Mombasa
- Liczba graczy 2 - 4 osoby
- Wiek od 12 lat
- Średni czas gry 120 min
- Wydawca Lacerta
- Projektant Alexander Pfister
Ocena użytkowników
9.29 Średnia z 7 ocenTwoja ocena
Poczuj ducha rywalizacji rodem z epoki kompanii handlowych!
W grze Mombasa wcielasz się w inwestora kupującego udziały kompanii handlowych, zlokalizowanych w czterech afrykańskich miastach: Mombasa, Cape Town, Saint-Louis i Kair. Twoim celem będzie rozbudowa sieci faktorii handlowych tak, aby zarobić jak najwięcej pieniędzy.
Kompanie handlowe były spółkami tworzonymi w celu eksploracji nowych terytoriów, handlu z nimi i ich kolonizacji. Ich działalność nierozerwalnie łączy się z mrocznym rozdziałem historii ludzkości – światową kolonizacją. Okres ten, trwający od mniej więcej XV wieku do połowy XX wieku, powiązany jest z wyzyskiem i niewolnictwem.
Pomimo że fabuła gry jest osadzona w tym czasie, Mombasa nie jest symulacją historyczną. To gra strategiczna, z naciskiem na ekonomię, która luźno nawiązuje do historycznych wydarzeń i umieszcza je w fikcyjnej oprawie. Wyzysk Afryki i jej mieszkańców nie jest w żaden sposób przedstawiony w grze.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o historii tego okresu, polecamy lekturę książki: History of Modern Africa: 1800 to the Present Richarda J. Reida z serii Blackwell Concise History of the Modern World.
Recenzja Czytaj całą recenzję »
"Mombasa" to nowa, strategiczno-ekonomiczna gra, autorstwa Alexandra Pfistera, wydana przez rodzimą Lacertę, przeznaczona dla od 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w niej w inwestorów kupujących udziały kompanii handlowych znajdujących się w czterech afrykańskich miastach: tytułowej Mombasie, Cape Town, Saint-Louis i Kairze. Będą oni starać się rozbudować sieci faktorii handlowych tak, by zbić na nich jak największą sumkę i zostać ostatecznym zwycięzcą. Tytuł ten zdecydowanie należy do... czytaj dalej...
Galeria Zobacz więcej »
Zawartość pudełka
- 1 plansza
- 4 dwustronne tory inwestycji
- 4 plansze graczy
- 44 karty akcji
- 36 kart startowych
- 4 karty ekspansji "1"
- 4 karty losowania
- 72 żetony książek
- 10 żetonów początkowych
- 4 żetony premii
- 60 monet
- 60 faktorii handlowych
- 16 znaczników zaawansowania
- 20 znaczników premii
- 4 znaczniki kałamarza
- 4 znaczniki diamentów
- 1 żeton rozpoczynającego gracza
- 1 notes punktacji
- 4 karty podsumowania
- Instrukcja