Czy wierzycie w teorie spiskowe? Mityczne wydarzenia i legendy to dla was jedynie niewyjaśnione fragmenty historii? Jeśli tak, to z pewnością powinniście zainteresować się grą "The Secret World". Już nie musicie udawać się do Kingsmouth czy też zapuszczać się w Mroczne Miejsca. Poniżej krótki wywiad z Małgorzatą "Brokenwing" Czynszak – chyba najbardziej zorientowaną w TSW osobą w Polsce.
Michał "Frey" Mikołajczyk: Dla tych, którzy nie słyszeli o "The Secret World", mogłabyś scharakteryzować pokrótce ten tytuł?
Małgorzata "Brokenwing" Czynszak: "The Secret World" jest grą MMORPG, rozgrywającą się we współczesnym świecie. Developerem jest Funcom, a za tytuł odpowiada Ragnar Tornquist – człowiek stojący między innymi za kultową już "The Longest Journey". W TSW nie ma klas ani poziomów; gracz dostaje do swojej dyspozycji ponad 500 skilli – pogrupowanych w pasywne i aktywne umiejętności. Można jednocześnie używać tylko siedmiu skilli pasywnych i siedmiu aktywnych, ale do zdobycia są wszystkie umiejętności i nic nie stoi na przeszkodzie, by zmieniać swoje "buildy" w zależności od potrzeb grupy. Dzięki temu systemowi gracze nie będą musieli już tworzyć kolejnych altów i po raz kolejny przeciągać je poprzez żmudny proces levelowania do maksymalnego poziomu. W "The Secret World" możesz być kim chcesz i robić to, co chcesz.
MM: Jednym z największych atutów gry ma być unikalny świat i klimat. Jak Twoim zdaniem będzie wyglądał ten świat i jak to wpłynie na grę w TSW?
MC: Umiejscowienie gry we współczesnym świecie odkrywa przed twórcami oraz graczami niesamowite możliwości. Po dobrych kilku latach od wyjścia WoW-a i po licznych, zbyt licznych tytułach naśladujących blizzardowy pomysł na MMO, wielu graczy reaguje alergicznie na kolejną grę, w której mamy do wyboru: dwie strony konfliktu – dobrych i złych, cycate laleczki Barbie, trolle, krasnoludy, elfy czy świętą trójcę w osobach tanka, healera i dps-a. Pojawiło się znudzenie gatunkiem. Pomysł Funcomu ma szansę tchnąć świeży powiew w zmurszałe i zgrane do upadłego klisze MMO. Wyobraź sobie świat, nasz świat – taki, jaki znamy, z jego miastami: Londynem, Nowym Jorkiem, Seulem; miejscami takimi jak Egipt i Transylwania. Jednak pod powierzchnią znanej nam rzeczywistości kryją się istoty z legend, mitów, miejskich wierzeń; wampiry, wilkołaki, zjawy, upiory. W "The Secret World" to nie są wymyślone historie. Te istoty naprawdę istnieją i pragną przejąć nasz świat dla siebie.
Na drodze temu pradawnemu złu stoją gracze, którzy mogą wybrać przynależność do jednego z trzech tajnych stowarzyszeń: Iluminatów, Smoków i Templariuszy. To oni zjednoczą się i będą stawiać odpór siłom zła: zombie, draugom, revenantom. Istotom stworzonym przez wyklętych okultystów, alchemików, przez klątwy i voodoo. Nasz świat tylko wydaje się bezpiecznym miejscem – miejscem, które znamy – ale już wkrótce gracze będą mogli poznać, właśnie dzięki "The Secret World", jego alternatywną historię.
MM: Czy możesz wytłumaczyć na czym polegają eventy ARG?
MC: ARG, czyli Alternate reality game, jest rodzajem eventu splatającego pomysłowo w całość autentyczne wydarzenia, które miały miejsce w naszej rzeczywistości z tymi, które zostały wymyślone przez twórców danego ARG. W zasadzie każde ARG angażuje rozmaite media do ujawnienia pewnych fikcyjnych osób, sytuacji, miejsc. Tworzone są zmyślone konta mailowe, profile na różnorakich portalach społecznościowych, blogi. Najczęściej ARG angażowane jest do niekomercyjnych działań, tworzone przez grupki fanów, którzy bawią się we własnym kręgu, jednak od paru lat można zauważyć, że ARG staje się świetną platformą marketingową dla firm szukających dostępu do szerszej publiczności, znudzonej już "tradycyjną" reklamą.
Pierwszy event ARG, związany z "The Secret World", miał miejsce już w maju 2007 roku. Był to zespół wydarzeń, którego skutkiem było ujawnienie oficjalnej strony gry www.darkdaysarecoming.com (obecnie strona przekierowuje na nowy adres www.thesecretworld.com po tym, jak Funcom wykupił tę domenę). W sumie do tej pory Funcom stworzył kilkanaście ARG, które w niesamowicie rozbudowany i pomysłowy sposób ujawniły pewne części świata "The Secret World". Do najciekawszych ARG można zaliczyć: Dark Days Are Coming, zbiór zagadek prowadzących do ujawnienia strony Kingsmouth, blog Monsters in Maine, Scarecrow Puzzle, Ambasador. Do najczęściej wykorzystywanych do ARG przez Funcom mediów można zaliczyć: Twittera z kontami melissonomoi, thedarkplaces oraz mieszkańców Kingsmouth: szeryf Helen, jej zastępcy Andy Gardenera, Danniego Dufresne, Carter, Bloggera z blogiem Monsters of Maine, oficjalne forum gry czy wreszcie bardzo autentycznie wyglądającą stronę miejską, całkowicie fikcyjnego miasta występującego w "The Secret World" – Kingsmouth.
MM: O ile pamięć mnie nie myli, ostatni taki event doprowadził do ujawnienia czwartej frakcji w TSW (Fenicjan). Czy możesz nam przybliżyć, jak do tego doszło?
MC: Rzeczywiście, ostatni zakończony event doprowadził do ujawnienia czwartej frakcji, czyli Fenicjan. Cały event rozpoczął się na Twitterze, gdzie znana nam od dawna osoba o kryptonimie @thedarkplaces ujawniła informację: "Kartagina wrze. Statki wyruszyły", ale to jeszcze nie naprowadziło nas na właściwy trop. Jednak dalsze informacje: "Yam i Baal wyruszyli na wojnę. 4 wyzwie Trójcę" pozwoliły społeczności fanów na odkrycie, że istnieje czwarta frakcja – właśnie Fenicjanie.
MM: Co do tej pory wiadomo o Fenicjanach?
MC: Niewiele. Wiemy, że jest to tajemnicza frakcja, z którą gracze będą mogli wchodzić w relacje, ale nie będą mogli nią grać. Wiemy, że Fenicjanie wchodzą w skład Council of Venice – organizacji w "The Secret World" czuwającej nad przestrzeganiem zasad walki pomiędzy trzema tajnymi stowarzyszeniami. Jednak z niewiadomych powodów, CoV zabroniła brać Fenicjanom udziału w toczącej się pomiędzy frakcjami wojnie o władzę i dominację nad światem. Zostali oni również oskarżeni przez CoV o włamanie do serwerów rady i doprowadzenie do zniszczenia zegara odliczającego czas do rozpoczęcia pierwszej fazy bety TSW.
MM: Czy możesz powiedzieć, kim jesteś oraz skąd ta fascynacja grą?
MC: Mój nick, Brokenwing, powstał na potrzeby opowiadania dziejącego się w świecie gry Aion. Naprawdę nazywam się Gosia, 35 lat. Mam męża i trójkę dzieci.
Jestem fanką "The Secret World" od paru już lat, a że lubię pisać, to postanowiłam powołać do życia fansite poświęcony TSW. Bardzo lubię literaturę i filmy o tematyce fantastycznej, szczególnie przeżywającą drugą młodość space-operę. Do filmów, które ostatnio zrobiły na mnie niesamowite wrażenie, należy "Moon", w reżyserii Duncana Jonesa. Co ciekawe, ten ostatni jest synem znanego piosenkarza Davida Bowie. Z pisarzy najbardziej cenię sobie Stevena Eriksona i George'a Martina, z polskich pisarzy uwielbiam Jacka Dukaja – moim zdaniem to najwybitniejszy polski pisarz współczesny. Dlaczego właśnie "The Secret World"? Gram w MMO już dobrych parę lat i czekałam na nowy tytuł, który przełamie stereotypy gatunku. TSW zafascynował mnie swoimi eventami ARG, historią i niesamowitą, oddaną grupą fanów.
MM: Zapewne masz swoją ulubioną frakcję. Która to i dlaczego właśnie ta? Ja sam najbardziej identyfikuje się z Templariuszami, więc czy poznałem towarzysza broni, czy nie? :)
MC: Oczywiście, że mam swoją ulubioną frakcję i są nią również Templariusze :) Wprawdzie na teście wyszło, że powinnam przystąpić do Smoków, jednak od samego początku Templariusze bardziej odpowiadali moim poglądom. Sama interesuję się historią Zakonu Templariuszy, więc był to dodatkowy atut. Poza tym idea frakcji otwarcie walczącej ze złem, przedmurza naszego świata, wyznającej ideały braterstwa i odwagi to było to, co mnie przyciągnęło do Templariuszy.
MM: Czym Twoim zdaniem TSW będzie górować nad innymi MMO?
MC: Odpowiem najprościej – wieloma rzeczami. TSW będzie miało niesamowitą grafikę; szybką akcję napakowaną walką z użyciem katan, shotgunów, pistoletów oraz magii, niesamowitą historię, ciągle zmieniające się misje inwestygacyjne i content wciągający na długie lata grania.
MM: Zatem zdradź nam, jak możemy śledzić najnowsze wydarzenia ze świata TSW?
MC: Podstawowym źródłem informacji jest oficjalna strona gry: www.thesecretworld.com i oficjalne forum: www.darkdemonscrygaia.com. Natomiast wszystkich polskich fanów gorąco zapraszam na naszą stronę: www.tswo.pl, gdzie można znaleźć masę informacji na temat gry, na nasze forum: www.tswo.pl/forum/index.php oraz na naszego Twittera, gdzie podawane są najświeższe informacje o TSW.
MM: Czy jest jeszcze coś, na co chciałabyś zwrócić uwagę lub podzielić się z nami?
MC: Wszystkich fanów "The Secret World", ceniących sobie dobre towarzystwo, rpg-owy klimat, chcących poznawać i rozwiązywać zagadki Tajemnego Świata, zapraszam do założonej przez mnie pierwszej polskiej Cabal (gildii) w TSW – Hermetic Order of Trinity. Informacje można znaleźć na stronie naszego forum.
MM: Bardzo dziękuje za poświęcony czas. Do premiery jeszcze co najmniej kilka miesięcy, więc pewnie jeszcze nie raz usłyszymy o TSW, a zatem mogą zrodzić się kolejne pytania, z którymi już wiemy, gdzie się zwrócić. Do kolejnego razu.
MC: Również bardzo dziękuję i pozdrawiam wszystkich fanów "The Secret World" :)
Komentarze
Dodaj komentarz