Tak panie i panowie, czwarta część kultowej gry Gothic ukaże się pod koniec 2009 roku. Nie jest to może taka wspaniała wiadomość, bo w końcu trzeba czekać aż plus minus 365 dni, ale czy sam fakt, że znów będziemy mogli w to zagrać nie jest wspaniały?
Hans-Jorg Knabel na łamach World of Gothic opublikował artykuł odnośnie Arcania: A Gothic Tale. Celem tych tekstów (będzie ich zatem więcej) jest przedstawienie świata gry, dowiemy się więcej o Arcanii oraz o wydarzeniach w dziesięć lat po zakończeniu historii z Gothic 3. Sam autor chętnie będzie odpowiadał na pytania.
Pierwsze z opowiadań nosi nazwę "Rozłupana Dziewica". Poznajemy w nich właścicielkę gospody imieniem Mudra, która w ruinach w Dolinie Krwi odnajduje dziwną statuetkę. Zabiera ją ze sobą w nadziei, iż tajemniczy przedmiot pomoże jej przyciągnąć więcej klientów. Czy tak się stało – przekonajcie się sami...
Lipskie Games Convention to prawdziwa kopalnia informacji i przecieków na temat zbliżających się hitów elektronicznej rozrywki. Od początku było jasne, że fani serii Gothic rzucą się, na znajdujących się na targach pracowników Spellbound Software z pytaniami na temat kolejnej, już czwartej części tej popularnej gry, o szumnej nazwie – Arcania: A Gothic Tale. Studio wiedziało, że musi dokładnie się przygotować na ten moment, gdyż gracze nie wybaczyliby przemilczenia takiego tytułu, na jednej z największych imprez branży. Czy dobrze wywiązali się z zadania ? Nie wiem, lecz na tegorocznych lipskich targach padło wiele interesujących faktów na temat produkcji.
Publikujemy tłumaczenie wywiadu z Dietrichem Limperem ze studia Spellbound, pracującego nad kontynuacją słynnej serii Gothic. Oto jego fragment:
Gothicz: Będziemy grać 10 lat po zakończeniu G3. Nie sądzisz, że nasz Bezimienny bohater będzie za stary na nowe przygody? Co możesz powiedzieć o jego wyglądzie?
EDL: Bezimienny będzie w swoich najlepszych latach życia i wciąż będzie w stanie skopać parę tyłków. Jak wygląda? Cóż, wygląda oczywiście odrobinę starzej – ale oprócz tego powinniście być w stanie go rozpoznać.
Resztę znajdziecie pod tym adresem. Zapraszamy do czytania!
IGN otrzymał możliwość ujrzenia na własne oczy jak idą prace nad najnowszą częścią kultowej serii Gothic i wyciągnięcia kilku informacji na jej temat. Co prawda na tym etapie prac niewiele można powiedzieć, jednakże redaktorzy serwisu nie wrócili do nas z pustymi rękoma i ujawnili cześć nowinek jakie przygotowuje dla nas Spellboud.
Pierwszą z nich, jest kolejna już, zmiana nazwy. Nie Genesis lub Arcania, tylko Arcania: A Gothic Tale – tak brzmi pełen tytuł. Jak mówią twórcy sugeruje on położenie większej wagi na magię niż w poprzednich częściach.
Na łamach serwisu World of Gothic ukazał się zestaw wszystkich obecnie znanych faktów na temat czwartej części Gothica. Wśród mnóstwa tych mało istotnych znajduję się kilka ciekawych informacji.
Zacznijmy może od tego co najważniejsze, czyli od pieniędzy. Budżet gry szacowany jest na około 12,5 mln. złotych. Dla przeciętnego gracza jest to kosmiczna kwota, jednakże jeżeli chodzi o tworzenie gier, jest niezbyt imponująca. Przypomnę, że nasz rodzimy "Wiedźmin" przewyższał w tym aspekcie nowego Gothica o 7 mln. złotych.
Gra powstanie najprawdopodobniej na silniku Trinigy. System walki, czyli to co najbardziej kulało w poprzedniej części, zostanie stworzony zupełnie od początku. Jeżeli chodzi o sterowanie, to będą występować dwie opcje. Wersja stara dla weteranów poprzednich części oraz zupełnie nowa. System umiejętności oraz dialogów pozostanie bez zmian lub ulegnie delikatnemu ulepszeniu. Fabuła zostanie podzielona na rozdziały.
Gra ukaże się na PC oraz Xbox360. Planowana data premiery to pierwszy kwartał 2010 r.
W końcu nadeszła ta chwila! Dzisiejszego dnia mamy przyjemność przyjrzeć się pierwszym screenom z nadchodzącej, czwartej odsłony Gothic'a. Trzeba przyznać, że rozmaitością to one nie grzeszą – zdecydowana większość przedstawia krajobrazy leśne, a pozostała cześć oręż jakim przyjdzie nam walczyć z wszelakim paskudztwem. Tym niemniej prezentują się naprawdę niczego sobie i powinny ucieszyć oko nawet najbardziej wybrednego gracza. Rzeczone screenshoty znajdziemy pod tym adresem.
W najnowszym wydaniu niemieckiego czasopisma PC Games znajdują się najnowsze informacje dotyczące czwartej serii kultowej gry cRPG Gothic. Otóż z informacji podanych przez Niemców dowiedzieliśmy się, że podtytułem, już na szczęście oficjalnym, będzie Arcania, zaś akcja czwartej odsłony rozegra się 10 lat po wydarzeniach z części 3.
Co do możliwości, gracz będzie mógł zwiedzić 4 wyspy. Każda z nich odznaczać się będzie własną roślinnością, klimatem i zapewne monstrami, które będą czyhać tuż za drzewem lub krzaczkiem. Dzięki ulepszonej grafice oraz technologii wykorzystującej DirectX’a 10 wypatrywanie ich będzie nie lada gratką dla maniaków Gothica. Co więcej, rozmaite efekty pogodowe, cykl dnia i nocy w połączeniu z D10 pozwala nam wierzyć, że i tym razem oczy nasze będą szkliły się z zachwytu nad graficzną stroną gry. Szczególnie ciekawa będzie także możliwość ujeżdżania bestii. Gra zostanie wydana na 3 platformy: PC, X360, PS3. Apetyt wzrósł… Czekamy na więcej.
Firma JoWooD wydała oświadczenie w sprawie screenshotów, które rzekomo przedstawiają czwartą część serii Gothic, a które to od jakiegoś czasu krążą po Internecie. Austriacki wydawca odcina się od nich całkowicie twierdząc, że nie mają nic wspólnego ze wspomnianą grą.
Za wprowadzenie w błąd – przepraszamy.
Oto kilka informacji o prawdopodobnie ostatniej części sławetnej serii gier cRPG – "Gothic". Wydawca serii do produkcji następnej części Gothic'a zatrudnił inne studio (Spellbound) w miejsce dotychczasowego (Piranha Bytes).
I tak według zapewnień twórców gry znowu wcielimy się w Bezimiennego, kontynuując historie zapoczątkowane w poprzednich częściach. Wrócimy jednak do rozwiązań fabularnych znanych z części pierwszej i drugiej. Znaczy to, że do gry wprowadzone zostaną rozdziały, które maja na celu utrzymanie gracza przy głównym wątku.
Autorzy jak zwykle w takim wypadku obiecują przebudować system walki i otoczyć gracza bogatym światem. Ponadto autorzy chcą wykorzystać kilka rozwiązań z trzeciej części np. system większych walk/starć (oczywiście ma być ten system dodatkowo zmodernizowany) tak aby bitwy były naprawdę dynamiczne.
Grafika Gothic IV – oparta na silniku graficznym studia Spellbound.
Oto kilka screenów: