"Diadem" to z założenia prosta gra fabularna, mająca wprowadzić gracza w hobby bez przytłaczania mechaniką. To klasyczne fantasy z magią, smokami, elfami, krasnoludami itd. Mechanika oparta jest na ośmiu głównych cechach, które są wyrażane za pomocą kości – od najniższej czterościennej i w górę – k6, k8, k10 itp. Dla przykładu – wojownik uderzający w kogoś mieczem, "używa" cechy walki rzucając kością dziesięciościenną, tak aby przebić stopień trudności określony przez mg. Odbywa się to kosztem woli, za którą u niego odpowiada kość czterościenna.
System jest autorską mechaniką oraz światem Andrzeja Rylskiego i, co przykuło moją uwagę, ma zostać wydany za pieniądze uzyskane metodą crowdfundingową.
Zbiórka odbywa się za pośrednictwem polakpotrafi.pl (polski klon kickstartera), pieniądze potrzebne są autorowi na pokrycie kosztów przygotowania profesjonalnych ilustracji oraz na papierowe wydanie podręcznika. Jak sam zaznacza, mechanika jest już gotowa i od ponad roku intensywnie testowana na sesjach.
Zainteresowanych zapraszam na blog poświęcony grze oraz na stronę crawdfundingową "Diademu". Póki co z wymaganej do wydania gry kwoty 3000 złotych, udało się zebrać ok 2300 zł, a do końca akcji pozostało jeszcze 17 dni.
Źródło: diadem-rpg.blogspot.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz