Północ. Czas odstawić kufel i ruszyć w stronę łóżka. Wstajesz z krzesła i skinieniem głowy żegnasz karczmarza. Kiedy masz już otworzyć drzwi do wynajmowanego przez ciebie pokoju, nagle z zewnątrz słyszysz wilcze wycie. Nie byłoby to nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w okolicy nigdy nie spotkałeś żadnego stada, a nawet pojedynczej jednostki. Przebywający jeszcze w karczmie klienci nagle zaczynają nerwowo oglądać się po sobie, ty zaś, jak na poszukiwacza przygód przystało, chwytasz za swoją broń i wychodzisz na podwórze. Niespodziewanie przed twoimi oczami staje prawdziwy wilkołak, lecz prędko odwraca się do ciebie plecami i biegnie w stronę lasu. Pierwsza twoja myśl to biec za nim, jednak w ostatniej chwili przed pognaniem za stworzeniem spoglądasz pod nogi, gdzie leży zwinięty kawałek papieru. Podnosisz go i zaczynasz czytać.
Potrzebuję twojej pomocy, kimkolwiek jesteś. Raz na pokolenie Krwawy Księżyc rozpoczyna swój straszliwy cykl, zatapiając całe Królestwo w bladym świetle. Zniewoleni jego złowieszczą obecnością umarli budzą się z wiecznego snu i powstają z grobów. Wampiry polują na niczego nieświadome ofiary, a czarownice odprawiają swe nocne rytuały. Co gorsza jednak, ktoś przemienia się w przerażającego wilkołaka, a jego natura zmusza go do grasowania w poszukiwaniu osób, na które mógłby rzucić klątwę, zmieniając ich w kolejne łaknące krwi i śmierci istoty. Znajdź mnie! Pomóż mi...
Ewidentnie wilkołak, którego przed chwilą widziałeś, nie jest zadowolony ze swojej natury. Postanawiasz wyruszyć na poszukiwanie objętego straszliwym przekleństwem nieszczęśnika.
Długa podróż przez okoliczny las jest bardzo męcząca, jednak po kilku godzinach wreszcie docierasz do celu. Oto stoi przed tobą wielki człowiek-wilk. W jednej łapie trzyma egzemplarz gry "Talisman: Magia i Miecz", w drugiej zaś dodatek z dopiskiem "Wilkołak. Rozszerzenie". Stworzenie gapi się na ciebie wielkimi ślepiami i chrypliwym głosem zaczyna mówić:
- Nie zląkłeś się mnie. Ciekawe... bardzo imponujące. Czy chciałbyś poznać wyzwanie, jakie ze sobą przynoszę?
- Jasne! Opowiedz mi o wilkołactwie.
- Widzisz, tu bardzo wiele zależy od aktualnej fazy księżyca oraz tego, czy podróżujesz za dnia, czy w nocy. Obecność wilkołaka zwiększa niebezpieczeństwo grożące poszukiwaczom przygód i podnosi napięcie, a także wzmacnia interakcję pomiędzy nimi. Bestia porusza się, kiedy któryś z graczy wyrzuci symbol Talismanu na kości. Kiedy to nastąpi, uczestnik gry po rozegraniu swojej tury rzuca kością raz jeszcze, aby poruszyć się wilkołakiem. Gdy nastąpi spotkanie monstra z którymkolwiek ze śmiałków, wtedy nadchodzi czas walki; ciężkiej i zawziętej bitwy. Należy strzec się, gdyż wszystko może zakończyć się przemianą w likantropa, czyli istotę taką jak ja. Wtedy pozostaje już tylko szukać śmierci lub kogoś, kto potrafi cofnąć moc klątwy. Moim zadaniem jest opowiedzieć o tym jak największej ilości spotkanych osób. Tylko wtedy mogę liczyć na łaskę i normalne życie w skórze człowieka...
- Rozumiem. Opowiedz mi coś więcej o samym rozszerzeniu.
- W pudełku nie znajduje się żadna plansza, w związku z czym zapłacisz za nie dużo mniej niż na przykład za "Smoki". Po rozpakowaniu znajdziesz, poza kartą i figurką wilkołaka, takie same elementy dla trzech poszukiwaczy, w których będziesz mógł wcielić się podczas swojej wędrówki. Ponadto pomniejsze elementy, czyli:
- 111 kart przygód – które po raz kolejny zwiększą możliwości podstawowego świata gry.
- 10 kart zaklęć – czarów zwiększających twoje możliwości przeżycia w starciu z potężną bestią.
- 1 kartę Czasu – element określający, czy aktualną porą doby w grze jest dzień czy noc. Jest to bardzo ważna karta, która będzie decydować o tym, co stanie na twojej drodze podczas przygody, którą przyjdzie ci przeżyć.
- 6 kart Likantropów – jako element, który będziesz musiał przyjąć, gdy twoje losy w spotkaniu z wilkołakiem potoczą się nie po twojej myśli... a może właśnie wręcz przeciwnie?
- 3 karty Alternatywnych zakończeń – zwiększających po raz kolejny możliwości i różnorodność gry.
- Arkusz zasad – z którego dowiesz się jeszcze więcej o nowych wyzwaniach związanych z rozszerzeniem "Wilkołak".
To by było na tyle, jeśli chodzi o ten dodatek. To naprawdę ciekawa przygoda, dzięki której będziesz mógł rozegrać nowe, emocjonujące partie z innymi śmiałkami gotowymi na spotkanie z krwiożerczą istotą. Czy ruszysz w pogoń za wilkołakiem i spróbujesz pokonać go w bezpośrednim starciu, a może nawet uwolnić od klątwy, która dręczy jego żywot?
Spoglądasz po raz kolejny na stworzenie stojące przed tobą. Jest ci go ogromnie żal i bardzo chciałbyś mu pomóc. Postanawiasz więc, że zrobisz co w twojej mocy.
- Będę w twoim imieniu opowiadał o "Wilkołaku", ażeby twoja powinność prędzej się dokonała. Bądź zdrów, przyjacielu, i nie poddawaj się!
Odwracasz się od bestii i wolnym krokiem podążasz z powrotem w kierunku karczmy, gotowy opowiadać spotkanym poszukiwaczom przygód o nowym wyzwaniu czyhającym na nich w świecie Magii i Miecza. Z oddali słyszysz:
- W razie niebezpieczeństwa, pamiętaj – najważniejsze to przeżyć do świtu!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz