"Missisipi w roku 2050 to ogromny toksyczny ściek wypływający wprost z wnętrza Molocha. Rzeka i ziemie w jej sąsiedztwie, skryte w trujących oparach, nazywane są przez ludzi z zewnątrz Pasem Śmierci lub wylęgarnią mutantów. Mało kto potrafi tu przetrwać, zaś dla tych nielicznych, którzy tu żyją, zabójcze toksyny w powietrzu i wodzie to codzienność. Stając naprzeciw wojowników z Missisipi, odzianych w przeciwdeszczowe płaszcze i nieodłączne maski gazowe, przygotuj się na najgorsze choroby i trucizny, jakie zrodziła powojenna ziemia i jakie wpuścił do rzeki Moloch."
Zdolność Sztabu
Raz na turę Sztab Missisipi może odepchnąć jedną sąsiadującą z nim jednostkę przeciwnika.
Co nowego?
W "Neuroshima HEX 3.0: Missisipi" pojawiły się Żetony Podłoża; kładzie się je wyłącznie na wolne pola, a na nie może zostać położona dowolna jednostka – czy to nasza, czy wroga. Da się je zniszczyć wyłącznie którymś z Żetonów natychmiastowych: Małą bombą, Bombą, Granatem czy Snajperem. Nie można ich ranić, sieciować, odpychać itp. Jako że nie są traktowane jak jednostki, można strzelać ponad nimi i nie uwzględnia się ich w trakcie sprawdzania, czy plansza jest kompletnie wypełniona. Automatyczna Bitwa nie zostanie wywołana, dopóki na Żetonie Podłoża nie znajdzie się jakaś jednostka, która ostatecznie zapełni mapę. Przykładem omawianego żetonu występującego w tym dodatku jest Toksyczna bomba.
Zalety armii
- Możliwość wielkiego zatrucia Sztabu przeciwnika (aż 5 znaczników Jadu!)
- Łatwo niweczyć plany rywala dzięki Paraliżom, Strefie czy Zasłonie dymnej
- Gwarantowana przez Medyków i Mutacje duża odporność
- Omijające obronę przeciwnika Cienie
Wady armii
- Mała siła ataków
- Niewielka liczba jednostek walczących
- Brak pancerzy
Jak grać?
Jak łatwo się domyślić, najważniejsze w grze armią Missisipi jest skuteczne zatrucie Sztabu przeciwnika. Im więcej razy się to uda, tym bardziej będzie on cierpieć w każdej kolejnej Bitwie. Dzięki Paraliżom, Strefie czy zdolności własnego Sztabu, powinniśmy dać radę ochronić go swoimi jednostkami i zachować kontrolę w otaczającym go rejonie planszy. Toksyczna bomba ma tę przewagę nad Bombą Molocha, że można ją położyć w wybranym miejscu i poczekać z detonacją do najbardziej odpowiedniego momentu. Kiedy taki nadejdzie, możemy szybko i skutecznie oczyścić wybraną wcześniej część pola.
Wykonanie
W Wydawnictwie Portal zdecydowano, że żetony Missisipi mają ciekawą, trudną do określenia męskim okiem barwę, jednak faktycznie kojarzącą się z trującymi ściekami. One same zostały porządnie wykonane, na wzór tych z wersji podstawowej. Załączona instrukcja klarownie przedstawia kwestie mogące stanowić problem dla początkujących graczy. Zawarto w niej wszystkie potrzebne informacje tyczące się choćby Zatrucia, Paraliżu czy działania Strzału snajperskiego. Nie powinno być więc problemu w zrozumieniu, jak powinno się nią grać.
Uwaga: To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry "Neuroshima HEX".
Elementy zestawu
- 35 żetonów Missisipi
- 5 znaczników Ran
- 2 znaczniki Missisipi
- 1 znacznik Toksycznej bomby
- 5 znaczników Jadu
- Zapasowy żeton i znaczniki
- Instrukcja
Podsumowanie
- Ocena wykonania: 9
- Poziom trudności: średni
- Wymagana przestrzeń: mała
- Uśredniona cena: 28zł
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz