Neuroshima HEX 3.0: Sharrash

2 minuty czytania

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)

"Sharrash… Tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów. Żyją pod ziemią, w tunelach i kanałach zniszczonych miast, wraz ze służącymi im zdegenerowanymi ludźmi i mutantami. Nie dopuszczają do siebie obcych, bronią zażarcie swoich gniazd, a ich wojownicy nie zawahają się oddać życia za stado. Szczury z Sharrash to nie zwierzęta, ale mutanci, sprytniejsi od ludzi i dużo bardziej nieobliczalni. I właśnie zawitali do świata gry Neuroshima Hex."

Zdolność Sztabu

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)

Cecha specjalna – Podziemna roszada. Sztab Sharrash może się raz zamienić miejscami ze swą dowolną, sąsiadującą z nim jednostką, posiadającą cechę Podziemny. W trakcie manewru oba żetony nie mogą się obrócić. Zasieciowanie uniemożliwia wykonanie takiej zamiany.

Co nowego?

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)

W "Neuroshima HEX 3.0: Sharrash" pojawiły się Żetony Podłoża; kładzie się je wyłącznie na wolne pola, a na nie może zostać położona dowolna jednostka – czy to nasza, czy wroga. Da się je zniszczyć wyłącznie którymś z Żetonów natychmiastowych: Małą bombą, Bombą, Granatem czy Snajperem. Nie można ich ranić, sieciować, odpychać itp. Jako że nie są traktowane jak jednostki, można strzelać ponad nimi i nie uwzględnia się ich w trakcie sprawdzania, czy plansza jest kompletnie wypełniona. Automatyczna Bitwa nie zostanie wywołana, dopóki na Żetonie Podłoża nie znajdzie się jakaś jednostka, która ostatecznie zapełni mapę. Przykładem omawianego żetonu występującego w tym dodatku jest Dziura.

Zalety armii

  • Mobilność Sztabu
  • Wciągająca i niszcząca wybrany żeton Dziura
  • Ignorujące inicjatywę i eliminujące jednostki przed rozpoczęciem Bitwy Ładunki wybuchowe
  • Żołnierze ze zdolnością Paraliżu

Wady armii

  • Stosunkowo mało walczących jednostek
  • Niska wytrzymałość
  • Całkowity brak opancerzenia

Jak grać?

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)

Styl grania armią Sharrash zależy w znacznym stopniu od rywala. W starciu z jednostkami atakującymi głównie z dystansu (np. Moloch czy Posterunek) powinno się korzystać z mobilności Sztabu i starać się stale schodzić z linii strzału. Walcząc z armią atakującą wręcz lepiej ukrywać się w rogu planszy i solidnie zabunkrować. Bardzo duże znaczenie ma wykorzystanie Dziury. Jeżeli chcemy grać ostrożnie, możemy ją położyć w pobliżu swojego Sztabu, by odstraszała wrogie jednostki. Ułożenie jej przy Sztabie przeciwnika ułatwi z kolei dokonanie wyłomu w jego obronie. Odpowiednie wykorzystanie aż czterech Ładunków wybuchowych niejednokrotnie pozwala "ustawić" partyjkę, jeśli będziemy nimi eliminować najbardziej niebezpieczne żetony rywala.

Wykonanie

Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)

W Wydawnictwie Portal zdecydowano, że żetony Sharrash mają ciekawą morską barwę. One same zostały porządnie wykonane, na wzór tych z wersji podstawowej. Załączona instrukcja klarownie przedstawia kwestie mogące stanowić problem dla początkujących graczy. Zawarto w niej wszystkie potrzebne informacje tyczące się choćby działania cechy Podziemny, Paraliżu czy Moździerza. Nie powinno być więc problemu w zrozumieniu, jak powinno się nią grać.

Uwaga: To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry "Neuroshima HEX".

Elementy zestawu
  • 35 żetonów Sharrash
  • 6 znaczników Paraliżu
  • 4 znaczniki Ran
  • 2 znaczniki Sharrash
  • 1 znacznik Dziury
  • 5 zapasowych znaczników
  • 1 zapasowy żeton
  • Instrukcja
Podsumowanie
  • Ocena wykonania: 9
  • Poziom trudności: średni
  • Wymagana przestrzeń: mała
  • Uśredniona cena: 28zł
Ocena Game Exe
9.5
Ocena użytkowników
9.61 Średnia z 9 ocen
Twoja ocena

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...