Trudno się dziwić informacjom ujawnionym przez Gameforge i NCSoft. Od początku przejścia Aiona na system F2P lawinowo rośnie liczba nowych kont w grze. Tylko czy przedkłada się to na dobry wynik finansowy?
Przykład przejścia na model Free-To-Play takich tytułów jak Age of Conan czy DDO Online pokazał, że wzrost ilości nowych graczy często wiązał się ze wzrostem przychodów z samej gry. Ktoś pragnął zdjąć dotkliwe restrykcje darmowego konta, jeszcze ktoś inny zainteresował się przedmiotami z oficjalnego sklepu. Trend ten zdaje się dotykać także Aiona, który w ciągu pierwszego miesiąca bez abonamentu rozrósł się o 750 tys. nowych kont, zaś dziennie jest ich ponoć o 20 tys. więcej.
NC Soft i Gameforge postanowili zebrać całe podsumowanie w ramach jednej grafiki, która pokazuje, jak bardzo tytuł przyciągnął nowych graczy. Ponad 900 tys. świeżych postaci czy prawie 75 mln wykonanych zadań robią wrażenie, jednak zabrakło najważniejszego – zestawienia finansowego.
Wiadomo, że każdy taki tytuł stanowi gratkę dla tych, którzy wcześniej z wielu powodów nie decydowali się na abonament. Jednak Aion wciąż pozostaje grą dla niezwykle cierpliwych osób zmuszanych wręcz do tworzenia drużyny, zaś irytujące restrykcje darmowego konta nie pozwalają grze w pełni rozwinąć skrzydeł. Podane przez twórców i dystrybutora dane należy więc przyjmować na chłodno, gdyż dopiero kolejne miesiące pokażą, ilu śmiałków Aion zdołał zatrzymać na dłużej.
Czekamy więc na zestawienie finansowe i na wydanie w Europie dodatku Ascension, który ma znieść limity konta F2P i pozwolić na osiągnięcie 60 poziomu.
Komentarze
Dodaj komentarz