Sam pomysłodawca nowego Tormenta, Brian Fargo, wypowiedził się tak o tej sprawie:
Mnożą się i mnożą newsy o Torment: Tides of Numenera, będącym duchowym spadkobiercą jednego z najlepszych cRPGów – "Planescape: Torment". A wszystko dzięki Rangerowi Krzysiowi. Dziś jednak o systemie moralności w grze opowiem ja.
Jaka jest różnica między Wiedźminem 3: Dzikim Gonem a Skyrim? – na to pytanie próbował odpowiedzieć przedstawiciel CD Projekt RED, odpowiedzialny z marketing Michał Platkow-Gilewski.
Jak twierdzi marketingowiec i pewnie wiele osób się z nim zgodzi – podejście obu twórców do tworzenia gier są różne. CD Projekt RED uważa za najważniejsze aspekty swojej produkcji historię, wybory i ich konsekwencje, moralną szarość oraz postacie, bogate w złe lub dobre cechy, nadające im wiarygodny charakter. Gracz ma je zapamiętywać – kim są, czego od niego chcą, a to dla polskich developerów jest najważniejsze. Bethesda zaś, co można łatwo ocenić, w "Skyrim" stawiała na inne elementy. CD Projekt RED zamierza jednak dać graczom otwarty świat – czy to coś zmienia? Z wypowiedzi marketingowca można wywnioskować jedno – nie.
Koncepcja Disneya na stworzenie nowej Gwiezdnej Sagi zdaje się nabierać klarownych kształtów. Pisaliśmy już o reanimacji Hana Solo, z nieco większym entuzjazmem informowaliśmy o powrocie Johna Wiliamsa, jednak na tym nie koniec opowieści z cyklu "Przeżyjmy to jeszcze raz". W końcu w żadnym fantastycznym świecie piratów i księżniczek nigdy za dużo.
Ostrzegam co wrażliwszych – w materiale filmowym padają słowa ostre, miejscami wręcz niecenzuralnie ostre. Chris Avellone, bohater tego wideo, był tym człowiekiem, który opracował fabułę "Planescape: Torment", napisał praktycznie 3/4 dialogów w grze. Dlatego też jego zdanie na temat następcy jest nie tylko bardzo interesujące, lecz również bardzo ważne. Czy dał swoje błogosławieństwo kolegom z inXile, czy raczej odwodził ich od pomysłu stworzenia nowej "Udręki"? Odpowiedź znajdziecie w poniższym filmie.
Informacja prasowa
Znamy już szczegóły dotyczące programu Pyrkonu 2013! Organizatorzy przygotowali dla uczestników kilkaset godzin doskonałych atrakcji w kilkunastu blokach tematycznych. Poniżej przybliżamy więc jedynie wisienki z pyrkonowego tortu programowego.
Specjalnym gościem bloku rpg i całego festiwalu jest John Wick, autor takich gier jak Legenda 5 kręgów, czy 7th Sea. Specjalnie dla nas, na swoim spotkaniu autorskim będzie gotował i da spróbować swojej potrawy. Poprowadzi również kilka sesji i punktów programu. Oprócz tego na fanów gier fabularnych czekają prelekcja Wojtka Rzadka o Pucharze Mistrza Mistrzów i warsztaty wzbudzania autentycznych emocji na sesji. Czytającemu program bloku w oczy niewątpliwie rzucą się te przygotowane przez Lans Macabre, jak Finałowa edycja wielkiej improwizacji.
Poszła wieść po necie, że dziś wypadła premiera "The Last Threshold", IV części sagi Neverwinter. Czyli kolejnej powieści traktującej o naszym dzielnym mrocznym elfie, znanym jako Drizzt Do’Urden, w świecie Forgotten Realms spustoszonym przez czwartą edycję... wróć! Plagę czarów.
Cóż, trzeba też oddać ciut sprawiedliwości twórcom zmian, zamieszanie z magią poczynione przez nich, czyli (nomen omen) Czarodziei z Wybrzeża ożywiło niejedną sesję w skostniałych Zapomnianych Krainach. Aby daleko nie szukać, władze dobrze znanej naszym forumowiczom gry MMORPG – Faerun – inspirowały się tym wydarzeniem, wprowadzając własną, ograniczoną w skali Plagę Czarów, co spotkało się z uznaniem ze strony graczy. A może jednak nie? ;)
Od dziś w polskich sklepach można nabyć pudełkowe, w pełni zlokalizowane dzięki staraniom Cenegi, wydanie Dragonborn, rozszerzenia do obsypanej nagrodami gry "Skyrim". Tym razem odwiedzimy dobrze znaną z Bloodmoon, dodatku do kultowego już "Morrowinda", wyspę Solstheim. Tam przyjdzie nam stanąć na drodze złowrogiemu kultowi, kierowanemu przez pierwsze Smocze Dziecię. Zaraz, zaraz – przecież to my jesteśmy Smoczym... Ha! Czyli szykuje się starcie: Dragonborn vs Dragonborn. Brzmi to dość "EPICKO", czyż nie? Skusicie się?
A jednak Ubisoftowi po dużym wycieku pełnym informacji, zwiastunów i grafik pozostało jeszcze kilka asów w rękawie. Panie i panowie, teraz wszystkie karty zostały odsłonięte. Oto czym będzie Assassin's Creed IV: Black Flag!
Pisałem ledwie kilka dni temu, że następca "Tormenta" wkrótce zadebiutuje na Kickstarterze i dziś już dokładnie wiem kiedy. Jak donosi serwis Gamespot, w środę ma rozpocząć się zbiórka pieniędzy na "Torment: Tides o Numenera". Jeśli wszystko pójdzie po myśli panów i pań z InXile, to gra będzie gotowa już w grudniu 2014 roku.
Wcześniej, bo w październiku, czeka nas zaś premiera cRPG – "Wasteland 2" – innego projektu inXile, który został ufundowany na Kickstarterze. Finalizowanie prac nad postapokaliptycznym sequelem dziadka Falloutów, jest jednym z głównych powodów szukania funduszy na rozpoczęcie prac nad kolejnym projektem przez ekipę pana Fargo.