Zapoznanie

4 minuty czytania

talisman: magia i miecz – podziemia, podziemia

Kolejny wieczór i kolejna wizyta w karczmie. Rozglądasz się dookoła, szukając skrzata, który ostatnio opowiadał ci o grze "Talisman: Magia i Miecz". Nigdzie jednak nie odnajdujesz tej postaci. Zbliżając się do stołu, gdzie ostatnio dane ci było wysłuchać historii świata Magii i Miecza, dostrzegasz, że znajduje się tam kobieta. Odziana jest w seledynowe szaty, na palcach nosi kilka, a może kilkanaście pierścieni. Nagle zauważasz, że między gęstymi włosami znajduje się cieniutki łańcuszek, na nim zaś wisi znany ci już symbol, Talizman. Mijasz stół, idąc w kierunku barmana, ale nagle słyszysz z ust kobiety takie oto słowa:

- Witaj. Witaj, wędrowcze. Usiądź tu ze mną przy stole, a Cyganka prawdę ci powie.

- Prawdę?

Parskasz niekontrolowanym śmiechem, a że nigdy nie marnujesz swojego czasu na spotkania z takimi postaciami, odwracasz się i już masz odejść, gdy Cyganka łapie cię za dłoń. Nagle przed twoimi oczami pojawiają się różnorodne obrazy. Widzisz ciemne korytarze, pośrodku których stoisz, z oddali zaś zdaje się, że słychać złowieszczy wręcz śmiech. Robisz krok do przodu, kiedy przed twarzą pojawia się upiór odziany w czarny, ciężki pancerz. Masz już krzyknąć z przerażenia, gdy Cyganka puszcza twoją dłoń i wszystko wraca do normalności.

- Usiądź, przyjacielu. Cyganka prawdę ci powie, o Podziemiach opowie.

Lekko przestraszony siadasz na krześle. Na stole dostrzegasz dwa pudełka. Jedno z nich to znana ci już gra "Talisman: Magia i Miecz". Na drugim zaś widnieje ten sam tytuł, jednak pod spodem dostrzegasz dopisek "Podziemia. Rozszerzenie". Spoglądasz na kobietę, która właśnie zaczęła opowieść...

- Dawno, dawno temu żył pewien czarnoksiężnik. Wpadł on pewnego razu na pomysł, by zmierzyć się z legendarnym, lecz bardzo tajemniczym i nikomu dotychczas nieznanym Panem Ciemności. Jak go odnalazł czy też wezwał, nikomu nie wiadomo, jednak na pewno mu się to jakoś udało. Bitwa toczyła się wiele dni, aż wreszcie, ku zdziwieniu i przerażeniu demonicznego władcy, czarnoksiężnik uwięził go w swych własnych Podziemiach i ukradł jego piekielne moce. Wykorzystał je do zniewolenia tajemniczych duchów i zmusił je do wykucia w Dolinie Ognia magicznej korony. Dopóki czarnoksiężnik był w posiadaniu Korony Władzy, nikt nie ważył przeciwstawiać się jego absolutnym rządom nad krainami Magii i Miecza.

Wydarzenia te miały swoje miejsce wieku temu, aż wreszcie czas dokonał tego, czego nie potrafiła żadna armia. Śmierć przybyła po czarnoksiężnika. U kresu swych dni ukrył on Koronę Władzy w najbardziej niebezpiecznej części swego królestwa, a na jej straży postawił przerażające stwory. Korona miała wyczekiwać dnia, kiedy pojawi się bohater posiadający unikalne cechy, aby ją zdobyć i zasiąść na tronie krain Magii i Miecza.

talisman: magia i miecz – podziemia, podziemia

Jednakże Pan Ciemności wciąż przebywa w swym mrocznym więzieniu, plugawej norze stanowiącej dom dla wszelkiej maści ohydnych i okrutnych istot, gotowych wykonywać jego nikczemne rozkazy. Głęboko pod ziemią przebywają nieumarłe legiony, które niecierpliwie wyczekują zbłąkanych poszukiwaczy przygód, a gdy tylko któryś z nich zabłądzi w Podziemiu – zostaje tam uwięziony na zawsze. Ponadto w podziemiach czają się również król gibelinów i jego sługusy, którzy to zapełniają skarbiec czarnego pana nieopisanym bogactwem i potężnymi artefaktami. Wreszcie, w korytarzach można słyszeć kroki żelaznych golemów, stworzeń, które nie zawahają się zniszczyć wszystkiego, co stanie na ich drodze.

