Cryptic Studios postanowiło podzielić się z graczami kilkoma nowymi faktami na temat „Neverwinter”. Ojej… strasznie miło z ich strony, skoro gra ma wyjść pod koniec tego roku, a nie mamy nawet pojęcia, jakie jest jej podłoże fabularne. No cóż, teraz już wiemy.
„Sto lat minęło od Czaroplagi (Spellplague), która na zawsze zmieniła magiczne i tajemnicze krainy Faerunu. Potężne imperia upadły, wielkie miasta stały się opustoszałymi ruinami, którym garstka ocalałych mieszkańców stara się przywrócić dawną chwałę. Miasto Neverwinter, Klejnot Północy, wydawało się pobłogosławione przez bogów. Podczas, gdy reszta Wybrzeża Mieczy została kompletnie zniszczona w wyniku wspomnianej katastrofy, miasto lorda Nashera w dużej mierze pozostało nienaruszone. Było to jednak pozorne i tymczasowe wytchnienie od nieuniknionej zagłady. Prawie 75 lat później erupcja wulkanu przyniosła miastu deszcz ognia, popiołu i stopionej furii, unicestwiając wszystko, co stanęło na jej drodze, w tym dumny gród.
Dzisiaj, Neverwinter przywróciło wiele ze swojej dawnej świetności. Ci, którzy przeżyli, odbudowują upadłe miasto i starają się odzyskać jego dziedzictwo. Ludzie, krasnoludy i elfy zjednoczyli swoje siły, aby stworzyć nowe Neverwinter. Jendakowoż złe moce spiskują w mrocznych zakamarkach Faerunu, starając się zniweczyć wszystkie wysiłki szlachetnych ras…”
Rozgrywka:
Odrodzenie Neverwinter: Odkrywaj i broń jednego z najukochańszych miast w uniwersum „Dungeons & Dragons”, które powstaje niczym feniks z popiołów. Ten wciągający CORPG zabierze Cię z oblężonych miejskich murów, wprost do podziemnych korytarzy, w poszukiwaniu dawno zapomnianych tajemnic i utraconych artefaktów.
Ambitny, Złożony, Klasyczny: Epicka historia, taktyczna rozgrywka i klasyczny model RPG, czekają na bohaterów na tyle odważnych, aby wejść do fantastycznego świata Neverwinter.
Stwórz własną fantastykę: Łatwe do opanowania narzędzia pozwalające tworzyć własne przygody, zostają oddane w ręce graczy. Opracuj wciągające intrygi i zbuduj wymagające poziomy! Podziel się swoimi dziełami z całą społecznością. Stań się częścią uniwersum „Dungeons & Dragons”… Trzeba zbudować je od nowa.
Graj ze znajomymi lub pojedynkę: Zmierz się z niebezpiecznymi przeciwnikami i wrogim środowiskiem. Działaj strategicznie z innymi, aby pokonać koszmary, demony, potwory i legendarne bestie. Albo, prowadź popleczników kierowanych przez SI, aby ocalić Neverwinter stojące na krawędzi zagłady.
Odlewnia: Grałeś w „papierowe kampanie”, naszkicowałeś własne lochy i wyobrażałeś sobie starożytne ruiny, marząc przez cały czas, aby powołać je kiedyś do życia? Teraz już możesz. „Odlewnia” oferuje narzędzia do tworzenia lochów, zamków, miast, lasów i wiele więcej. Stwórz NPC w sposób, w który widzisz ich oczyma wyobraźni i wypełnij swój świat oberżystami, żołnierzami, księżniczkami czy chłopami. Połóż fundament pod epicką przygodę, która zabierze graczy do wnętrza ziemi w poszukiwaniu krasnoludzkich skarbów lub wyznacz im praktycznie niemożliwe cele, przyczyniające się do uratowania Neverwinter. Narzędzie to jest również wyposażone w dynamiczny system oceny, który pozwala graczom wystawić notę i wywindować najlepiej zaprojektowane przygody.
„Neverwinter” trafi na półki sklepowe w IV kwartale 2011 roku. Jest na co czekać?
Komentarze
... Litości... Ja rozumiem, że w rzeczywistości niemal wszędzie fabuła sprowadza się właśnie do tego, ale czy naprawdę nie dało się ubrać tego "pomysłu" w mniej beznadziejne słowa?
Brakuje mi jeszcze zabijania złej księżniczki i ratowania pięknego smoka...
Wydaje mi się, że świat z NWN 1 i 2 nie był taki... Teraz te gry są płytkie fabularnie. Zero ciekawych pomysłów, wciąż to samo. A ten beznadziejny opis o złu, które knuje w zakamarkach wywołuje uśmiech politowania na twarzy. Nie wiem czy spowodowane to jest takim niskim poziomem inteligencji odbiorców zza zachodniej granicy... Nie mam pojęcia, ale nie cieszy mnie to. Grunt, że nasi chłopcy z CDP trzymają poziom.
Plusem jest wcześniej wspomniany edytor. Może ktoś stworzy bardziej ambitne przygody niż sami twórcy : )
A co do zabijania księżniczek złych i ratowaniu pięknych smoków. Pograłbym w grę w której mógłbyś być czarnym charakterem dążącym do jakiegoś złego celu (tylko proszę nie do przejęcia władzy nad/zniszczeniem świata, bo to już jest tak oklepane, że na 5 pokoleń wystarczy) . przy czym nie chodzi mi o opcje wyboru dialogów, czy zabijanie Bogu ducha winnych ludzi tylko o bycie na wskroś złym, od urodzenia
Dodatki - dwie oficjalne kampanie i mniejsze "przygody" - to już inna para kaloszy. Ciekawe pomysły, ciekawe lokacje, grając nie czuło sie "zmęczenia materiału".
@Arcodes - odpalaj którąkolwiek część Fable. Grę zaczynasz postacią "noszącą koszulę w zębach", więc można powiedzieć, że może być ona zła od urodzenia. Chociaż ja również wolę krainy położone na zachodnim brzegu Faerunu, od Calimshanu aż po Dolinę Lodowego Wichru, niż tereny akcji Fable.
hmm.. będę musiał się nad tym zastanowić, choć nie słyszałem za dużo pochlebnych opinii o Fable szczególnie 3 części
Dodaj komentarz