Ten dzień był bardzo zimny. Siedzisz przy wielkim blacie i plotkujesz z tutejszym karczmarzem. Nagle na zewnątrz zrywa się potężna wichura, a drzwi do karczmy otwierają się z wielkim łomotem. Kiedy odwracasz głowę w ich kierunku, dostrzegasz, że cała kraina skuta jest lodem. Nim zdążysz podnieść się z krzesła, do pomieszczenia wchodzi dziwaczna istota. Z jednej strony przypomina piękną kobietę, z drugiej zaś jesteś przekonany, że nie jest ona człowiekiem. Napój, który przed chwilą sączyłeś, powoli zamarza. Istota powolnym ruchem ręki przywołuje do pomieszczenia kolejne stworzenie. Do złudzenia przypomina ono goblina, lecz wykutego z lodowej skały. Wskakuje on do karczmy i bez żadnych wprowadzeń przechodzi do rzeczy.
- Oto dzieło Królowej Lodu! Lodowiec przyciągnięty z mroźnych wód na północy. Królowa przywdziała Koronę Władzy i oto dzięki jej magii kraina zmieniła się w pozbawione życia, skute lodem pustkowia. Nikt nie pokona szalejącej zamieci śnieżnej ani sług naszej Pani! Jednak Królowa w swej dobroci i mimo że nie macie żadnych szans, postanowiła pozwolić śmiałkowi, który chce ratować krainę, odebrać jej Koronę. Czy ktoś z was jest na tyle głupi i chce poznać zasady?
Przyglądasz się Królowej Lodu, która w trakcie przemówienia "goblina" siadła przy jednym ze stolików i rozłożyła planszę do gry "Talisman: Magia i Miecz". Obok dostrzegasz drugie opakowanie z dopiskiem "Królowa Lodu. Rozszerzenie". Bez dłuższego zastanowienia unosisz rękę do góry.
- Ja chcę poznać zasady. Przekonajmy się!
Stworzenie na kształt goblina wyszczerza w twoim kierunku kły i zaprasza cię gestem do siebie. Szybko wstajesz ze swojego miejsca i podchodzisz do niego, by zrozumieć, na czym polega owe rozszerzenie.
- Gra, którą ma przy sobie nasza Pani, wprowadza trzy karty tak zwanych "Alternatywnych zakończeń". Jedna z nich to zbiór zasad z podstawowej gry, czyli zdobycie Korony Władzy w zwyczajny sposób. Dwie pozostałe zawierają zupełnie nowe zakończenia. Jedno z nich dotyczy pokonania naszej Pani, Królowej Lodu, w bezpośrednim starciu. Drugie zaś związane jest z kolejnym elementem, jaki znajdziesz w pudełku, czyli 24 kartami zadań Czarownika. Od teraz nie są to już tylko karty zmieniające zasady zdobycia Talismanu, a elementy pozwalające na zwycięstwo. Tylko od was lub losu zależy, jakie zakończenie wybierzecie.
Kiwasz ze zrozumieniem głową. Jesteś jednak nadal ciekaw, co jeszcze możesz znaleźć w pudełku, więc zadajesz kolejne pytanie.
- Czy są jeszcze jakieś elementy, które otrzymam wraz z tym rozszerzeniem?
- Oczywiście! Poza tymi, które wymieniłem, czyli kartami zadań Czarownika oraz alternatywnych zakończeń, w pudełku znajdują się figurki i karty dla czterech nowych poszukiwaczy, a ponadto:
- 84 karty przygód – czyli bardzo dobrze znany ci już element, zwiększający różnorodność podstawowego świata.
- 20 kart zaklęć – kolejnych potężnych czarów pozwalających na wiele niespodziewanych posunięć.
- Arkusz zasad – czyli to, co już ci powiedziałem i wiele, wiele więcej.
Tak! To by było na tyle, śmiałku. Choć wydaje się niewiele, to pamiętaj, że kosztuje też dużo mniej, niż rozszerzenia zawierające dodatkową planszę. Myślę, że nowe zakończenia to i tak bardzo ciekawa propozycja dla znudzonych zdobywaniem Korony Władzy w najzwyklejszy sposób. To jak, chcesz spróbować się z Królową Lodu w bezpośrednim pojedynku?
Uśmiechasz się szeroko, po czym wstajesz i powolnym krokiem zbliżasz się do istoty, która przygotowała już wszystko na swoim stoliku. Siadasz naprzeciwko niej. Lodowy wzrok spogląda na ciebie, przeszywając cię dreszczem zimna. Już wiesz, że to nie będzie łatwy pojedynek. Królowa Lodu gestem nakazuje ci wylosować swoją kartę poszukiwacza. Gdy dokonujesz wyboru, słyszysz pierwsze słowa z jej ust.
- Przygotuj się na lodową nawałnicę!
Gra rozpoczyna się...
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz