Mombasa

- Liczba graczy 2 - 4 osoby
 - Wiek od 12 lat
 - Średni czas gry 120 min
 - Wydawca Lacerta
 - Projektant Alexander Pfister
 
Ocena użytkowników
9.29 Średnia z 7 ocenTwoja ocena
Poczuj ducha rywalizacji rodem z epoki kompanii handlowych!
W grze Mombasa wcielasz się w inwestora kupującego udziały kompanii handlowych, zlokalizowanych w czterech afrykańskich miastach: Mombasa, Cape Town, Saint-Louis i Kair. Twoim celem będzie rozbudowa sieci faktorii handlowych tak, aby zarobić jak najwięcej pieniędzy.
Kompanie handlowe były spółkami tworzonymi w celu eksploracji nowych terytoriów, handlu z nimi i ich kolonizacji. Ich działalność nierozerwalnie łączy się z mrocznym rozdziałem historii ludzkości – światową kolonizacją. Okres ten, trwający od mniej więcej XV wieku do połowy XX wieku, powiązany jest z wyzyskiem i niewolnictwem.
Pomimo że fabuła gry jest osadzona w tym czasie, Mombasa nie jest symulacją historyczną. To gra strategiczna, z naciskiem na ekonomię, która luźno nawiązuje do historycznych wydarzeń i umieszcza je w fikcyjnej oprawie. Wyzysk Afryki i jej mieszkańców nie jest w żaden sposób przedstawiony w grze.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o historii tego okresu, polecamy lekturę książki: History of Modern Africa: 1800 to the Present Richarda J. Reida z serii Blackwell Concise History of the Modern World.
Recenzja Czytaj całą recenzję »
"Mombasa" to nowa, strategiczno-ekonomiczna gra, autorstwa Alexandra Pfistera, wydana przez rodzimą Lacertę, przeznaczona dla od 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w niej w inwestorów kupujących udziały kompanii handlowych znajdujących się w czterech afrykańskich miastach: tytułowej Mombasie, Cape Town, Saint-Louis i Kairze. Będą oni starać się rozbudować sieci faktorii handlowych tak, by zbić na nich jak największą sumkę i zostać ostatecznym zwycięzcą. Tytuł ten zdecydowanie należy do... czytaj dalej...
Galeria Zobacz więcej »
Zawartość pudełka
- 1 plansza
 - 4 dwustronne tory inwestycji
 - 4 plansze graczy
 - 44 karty akcji
 - 36 kart startowych
 - 4 karty ekspansji "1"
 - 4 karty losowania
 - 72 żetony książek
 - 10 żetonów początkowych
 - 4 żetony premii
 - 60 monet
 - 60 faktorii handlowych
 - 16 znaczników zaawansowania
 - 20 znaczników premii
 - 4 znaczniki kałamarza
 - 4 znaczniki diamentów
 - 1 żeton rozpoczynającego gracza
 - 1 notes punktacji
 - 4 karty podsumowania
 - Instrukcja
 



