riese

RPGi tekstowe » Newsy

ferelden, tgf, gry rpg, dragon age

Ferelden to darmowa tekstowa gra RPG, osadzona w uniwersum Dragon Age. 1 marca przeszła z etapu beta testów do etapu otwartej gry.

Jak piszą twórcy tejże gry: Zapraszamy Cię do świata mrocznego fantasy, do krainy Ferelden, która po doświadczeniu katastrofalnej plagi mrocznych pomiotów, nękana jest przez orlezjańskich najeźdźców. Ludzie toczą tu nieustanną walkę o wpływy. Krasnoludy walczą o oczyszczenie Głębokich Ścieżek. Elfy żyją w miejskich enklawach lub prowadząc nomadyczny tryb życia, starają się odnaleźć zapomnianą wiedzę swoich przodków.

Gra mogła zaistnieć dzięki garstce pasjonatów i znajomych, zafascynowanych grami TGF. Tworzymy Ferelden, bo lubimy gry fabularne i wiemy, jak robić to z jajem – dla innych, nie tylko dla siebie.

RPGi tekstowe

Radiaton – polskie postapo

Dodał: E.M.Thorhall, środa, 2 kwietnia 2014 · Komentarzy: 0
rotation, tgf, rpg tekstowe

Radiation – Historia Polskich Pustkowi! Nowo powstająca gra TGF – Tekstowe Gry Fabularne – tym razem osadzona na terenie postapokaliptycznej Polski.

Zespół autorów pod przewodnictwem Walesa, dopracowuje szczegóły projektu, a na stronie głównej możemy przeczytać tekst prezentujący historię "Jak do tego doszło?". Chociaż gra jest jeszcze w fazie rozwoju, bo wciąż powstają nowe opisy fabularne, grafiki przedstawiające miasta czy potwory, to już można zagrać fabularnie, zwłaszcza, że klimat w grze jest ciężki, taki jak niektórzy lubią.

Może zadeklarowana kwota nie urywa tyłka (w porównaniu choćby z wynikiem jaki uzyskała "Numenera" Cooka), niemniej zebranie 109,596 dolarów, ofiarowanych przez 1019-tu fanów marki, może robić jako takie wrażenie. W każdym razie czwarta edycja "Earthdawn" wkrótce stanie się faktem. Premierę gry twórcy z FASA Games planują na sierpień 2014 roku. Zadebiutuje na Genconie.

earthdawn4, rpg

Cieszy fakt, że kolejny RPG został ufundowany. Tym bardziej, że wielu ludzi wieszczyło kryzys naszego hobby. Kto wie, może wiatr już się odwrócił i nie ma co czekać na jakiś przełom łączony z letnią premierę D&D Next, gdyż zmiana już nastąpiła, tylko my jej jeszcze nie zauważyliśmy?

"Earthdawn" – klasyczny już RPG, który najlepsze lata w Polsce ma już za sobą, doczeka się wkrótce 4. edycji systemu. Nad Wisłą w latach 90-tych spora część wielbicieli heroic fantasy przemierzała 4. świat w poszukiwaniu artefaktów zniszczonej przez horrory cywilizacji.

earthdawn4, rpg

"Diadem" to z założenia prosta gra fabularna, mająca wprowadzić gracza w hobby bez przytłaczania mechaniką. To klasyczne fantasy z magią, smokami, elfami, krasnoludami itd. Mechanika oparta jest na ośmiu głównych cechach, które są wyrażane za pomocą kości – od najniższej czterościennej i w górę – k6, k8, k10 itp. Dla przykładu – wojownik uderzający w kogoś mieczem, "używa" cechy walki rzucając kością dziesięciościenną, tak aby przebić stopień trudności określony przez mg. Odbywa się to kosztem woli, za którą u niego odpowiada kość czterościenna.

diadem, rpg

System jest autorską mechaniką oraz światem Andrzeja Rylskiego i, co przykuło moją uwagę, ma zostać wydany za pieniądze uzyskane metodą crowdfundingową.

RPGi tekstowe

40 lat mineło...

Dodał: Ranger Krzyś, piątek, 31 stycznia 2014 · Komentarzy: 7

... a RPG się trzyma. Bywały okresy kiedy było tak popularne, że jego wpływ na popkulturę był nie do przecenienie (ach te adekowe czas), potem były lata chude, znów tłuste (d20)...

dnd, klasy

W każdym razie hobby trzyma się. Trochę lepiej na zachodzie, dużo gorzej u nas, niemniej trwamy i gramy. Kto wie? Może wkrótce wiatr się zmieni i RPG wyjdzie z zapaści (w końcu w naszym pięknym kraju sprzedaż 1000 podręczników do gry uchodzi za sukces) w jakiej obecnie się znajduje. Okazją ku temu może będzie wyczekiwana przez wielu premiera Dungeons and Dragons Next, piątej edycji gry, łączącej w sobie najlepsze cechy AD&D 2 e. z 3 e. Przekonamy się dopiero latem co z tego wyniknie.

Informacja prasowa

Do piątego Lutego 2014 potrwa jeszcze głosowanie na najlepsze teksty Karnawału Blogowego RPG (edycje 25-50). Znajdziecie tam dużo ciekawych tekstów na różnorodne tematy związane z RPG, warto z nimi się zapoznać i zagłosować.

karnawał blogowy rpg, logo

Każdy oddany głos będzie zliczony i może zadecydować o tym czy znajdzie się w kolejnej Antologii Blogowej (pierwsza została wydana w ubiegłym roku z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych). Więcej informacji znajdziecie w tym miejscu:

Karnawał blogowy RPG to inicjatywa, którą zapoczątkowano na wzór zachodniego Carnivale RPG. Idea jest niezwykle prosta – osoba wyznacza temat powiązany z grami fabularnymi, zaś blogerzy wyrażają swoje opinie w postaci wpisów na blogach. Po umownych trzydziestu dniach kolejny bloger proponuje kolejny temat. I w ten sposób zabawa trwa już od blisko pięciu lat.

Narzekacie czasem, że mało u nas wydaje się gier RPG? No cóż, ja tak. W każdym razie jest szansa, że coś się w tym względzie może zmienić. Fajne RPG organizuje na swojej facebookowej stronie ankietę, której celem jest wskazanie przez graczy gier, jakie powinny być wydane w naszym kraju. Twórcy zapewniają, że można głosować wielokrotnie i dopisywać własne propozycje. Wyniki ankiety mają mieć wpływ na politykę wydawniczą firmy.

fajne rpg

Obecnie prym wiedzie "Shadowrun", za nim podążają "Kroniki Mutantów" i "Wiedźmin". Serio, "Wiedźmin". Wszystkich zainteresowanym wzięciem udziału w ankiecie zapraszam tutaj.

RPGi tekstowe

Valiant I Era

Dodał: E.M.Thorhall, niedziela, 14 lipca 2013 · Komentarzy: 0

Valiant I Era! W nowej odsłonie!

valiant, rpg tekstowe

Niczym Feniks z popiołów na firmamencie Vallheru pojawiła się nowa gra, w nowej odsłonie graficznej. Valiant, bo o niej mowa powstała z inicjatywy kilku najstarszych graczy Vallheru.

Jak mówi jeden z głównych rangowych Venim – "Kiedy podjęto decyzję o zamknięciu oryginalnego Vallheru, postanowiliśmy, że nie pozwolimy społeczności vall tak po prostu zniknąć. Początkowo chcieliśmy przejąć Vallheru i kontynuować zabawę na starych śmieciach, ostatecznie uznaliśmy, że lepszym wyjściem będzie założenie nowej gry, z nazwą jedynie nawiązującą do oryginału. Gra jest oczywiście jeszcze na rozruchu, ale mamy spore plany skupiające się głównie wokół koncepcji fabuły opartej na mechanice, gdzie historie dokonań graczy, wojen klanów itp. stanowić będą tło fabularne gry. Chcemy też uczynić mechanikę bardziej realistyczną, sprzyjającą odgrywaniu postaci. Krótko mówiąc zwracamy się w zupełnie nowym kierunku."

Zapowiadane dawno Gruzowisko ruszyło w nieco zmienionej odsłonie 11 lipca o 19.00. Świat zwany Vaneller jest już do dyspozycji graczy!

vaneller, gruzowisko

Przed Pożogą świat był pełen czarodziejów i magii ułatwiającej życie istotom zamieszkującym krainę. Prędko jednak okazało się, że może być również niebezpieczną bronią na drodze do objęcia władzy. Spisek kilku Nieśmiertelnych, w wyniku którego doszło do zniszczenia Rady, był początkiem wielkiej wojny o Kryształ, w której zginęła większość magicznych istot, ras odzwierzęcych, a świat uległ zniszczeniu w wyniku trzęsień ziemi, powodzi czy erupcji wulkanów. Nieliczne jednostki, którym udało się przetrwać kataklizm, zaczęły zbierać się w grupki, by stworzyć świat od nowa. Dawne spory, uprzedzenia i światopoglądy poszły w niepamięć. Po latach ciemności nadchodziła nadzieja na nowe, zaburzona jednak powstawaniem zmutowanych zwierząt, które zaczynały rosnąć w siłę. Pozostałe przy życiu istoty, mając w pamięci lata apokalipsy, dążyły do osiągnięcia równowagi, rozwoju miast, odkrywania rzeczy, które zastąpią magię i równie skutecznie ułatwią życie. Tak powstały pierwsze wynalazki, odkryto Eter i alchemię.

Świat po Pożodze cały czas się rozwija, idzie z postępem, a mniejsze osady i skupiska ludzkości uparcie walczą o stworzenie choćby cząstki normalności, by przetrwać.

Wczytywanie...