kłamcianka Towarzyska", czyli gra karciana oparta na uniwersum Kłamcy autorstwa Jakuba Ćwieka, stworzona przez ekipę Lans Macabre to tytuł dla trzech graczy wzwyż. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych i wystarczy mała modyfikacja zasad, by móc bawić się w dwójkę z najlepszym przyjacielem, drugą połówką, tatą, córką czy kimkolwiek tylko chcecie. Wszyscy, którzy chcieliby tak zagrać, a nie mają pomysłu co zmienić, by zabawa miała sens, zapraszam do zapoznania się ze stworzonymi przeze mnie zasadami alternatywnymi dla dwóch graczy.
Karty bohaterów
Św. Mikołaj
![Kłamcianka Towarzyska](https://gfx.gexe.pl/gallery/2233/thumb200/14178.png)
Modyfikujemy kartę Św. Mikołaj, która to w normalnych zasadach mówi o tym, że pobieramy 3 karty z talii, jedną zostawiamy dla siebie, dwie pozostałe rozdajemy innym graczom. Jak zapewne zauważyliście, nie mamy w grze w dwie osoby aż tylu uczestników.
Od teraz: karta Św. Mikołaja pozwala na wybranie jednej z trzech kart dla nas, a jedną z dwóch pozostałych losuje nasz przeciwnik.
Światowid
![Kłamcianka Towarzyska](https://gfx.gexe.pl/gallery/2233/thumb200/14179.png)
Usuwamy całkowicie z gry kartę Światowida, który w normalnych zasadach pozwala wykonać działanie innej aktywnej karty Bohatera na stole. Podczas zabawy jeden na jednego karta ta całkowicie traci sens i odbiera jej unikatowość.
Od teraz: karta Światowida nie uczestniczy w grze.
Karty Kłamcy i misia Kłamczucha
![kłamca, kłamczuszek](https://gfx.gexe.pl/2014/6/30/30212354.png)
Normalne zasady Kłamcianki mówią o tym, że każdy Loki daje nam 3 dodatkowe anielskie pióra przy ostatecznym rozliczeniu oraz gracz, który ma największą ilość Kłamców na ręce – automatycznie przegrywa. Zasada ta nie ma zastosowania w grze jeden na jednego, ponieważ przestaje wtedy mieć znaczenie zdobycie jak największej liczby piór i pokonanie przeciwnika, a skupiamy się jedynie na tym, by wcisnąć drugiej osobie swoich Lokich.
Od teraz: Kłamca nie jest aż tak straszną kartą, jednak nadal jest dla nas groźny. Aktualnie każdy posiadany przez nas Loki to minus 3 anielskie pióra przy ostatecznym rozliczeniu. Oczywiście, podobnie jak w normalnej rozgrywce, Kłamczuch niweluje działanie jednego z Lokich – karta nie jest brana pod uwagę przy rozliczeniu.
Kolejka – wymiana kart
![Kłamcianka Towarzyska](https://gfx.gexe.pl/gallery/2233/thumb800/14180.png)
Według podstawowych zasad w każdej chwili możemy wymienić się z którymś z graczy jedną, losową kartą. Zasada ta nadal działa, jednak ma pewne ograniczenia.
Od teraz: Wymiany z innym graczem można dokonać jedynie, jeżeli na ręku mamy chociaż jedną kartę, która nie przedstawia wizerunku Lokiego. Oznacza to, że gdy jesteśmy w posiadaniu samych Kłamców, nie mamy możliwości wymiany z naszym przeciwnikiem.
Co to daje
Zastosowanie powyższych zasad sprawia, że potyczka jeden na jednego nabiera większego sensu i jest w ogóle możliwa. Jeżeli Wy również obmyśliliście jakieś alternatywne zasady dla rozgrywek między dwoma graczami – zapraszamy do podzielenia się nimi w komentarzach.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz