Neuroshima HEX (edycja 3.0)
- Liczba graczy 2 - 4 osoby
- Wiek od 10 lat
- Średni czas gry 70 min
- Wydawca Portal
- Projektant Michał Oracz
Ocena użytkowników
9.67 Średnia z 18 ocenTwoja ocena
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.
Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.
Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.
Recenzja Czytaj całą recenzję »
Początki rodzimej "Neuroshimy" sięgają 2003 roku: właśnie wtedy przyszło nam poznać tę osadzoną w postapokaliptycznych klimatach grę fabularną, autorstwa Ignacego Trzewiczka, Marcina Blachy, Michała Oracza oraz Marcina Baryłki. Zainspirowane sukcesem swego RPG Wydawnictwo Portal dwa lata później zdecydowało się wydać "Neuroshimę HEX" – grę planszową. W ciągu ostatnich lat przechodziła ona serię ulepszeń i usprawnień, aż pod koniec 2013 roku ukazała się obecnie sprzedawana wersja, sygnowana... czytaj dalej...
Galeria Zobacz więcej »
Dodatki
Zawartość pudełka
- 1 instrukcja
- 1 plansza
- po 35 żetonów armii Molocha, Borgo, Hegemonii i Posterunku
- 8 znaczników Sztabów
- 8 znaczników Sieci
- 24 znaczniki Ran
- 4 karty pomocy
- 4 liczniki Obrażeń
- 4 czyste żetony zapasowe
- 55 Hexogłówek