Trzeba ci wiedzieć poszukiwaczu przygód, że skarbiec Pana Ciemności czeka na potężnych śmiałków, którzy nie boją się wyzwań i spotkania z wcieleniem zła. Do bogactw wiedzie kręta, usłana niebezpieczeństwami ścieżka, jednak nagrody warte są wysiłku.

Dostrzegasz, że Cyganka spogląda na jeden z pierścieni na swej dłoni. Mimo że nie wiesz, do czego może on służyć, nietrudno domyślić się, że pochodzi właśnie ze skarbca Pana Ciemności. Zainteresowany tym wszystkim zadajesz pytanie.

- Mogłabyś opowiedzieć mi coś więcej o samym Podziemiu?

Cyganka wyraźnie zadowolona twoim zainteresowaniem, otwiera pudełko i wyjmuje kolejne elementy, tłumacząc ci, jakie jest ich przeznaczenie.

- Produkt ten nie jest samodzielną grą. To dodatek do gry "Talisman: Magia i Miecz", który wzbogaca rozgrywkę o dodatkowe elementy. Po pierwsze, dzięki temu rozszerzeniu będziesz miał możliwość wcielić się w kolejnych pięciu śmiałków. Każda postać posiada oczywiście swoją unikalną figurę oraz kartę postaci. Poza tym w pudełku znajdziesz element, dzięki któremu powiększysz podstawową planszę do gry – Podziemia. Aha, i oczywiście pomniejsze elementy, czyli:

  • 128 kart podziemi – czyli elementów podobnych do kart przygód, znanych ci z podstawowej wersji. Różnią się one tym, że używamy ich zazwyczaj właśnie podczas podróży po planszach Podziemi. Zastępują one wówczas zwykłe karty i to z nich dowiadujesz się, co czeka cię podczas twojej przygody.
  • 20 kart zaklęć – które poszerzą twój magiczny arsenał i pozwolą na następne, nowe kombinacje czarów, potrafiących skutecznie wspomóc twoją postać lub uprzykrzyć życie przeciwnika.
  • 10 kart przygód – zwiększających możliwości podstawowego świata Magii i Miecza.
  • 10 kart skarbów – czyli potężnych artefaktów, jakie możesz otrzymać po pokonaniu Pana Ciemności w jego mrocznej kryjówce. Są to przedmioty, dzięki którym twoja przygoda będzie dużo przyjemniejsza, a twoi rywale wiele razy zastanowią się, nim w ogóle cię zaatakują.
  • Instrukcja – będąca zbiorem wskazówek, przydatnych podczas przemierzania nowych, nieznanych ci dotychczas terenów.
talisman: magia i miecz – podziemia, podziemia

To by było na tyle, przyjacielu. Jednak to naprawdę niemało, zaufaj mi. Gdy tylko poznasz ten element świata Magii i Miecza, nie będziesz chciał z niego zrezygnować – to jest pewne. Przynosi on wiele ciekawych wyzwań i satysfakcji, a także urozmaica rozgrywkę tym, dla których zdobycie Korony Władzy nie jest już żadnym wyczynem.

Kiwasz głową, próbując przyswoić kolejną dawkę informacji. Wszystko wydaje się jeszcze dosyć zagmatwane, jednak również ciekawe i zachęcające. Gdy chcesz porozmawiać jeszcze chwilę z Cyganką, okazuje się, że nie ma chwili do stracenia, gdyż zaraz przybędzie ci rywali, którzy zechcą zagarnąć magiczne przedmioty ze skarbca Pana Ciemności. Kobieta, która przed chwilą opowiadała ci historię Podziemi, zajęła się już kim innym. Gdy wstajesz z krzesła, by zacząć przygotowywać się do wyprawy, słyszysz akurat wypowiadaną w kierunku nieznanej ci osoby formułkę...

- Witaj. Witaj, wędrowcze. Usiądź tu ze mną przy stole, a Cyganka prawdę ci powie...

Ocena użytkowników
10 Średnia z 1 ocen
Twoja ocena

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...