Torchlight II

„Torchlight II” dopiero w lipcu

Dodał: , · Komentarzy: 1
torchlight ii

Maxis i Obsidian zapewne skaczą z radości, gdyż ubył im groźny przeciwnik do kategorii najlepszej „rąbanki” wiosny. Trochę szkoda, bo na kontynuację hitu Runic Games czekam niecierpliwie i nie będę ukrywał, że jest ona wysoko na mojej liście „gier, w które trzeba koniecznie zagrać w 2011 roku”. No nic... ten poślizg przynajmniej pozwoli złapać oddech i nabrać krzepy mojemu portfelowi, któremu w najbliższych miesiącach zafunduje tak intensywny trening, że biedak schudnie nie do poznania.

Ha! Za to interesujący jest powód przesunięcia premiery gry, w szczególności dla fanów teorii spiskowych związanych z negatywnym wpływem konsol na nasz umiłowany gatunek. Jak tłumaczy Max Schaefer w wywiadzie dla serwisu Digital Spy:

„Powiedziałbym, że projekt konsolowy [konwersja „Torchlight” na platformę Xbox 360 – przyp. Tokar], w szczególności konieczność wytężonej pracy nad jego interfejsem, zabrał nam trochę więcej czasu niż początkowo sądziliśmy. Dlatego też prawdopodobnie od teraz możemy mówić o lipcowej premierze „Torchlight II”. Jednakowoż nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Dzięki temu uzyskaliśmy trochę dodatkowego czasu na optymalizację gry oraz usprawnienia techniczne, które wprowadziliśmy w wersji na Xbox 360 i postanowiliśmy zaaplikować do „Torchlight II” na PC.

Czas ładowania poziomów znacząco się skrócił, a dzięki kilku przydatnym sztuczkom poprawiliśmy trochę animację i, będąc szczerym, wygląda to teraz naprawdę dobrze.”

Zatem do lipca, przynajmniej będzie w co grać podczas wakacyjnej spiekoty.

Torchlight II

Nie byłoby to żadną niespodzianką, zważywszy na fakt, że pierwsza część nad Wisłą sprzedawała się całkiem nieźle i to mimo kilkumiesięcznego poślizgu w stosunku do zachodnich państw oraz możliwości zakupu elektronicznego. „Torchlight II” ma ogromne szanse zawładnąć rynkiem i jeżeli dodać do tego, że gry hack'n'slash cieszą się u nas sporą popularnością, nie może zatem dziwić, że ów tytuł jest łakomym kąskiem dla rodzimych dystrybutorów. Wystarczy spojrzeć na to, ilu polskich nabywców pozyskał „Diablo II”, a skoro najnowsze dzieło Runic Games zostało już okrzyknięte „Diablo 2.5” to pudełkowa wersja ma szanse sprzedać się u nas na pniu.

Kto więc wyda ten tytuł w naszym kraju? Nieoficjalnie znów mówi się o FonoGAME, czyli nowym graczu na polskim rynku. Powód? Słowa szefa firmy na jednym z portali społecznościowych:

torchlight ii

Zwykłe stwierdzenie czy przemycenie pewnych informacji? Bóg jeden raczy wiedzieć, ale byłoby to całkiem logiczne. W końcu firma ta stała za rodzimym wydaniem pierwszej części, a wyczekiwana przez graczy kontynuacja mogłaby być skutecznym zastrzykiem finansowym dla młodego dystrybutora – szczególnie w tych niepewnych, kryzysowych czasach. Jestem też święcie przekonany, że gracze z ucałowaniem dłoni przyjęliby informację, że nie będą musieli znów czekać pół roku, aż gra w końcu pojawi się w Polsce.

Torchlight II

„Torchlight II” – oficjalny zwiastun

Dodał: , · Komentarzy: 3
torchlight ii

„Torchlight”, hack'n'slash młodziutkiego studia Runic Games, okazał się dziełem, które w mig podbiło serca znudzonych fanów gatunku. Umówmy się, ile można katować tego wysłużonego „Diablo II”? Trzeba kiedyś w końcu dać odejść na emeryturę biednemu Mefistofelesowi czy Baalowi, przynajmniej do premiery kolejnej części, i wyjść poza Sanktuarium. Jednak dopiero w 2009 roku, po fali trzecioligowych oraz kilkunastu niezłych acz niedoskonałych rąbanek, magiczny świat „Torchlight” pozwolił nam z czystym sumieniem opuścić ową mroczną krainę i dziesiątkować tabuny wrogów gdzie indziej. Idea była prosta – ściągnąć wszystko, co najlepsze w serii „Diablo”, i dodać kilka smaczków, które sprawdziły się na przestrzeni dekady u konkurencji.

Mimo że wymieszanie formaliny z cukrem (ten słodziutki do granic możliwości klimat) jest dość śmierdzącym i kontrowersyjnym pomysłem, to po gruntownym wymieszaniu, zapach skutecznie potrafił zanęcić do zasmakowania nawet najbardziej zatwardziałego przeciwnika hack'n'slash. Oczywiście zabrakło kilku ważnych składników, jak trybu dla wielu graczy czy wyważonego poziomu trudności, aby ów produkt stał się niczym narkotyk, ale.. co się odwlecze, to nie uciecze, nie?

Studio Runic Games na obecnie trwających targach Gamescom 2010, zaprezentowało pierwszy zwiastun przygotowywanego na 2011 roku „Torchlight II”, tytułu, który ma wypełnić wszystkie braki pierwowzoru. Czy gra będzie godnym spadkobiercą uniwersum i finalnie zrzuci z tronu długowiecznego „Diablo II”?

Wczytywanie...