Konferencje dla wydawców i developerów są jednymi z najważniejszych wydarzeń w świecie tworzenia gier, dlatego miejsce ich organizacji zawsze przyciąga sporo uwagi. Tym razem padło na Gdańsk, gdzie już w dniach 1-2 marca tego roku odbędzie się pierwsza organizowana w Polsce konferencja DevGAMM.
Gry przychodzą w różnych kształtach i wymiarach, czasem zmieniając pewne aspekty tylko odrobinę, a czasem tak bardzo iż należy kompletnie zmienić podejście. "Children of Silentown" to horror. Szczególnym fanem gatunku nie jestem, ale było w niej coś, co skłoniło mnie do uwagi. Rezultaty?
Łączenie sił między producentami i wydawcami zawsze jest czymś, co warto obserwować. Takie oświadczenia zwykle są zapowiedzią nowych tytułów o interesującym potencjale, które mogą odcisnąć piętno na rynku wydawniczym. Tym razem dotarła nas wieść o tym, że współpracę nawiązały Daedalic Entertainment i Spitfire Interactive. Owocem ich współpracy ma być wydanie w tym roku gry "Capes". Pierwotnie miała się ukazać tylko na PC, ale teraz plan zakłada wersje również na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox X/S.
Przygody Shreka i jego paczki na przestrzeni lat uzyskały sobie spory rozgłos i renomę, nadal zapewniając nam zabawę i naukę, że nawet ludzie nieidealni mogą żyć długo i szczęśliwie. Popularność kolejnych odsłon podsyca oczekiwania i nadzieje na następne części.
Zestawy LEGO z różnych uniwersów nie są żadną nowością. Nie można jednak nie lekceważyć mocy i potęgi, które w sobie niosą. Fani zawsze chętnie wysłuchują takich wieści, a na listach proponowanych projektów można znaleźć rozmaite koncepcje z przeróżnych filmów i seriali. To też daje im szansę na ziszczenie się. A tym razem zielone światło otrzymał naprawdę duży projekt z filmowej trylogii Tolkiena.
Uniwersum Diuny jest bardzo rozbudowane. Większość książek z głównego cyklu to opasłe tomy. Nie oznacza to jednak, że wyczerpały potencjał tej przepastnej galaktyki, o historii sięgającej tysiące lat wstecz. Brian Herbert i Kevin J. Anderson wykorzystali go z budzącym podziw rozmachem. Wśród stworzonych przez nich dzieł znajduje się m. in. "Zgromadzenie żeńskie z Diuny".
Choć od bitwy pod Corrinem i ostatecznej klęski myślących maszyn minęło już ponad osiemdziesiąt lat, zwycięskich ludzi wciąż czeka jeszcze ogrom pracy. Zręby Nowego Imperium zdążyły okrzepnąć, jednak do spokoju wciąż jeszcze daleko. Butlerianie pod wodzą Manforda Torondo wciąż nie składają broni i nawołują co coraz radykalniejszych posunięć, a dawni herosi i demony znów podnoszą głowę.
Rzeczonym wyciekiem jest 20 minutowy filmik przedstawiający atak mrocznych pomiotów na kwaterę główną Szarych Strażników – fortecę Weisshaupt i wnioskując z poziomu bohatera odbywa się mniej więcej w połowie gry. Zaprezentowany materiał pochodzi z wersji alpha więc trzeba wziąć pod uwagę, że część rzeczy nie posiada tekstur lub może być placeholderami, UI wygląda tak samo jak w "Dragon Age: Inkwizycja", a niebo nie posiada żadnych tekstur i wygląda jak wielka czarna plama. Wciąż można jednak wyciągnąć kilka wniosków na temat gameplay'u.
Oglądając ostatni trailer "Dziedzictwa Hogwartu" nie spodziewałam się dowiedzieć, że główny bohater trafił do Hogwartu dopiero w wieku 15 lat. Domyślałem się, że nie przyjdzie nam grać jako jedenastoletni pierwszoroczniak, że kilka pierwszych roków posłuży jako samouczek. A oprócz tego co znajdziemy w trailerze? Dżentelmena wyglądającego na głównego złego, sporo fantastycznych stworzeń, zapowiedź posiadania przez głównego bohatera pradawnej i straszliwej mocy oraz pokaz zaklęć. Kupujecie?