Andrzej Sapkowski debiutował w latach, w których do polskiej fantastyki podchodzono z dużym dystansem. Na szczęście szybko się okazało, że wbrew zapowiedziom nieprzychylnych krytyków nie będzie autorem jednego opowiadania. Wiedźmin obecnie stał się samodzielną ikoną popkultury, a gra komputerowa stworzona na kanwie utworów o Geralcie z Rivii jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych towarów eksportowych.
Jak na tym tle wypadają komiksy? W latach 1993-1995 powstał cykl komiksów o Geralcie z Rivii, a teraz czytelnicy otrzymali wydanie kolekcjonerskie, zbiór sześciu rysunkowych opowieści w jednym tomie. Wersja wypuszczona przez wydawnictwo Prószyński i S-ka zawiera pięć komiksowych adaptacji przygód wiedźmina znanych z tekstów Andrzeja Sapkowskiego: "Droga bez powrotu" (tytuł opowiadania "Droga, z której się nie wraca"), "Geralt" (na podstawie opowiadania "Wiedźmin"), "Mniejsze zło", "Ostatnie życzenie" i "Granica możliwości" oraz utwór zatytułowany "Zdrada". Ten ostatni powstał od razu w wersji komiksowej i opowiada wczesne losy Geralta, czasy szkolenia na zabójcę potworów oraz pierwsze moralne dylematy. Stanowi tym samym genezę nietuzinkowej postaci mutanta z zasadami.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz