Nie czarujmy się, choć zbiórka nadal trwa i jeszcze nie zebrano ustalonej kwoty minimalnej, to powstanie "The Bard's Tale IV" jest pewniejsze od tego, że wszyscy kochamy szczerze browarek w plenerze. Minęło dopiero 48 godzin, a projekt już zdołał uzyskać prawie milion dolarów datków – biorąc pod uwagę, że do końca akcji pozostało dobre 36 dni, można śmiało obstawiać, że kolejny rekord Kickstartera zostanie pobity.
W związku z tym studio inXile, wraz ze wszystkimi oddanymi fanami dungeon crawlerów, otrzymało doskonały powód do świętowania. Zanim jednak wypijemy morze przedniego ale w lokalnej karczmie i gromko zaśpiewamy pieśń barda, twórcy postanowili ujawnić mały przedsmak tego, jak prawdopodobnie będzie wyglądać tytuł.
Pierwsza prezentacja silnika gry robi wrażenie i zadaje kłam tezie, że produkcje powstałe za pośrednictwem crowdfundingu muszą mieć archaiczną grafikę.
Co zaskakujące, wygląda znacznie lepiej niż wczorajsza prezentacja nowego "Fallouta". Zalecałbym jednak ostrożność w kwestii uznawania takiej klasy oprawy graficznej za ostateczną. Mimo to – wzbudza szacunek i skutecznie podsyca apetyt.
Komentarze
Myślę, że jednak nie masz racji. To nie będzie żaden rekord kickstartera. Mijają już kolejne dni a wymagana kwota nie została zebrana. Brakuje jeszcze jakiś 200 tysięcy dolarów. Spokojnie można założyć, że w ciągu pozostałych 34 dni uda się zebrać wymaganą kwotę ( i to ze sporym naddatkiem). Jednak tempo napływania funduszy jest największe w ciągu kilku pierwszych i ostatnich dni. Stawiam zatem taką tezę, że o kickstarterowym wyniku Pillarsów (prawie cztery bańki) czy nowego Tormenta (ponad cztery bańki) "Opowieść Barda" może tylko pomarzyć. Zdziwiłbym się bardzo, gdyby zebrana kasa dobrnęła do poziomu Wasteland 2 (niecałe trzy bańki). Marka za mało znana, rodzaj rozgrywki (staroszkolny Dungeon Crawl) nie jest sam w sobie aż tak popularny, żeby oprzeć na nim grę mającą bić rekordy popularności. nie wiem też czy niedawne premier gier z gatunku cRPG, jak i te zaplanowane na ten rok, nie wpłynęły/wpłyną na decyzję o wsparciu. No i mój koronny argument - Torment i Eternity zebrały wymaganą do startu projektu kwotę w ciągu dwóch dni ("Udręka" bodajże w ciągu kilkunastu godzin), a "Bard's Tale IV" nie.
Pobawię się we wróżkę - strzelam, że ostateczny wynik wyniesie powyżej dwóch milionów, a poniżej trzech. Spory margines błędu, co?
http://www.gry-online...16.asp?ID=2435
ale widzę, że trochę się przeliczyłem.
Dodaj komentarz