Zwykły, wydawałoby się, dzień. W drodze do karczmy zauważasz, że przed drzwiami budynku rozkłada swój stragan bogato odziany mężczyzna. Nosi on fioletowe nakrycie głowy z przypiętym piórkiem oraz bardzo dużo biżuterii, co świadczy o jego wysokim stanie posiadania. Zainteresowany, co takiego postanowił zaoferować na swoim kramie, podchodzisz do niego i przyglądasz się pudełkom, które rozkłada na blacie jednego ze stolików. Dostrzegasz, że jegomość ten jest posiadaczem gry "Talisman: Magia i Miecz" wraz ze wszystkimi znanymi ci już dodatkami. Kiedy masz już odwrócić się, by złożyć wizytę w karczmie, dostrzegasz nieznane ci dotychczas pudełko z dopiskiem "Miasto. Rozszerzenie". Zainteresowany tematem zagadujesz mężczyznę.
- Witaj, przyjacielu. Mógłbyś mi powiedzieć, cóż to za pudło dźwigasz przy sobie? Nie znam żadnej legendy o mieście...
Handlarz spogląda na ciebie jak na potencjalnego kupca.
- Oczywiście, że ci powiem, drogi poszukiwaczu przygód. Dziwi mnie, że nie słyszałeś nic o mieście w naszej krainie, wszak jest to miejsce, w którym drzemie wielki potencjał i wiele zagrożeń. Dla tych, którzy posiadają złoto, wizyta w Mieście może okazać się najlepszym sposobem na przetrwanie podczas dalszej podróży po najgroźniejszych krainach królestwa. Okazje kryjące się w murach Miasta mogą przeważyć szale życia i śmierci w Dolinie Ognia. Pozwól, że opowiem ci pewną miejską legendę.
- Z przyjemnością jej wysłucham.
Uśmiechasz się do nakręconego chęcią zysku sprzedawcy i wyczekujesz historii, którą pragnie cię uraczyć.
- Dawno temu potężny czarnoksiężnik z pomocą magicznej korony wykutej w Dolinie Ognia, panował nad krainami Magii i Miecza. Wszystkie stworzenia wiedziały, że ich życie i śmierć zależne są od kaprysu władcy. Z czasem jednak czarnoksiężnik uświadomił sobie, iż koniec jego żywota jest bliski. Nie widząc w nikim swojego następcy, zdecydował ukryć Koronę Władzy w Dolinie Ognia. Miała tam oczekiwać na kogoś dostatecznie odważnego i potężnego, aby mógł posiąść ten legendarny artefakt.
Kres rządów czarodzieja był zaczątkiem panoszenia się potworów i dzikich bestii. Na porządku dziennym były napady i grabieże małych wiosek, rozsianych po całej okolicy. Mieszkańcy tych osad szybko zrozumieli, że swój los muszą wziąć we własne ręce. Trafnym pomysłem na poprawę bezpieczeństwa miejscowej ludności okazało się zgromadzenie w większym skupisku, które można było łatwiej bronić przed intruzami. Zapoczątkowało to rozwój gospodarki i kultury, a w końcu przerodziło się w gwarną krainę, nazywaną po prostu "Miastem".
Minęło wiele lat od śmierci czarnoksiężnika. Garstka bohaterów właśnie rozpoczęła poszukiwanie Korony Władzy. Dla tych kilku śmiałków Miasto jest miejscem kryjącym wielkie możliwości, ale również niebywałe zagrożenia. Przemierzając ulice, przyjezdni napotykają tutaj najlepszych rzemieślników, zamożnych kupców, bezwzględnych przestępców i tajemniczych nieznajomych. Liczne sklepy oferują zbroje, oręż, wierzchowce i inne towary – często bardzo luksusowe. Można tu nabyć zarówno magiczne przedmioty, mikstury oraz zaklęcia. Pobierając właściwe nauki można wzmocnić ciało i umysł, a przepowiednie pozwolą poznać nadchodzący los...
Wsłuchując się w historię, którą opowiedział ci przed chwilą kupiec, uświadamiasz sobie, że właśnie takiego miejsca szukasz. Odskoczni od mordowania stworów na potęgę, gdzie będziesz mógł uzupełnić ekwipunek i spędzić miło czas, a także zarobić trochę złota. Szybko pytasz go o szczegóły.
- Mógłbyś opowiedzieć mi więcej o samym Mieście?
- Oczywiście. Rozszerzenie jest dużym dodatkiem do zwykłej gry. Zawiera planszę Miasta, która łączy się z tą podstawową. Ponadto w pudełku znajdziesz karty i figurki aż sześciu nowych poszukiwaczy, w których będziesz mógł wcielić się podczas swojej przygody. Naprawdę warto się nimi zainteresować, bo urozmaicą rozgrywkę i pozwolą ci przeżyć przygodę na wiele nowych sposobów. Poza tym po rozpakowaniu ujrzysz:
- 82 karty Miasta – które zaoferują ci zupełnie nowe przygody, jakie będziesz miał szansę przeżyć, przemierzając miejskie uliczki.
- 12 kart zbrojowni – gdzie odnajdziesz wysokiej jakości broń i pancerze pochodzące z najlepszych kuźni w królestwie.
- 12 kart chowańców – czyli niezwykłych stworzeń pochodzących z przeróżnych zakątków świata Magii i Miecza. Te istoty to wyjątkowe zwierzaki, które będą służyć swemu właścicielowi unikalnymi zdolnościami.
- 16 kart Magicznego Emporium – będących przedmiotami o imponującej, tajemnej mocy. Są to rzeczy dające użytkownikowi potęgę, za którą niejeden arcymag byłby w stanie oddać duszę.
- 16 kart eliksirów – dziwnych i często ulotnych mikstur. Wiedz jednak, że warto mieć je w swoim ekwipunku, gdyż nieraz mogą przeważyć szalę zwycięstwa na twoją stronę.
- 8 kart stajni – wśród których znajdziesz wspaniałe wierzchowce, gotowe pomóc ci przemierzać tę przepiękną i wielką krainę.
- 18 kart listów gończych – zleceń, których wykonanie poskutkuje szybkim wzbogaceniem. A kto nie lubi złota, co poszukiwaczu?
- 3 karty Alternatywnych zakończeń – które kolejny raz zwiększą różnorodność gry i nie pozwolą ci na nudę przez wiele następnych godzin.
- 4 karty Neutralnego Charakteru – dzięki którym nie będziesz już musiał opowiedzieć się po jasno określonej stronie konfliktu między dobrem a złem.
Nie zaprzeczysz chyba, poszukiwaczu, że jest to bardzo dużo jak na rozszerzenie do gry. To już nie chodzi o moją kupiecką naturę. Po prostu z dobrego serca i czystej przyzwoitości polecam ci to oto pudełeczko, które widzisz na moim straganie. Po zakupie zaś, czym prędzej ruszaj właśnie do Miasta i zobacz, że ani przez chwilę nie kłamałem, mówiąc o zaletach tego miejsca. To jak, bierzesz?
Zastanawiasz się, czy będą to dobrze ulokowane pieniądze. Spoglądasz na kupca, w którego oczach, po dłuższym przyjrzeniu, można dostrzec błyszczące monety zamiast źrenic. Sam nie wiesz, co powinieneś zrobić, w końcu szedłeś tu z myślą, żeby wydać tylko kilka miedziaków na piwo w twojej ulubionej karczmie. Nie codziennie jednak zdarza się taka okazja jak dziś. Patrzysz nadal na jegomościa, który ewidentnie chce zarobić pierwsze tego dnia pieniądze. W końcu z jego ust płynie bardzo przyjemne dla ucha zdanie.
- Dobra, będzie upust!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz