Zapoznanie

4 minuty czytania

smoki, talisman: magia i miecz – smoki

- Zamilknij, albo stracisz język!

Za drzwiami twojego pokoju w karczmie wyraźnie ma miejsce jakaś nieprzyjemna sytuacja. Głos, który da się słyszeć, sugeruje, że jego właściciel jest nerwowy, jednak w swojej nerwowości potrafi wypowiadać się w sposób opanowany. Normalnemu człowiekowi takie rzeczy nie przychodzą z łatwością, więc to musi być... drow. Spokojnie podnosisz się od stolika, przy którym studiowałeś mapy krainy Magii i Miecza i idziesz w kierunku miejsca awantury. Gdy otwierasz drzwi, okazuje się, że drow właśnie unosi miecz ku górze, by zakończyć żywot miejscowej pijaczyny. Bez dłuższego zastanowienia wykonujesz ruch prawą ręką, wywołując wiązkę magicznej energii. Ta w mgnieniu oka wytrąca mrocznemu elfowi oręż z dłoni.

smoki, talisman: magia i miecz – smoki

- Nie będziesz tu zabijać, przyjacielu. Z czym przybywasz w nasze strony?

Spoglądasz na drowa, którego źrenice płoną z wściekłości. Mężczyzna spluwa na swojego niedoszłego truposza i podchodzi do ciebie.

- Witaj. Przybywam z mało znanego miasta drowów. Jestem wysłannikiem naszej Matki Przełożonej. Przybywam, by zrekrutować śmiałków do niebezpiecznej misji, nim jednak zdążyłem cokolwiek powiedzieć, ten tutaj zwyzywał mnie i wyprowadził z równowagi. Ty jednak wyglądasz na osobnika potrafiącego trzymać nerwy na wodzy, a także potrafiącego zadbać o siebie, pozwól więc, że nakreślę ci problem, a ty zdecydujesz, czy chcesz mnie dalej wysłuchać. Otóż Trzej Smoczy Władcy powracają do swego rodowego domu w krainach ognia. Każdy z nich żądny jest dominacji nad królestwem Magii i Miecza i gotowy do walki, aby posiąść na własność legendarną Koronę Władzy. Ten, który sięgnie po ów potężny artefakt, zostanie koronowany Królem Smoków. Wówczas wszystkie żywe istoty ugną się pod jego rządami lub padną ofiarą jego gniewu. Trzeba nam jak najprędzej wyruszyć po Koronę Władzy i zniszczyć ją – inaczej czas terroru i ognia wkrótce nastanie. Powiedz, czy zechcesz wysłuchać legendy o Królu Smoków? Potrzeba mi takich ludzi jak ty, nie bojących się zaatakować nawet drowa.

Postać stojąca przed tobą wydaje ci się być bardzo rozgadana, jak na rasę, którą reprezentuje. Nie jest drowem, jakie znasz z opowieści i legend. Zachęcony wstępem kiwasz głową zezwalając na dalszą opowieść.

- Setki lat temu wszechmocny czarnoksiężnik ośmielił się targnąć na Smoczą Wieżę znajdującą się na Ognistych Ziemiach. Gdy już się do niej wdarł, dzięki potężnym czarom wypędził Króla Smoków do przerażającej czarnej dziury, a pozostałych Smoczych Władców zmusił do ucieczki i ukrycia się w odległych stronach. Po rozprawieniu się ze smokami, czarnoksiężnik mógł wreszcie wkroczyć do Doliny Ognia, odwiecznie płonącej ziemi. Dla smoków było to źródło podtrzymujące ciepło jaj w ich legowisku, lecz czarnoksiężnik miał zupełnie inne plany.

Podstępny mag zniewolił duchy, które dzięki mistycznym płomieniom Doliny Ognia wykuły Koronę Władzy. Za pomocą tego potężnego magicznego przedmiotu czarnoksiężnik rządził królestwem Magii i Miecza po kres swojego życia. Gdy umierał, ukrył artefakt w ruinach Smoczej Wieży, gdzie miała czekać na wystarczająco potężnego śmiałka, który mógłby sięgnąć po artefakt i zostać nowym władcą królestwa.

Smoki jednak nie zapomniały o swym domu, którym niewątpliwie były Ogniste Ziemie. Krążyły legendy o ich powrocie. Mówi się, że jeden ze Smoczych Władców sięgnie po insygnia władzy, by zostać nowym Królem Smoków. Po jego koronacji zaś zwiastuje się czas terroru i ognia, w którym tylko najbardziej oddani słudzy zostaną ocaleni. Ostatnie mroczne proroctwa głoszą, że ten okrutny czas może nastać lada moment. Podróżni widują latające wywerny, które pojawiają się coraz bliżej miasta. Dostrzegają nawet sylwetki samych smoków latających w kierunku Ognistym Ziem. Musimy wygrać wyścig ku ocaleniu krainy od tyranicznych rządów Króla Smoków!

Drow wygląda na bardzo przejętego całą sytuacją, ty zaś po wysłuchaniu historii zupełnie mu się nie dziwisz. Przejęty losami krainy Magii i Miecza od razu pytasz o szczegóły. Mężczyzna wyjmuje z tobołka, który nosi pod ręką, planszę gry "Talisman: Magia i Miecz" oraz pudełeczko z dopiskiem "Smoki. Rozszerzenie". W pośpiechu rozkłada wszystko na stole i zaczyna ci tłumaczyć.

smoki, talisman: magia i miecz – smoki

Smoki to epickie rozszerzenie, zmuszające poszukiwaczy do stawienia czoła przerażającym i potężnym istotom. Dodatek ten wzbogaca grę o wiele ciekawych elementów, które zmienią jej oblicze i podniosą poprzeczkę bardzo, bardzo wysoko. Od teraz twoim celem, poza zdobyciem Korony Władzy, jest także pokonanie potężnego Króla Smoków. W samym pudełku znajdziesz wiele elementów, w tym sześć kart poszukiwaczy wraz z odpowiadającymi im figurkami oraz dwustronną nakładkę na planszę z Krainą Smoków po jednej stronie i Smoczą Wieżą po drugiej. Ponadto w opakowaniu znajdziesz:

  • 168 kart Smoków, w tym: 56 kart Vartharaxa, 56 kart Cadorusa oraz 56 kart Grilipusa – czyli zupełnie nowe zdarzenia. To, które karty będziesz rozpatrywać, zależeć będzie od tego, jak potoczy się rozgrywka i który ze Smoczych Władców będzie potęgą w danej chwili.
  • 3 karty Alternatywnych zakończeń – jeszcze bardziej zwiększających ilość wyzwań, jakie stawia przed tobą gra.
  • 3 karty Smoczych Władców – symbolizujące potężne smoki walczące o tytuł Króla Smoków.
  • 140 żetonów Smoków – ukazujących dominację Smoczych Władców nad poszczególnymi Krainami Magii i Miecza.
  • 1 żeton Korony – służący do oznaczenia aktualnego Króla Smoków.
  • 19 żetonów Snu – obniżających zdolności walki Smoków.
  • Instrukcję – która wyjaśni ci dokładniej wszystkie zasady obowiązujące w tym rozszerzeniu.

Jak widzisz, elementów w tym rozszerzeniu jest wręcz zatrzęsienie. Nie da się ukryć, że jest ono najciekawszym ze wszystkich dodatków, jakie są zaoferowane do świata Magii i Miecza. Nie ma jednak czasu na rozmowy i dyskusje. Na pewno w trakcie podróży wszystko zrozumiesz i opanujesz. Teraz tylko musisz podjąć ostateczną decyzję, czy zechcesz wyruszyć w moim towarzystwie po Koronę Władzy, poszukiwaczu?

smoki, talisman: magia i miecz – smoki

Ogrom informacji, jaki zalał twój umysł, jest wręcz niewyobrażalny. Próbujesz wszystko sobie przyswoić, lecz wiesz, że bez dłuższego zagłębienia się w temat nie będzie to możliwe. Czujesz również, że tym razem nie ma czasu na przeglądanie map i studiowanie zwojów. Czas nagli, a Smoczy Władcy nie czekają, aż przybędziesz, by pokrzyżować ich plany. Drow patrzy na ciebie, czekając na ostateczną decyzję. Ty zaś zaczynasz kiwać wreszcie głową. Decyzja podjęta.

- Wyruszamy. Daj mi chwilę na podjęcie ekwipunku i jestem gotowy do drogi.

Uśmiechasz się do drowa, który jest wyraźnie zadowolony, że pozyskał towarzysza w tej, być może samobójczej, misji. Nie wiesz do końca, co czeka cię na końcu tej drogi, lecz jesteś pewien, że nie możesz pozwolić, by krainę, w której żyjesz, spowiła groza i płomienie. Czas na kolejne, wielkie wyzwanie!

Ocena użytkowników
4 Średnia z 1 ocen
Twoja ocena

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...