Po kryzysie związanym z wykradzeniem wrażliwych danych przez hakerów, CD Projekt RED wraca powoli do roboty i stopniowo dąży do naprawy zabugowanego “Cyberpunk 2077”. Niedługo na serwery trafi długo wyczekiwany patch 1.2, który załata kilka uciążliwych mankamentów – zbyt szybką reakcję policji na popełnienie przestępstwa, problemy z mechaniką jazdy i blokowaniem się wehikułów szos w newralgicznych punktach czy aktualizację sterowania związaną z niechcianymi unikami.
To ważny krok na drodze do naprawienia zachowań policji w naszej grze. Zmiany powinny pomóc z problemem NPC-ów pojawiających się za plecami postaci i stworzą wrażenie, że policja potrzebuje trochę czasu, by dotrzeć na miejsce zdarzenia, kiedy ktoś zgłosi przestępstwo. Dodaliśmy również drona rozpoznawczego, by gracze mieli poczucie, że policja obserwuje i analizuje sytuację na bieżąco.
Analizując opinie dotyczące naszego modelu kierowania pojazdami, zauważyliśmy, że gracze mieli najwięcej problemów z szybkością sterowania. Większość zastrzeżeń pochodziła od graczy korzystających z klawiatury na PC oraz graczy, których platformy miały problemy z płynnością, i skupiały się na tym, jak trudno utrzymać samochody w torze jazdy.
W menu opcji dodaliśmy teraz suwak czułości sterowania. Umożliwia on spowolnienie szybkości sterowania wszystkimi pojazdami i z użyciem wszystkich urządzeń wejściowych, bez wpływania na maksymalny kąt skrętu.
Samochodami trudno było kierować szczególnie przy spadkach płynności gry. Przyczyna tkwiła w kodzie gry, który nie radził sobie z nagłymi zmianami liczby klatek na sekundę. Obecnie szybkość sterowania powinna działać tak samo w przedziale od 20 do ponad 60 klatek na sekundę.
Na koniec przyjrzeliśmy się poszczególnym samochodom, w tym Archer Hella gracza, i naprawiliśmy problemy, które sprawiały, że przy mniejszej płynności rozgrywki pojazdy stawały się zbyt narowiste.
W pewnych sytuacjach nasz pojazd mógł utknąć lub zawiesić się na elementach otoczenia Night City. Teraz dodaliśmy funkcję odblokowania pojazdu, która włącza się, kiedy próbujecie przyspieszyć, ale się nie poruszacie. Przytrzymując gaz, możecie rozkołysać pojazd w przód i w tył lub obrócić go lewo/prawo.
Unik przy podwójnym naciśnięciu klawisza ruchu można wyłączyć w ustawieniach sterowania. Unik nadal można wykonać poprzez podwójne naciśnięcie klawisza przełączającego kucnięcie (domyślnie klawisz „C”).
Można też teraz przenieść sterowania za pomocą WSAD na sterowanie przy użyciu innych klawiszy. Wciąż jeszcze musimy rozwiązać kilka problemów z przypisanymi akcjami, czym zajmiemy się w kolejnych aktualizacjach.
Źródło: www.cyberpunk.net
Komentarze
Świetna gra.
Nie mogę polecić podobnej gry, ale jeśli chcecie zobaczyć grę, gdzie twórcy szanują graczy, to ja na przykład polecam EVE Online
[Dodano po 2 tygodniach i 20 godzinach]
Użytkownik UWU dnia wtorek, 23 marca 2021, 15:55 napisał
Nie mogę polecić podobnej gry, ale jeśli chcecie zobaczyć grę, gdzie twórcy szanują graczy, to ja na przykład polecam EVE Online
Dodaj komentarz