O szwedzkim "Runemaster" dowiedzieliśmy się już w styczniu. Ma to być klasyczny cRPG inspirowany nordycką mitologią, opracowany przez studio Paradox Interactive. W grze wcielimy się w skórę stworzonego przez siebie protagonisty i wyruszmy w podróż po lasach Midgardu, królestwie ognia Muspelheim czy wzorowanych na wikingach wioskach. Lokacje oraz zadania będą generowane losowo, a my od czasu do czasu będziemy mogli przejąć kontrolę nad większą grupą wojowników.
Najnowszy wpis w pamiętniku developera dotyczy trolli. Inspiracje dla tych stworów twórcy czerpali z ilustracji Johna Bauera do książki "Bland Tomtar och Troll", znanej każdemu szwedzkiemu dziecku, oraz prac Theodora Kittelsena. W nordyckiej mitologii trolle zostały stworzone przez córkę giganta Nótta (nocy), a według niektórych przekazów również matkę Thora. Ma wiele imion, ale jej wyznawcy odnoszą się do niej jako Bogini, Matki czy też Matki na Wschodzie. Mówi się, że trolle zostały powołane do życia, aby strzec przyrody. Pewnego dnia Bogini zniknęła i od tej pory jej wyznawcy wędrują po świecie w poszukiwaniach.
Jeżeli chodzi o wygląd trolli, pierwszym, co rzuca się w oczy, są duże, długie nosy, burza włosów i szpiczaste uszy. Są wysokie, dużo wyższe niż przeciętny człowiek, ale nieco przygarbione. Kolor skóry to w większości odcienie zieleni, brązu i czerni, jednakże mogą to nie być ich prawdziwe barwy, a jedynie wynik oddziaływania porostów bytujących w ich włosach. W miarę upływu lat, trolle stają się wyższe i szersze. Młody osobnik jest zazwyczaj chudy, z kończynami nieproporcjonalnie dłuższymi do reszty ciała. Stary mit głosi, iż stworzenia te zamieniają się w kamień przy najlżejszym dotyku promieni słonecznych, lecz jest to nieprawda. Fakt, w trakcie dnia są o wiele mniej aktywne i stary troll może położyć się oraz zamienić w kamień po wydłużonej ekspozycji na słońce. Nazywa się to "Długą Drzemką" (The Long Slumber).
Trolle żyją blisko z naturą, ale ostatnio coraz więcej osobników zaczęło porzucać ten pustelniczy tryb życia i gromadzić się w obozach coraz bardziej przypominających miasta. Doprowadziło to do rozłamu w ich szeregach – osadnicy chcą handlować z ludźmi i porzucić tułacze życie, za co pozostała część społeczeństwa uważa ich za przeklętych przez naszą rasę.
Każdy klan ma dwóch liderów. Wódz prowadzi mniejsze grupy w walce, podczas gdy Szaman zajmuje się modlitwami i sprawami duchowymi. Gdy troll ma problem, radzi się obydwu, a oni po przedyskutowaniu sprawy dzielą się rozwiązaniem.
Zainteresowani? Po więcej informacji odsyłam pod ten adres.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz