"Sharrash… Tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów. Żyją pod ziemią, w tunelach i kanałach zniszczonych miast, wraz ze służącymi im zdegenerowanymi ludźmi i mutantami. Nie dopuszczają do siebie obcych, bronią zażarcie swoich gniazd, a ich wojownicy nie zawahają się oddać życia za stado. Szczury z Sharrash to nie zwierzęta, ale mutanci, sprytniejsi od ludzi i dużo bardziej nieobliczalni. I właśnie zawitali do świata gry Neuroshima Hex."
Zdolność Sztabu
Cecha specjalna – Podziemna roszada. Sztab Sharrash może się raz zamienić miejscami ze swą dowolną, sąsiadującą z nim jednostką, posiadającą cechę Podziemny. W trakcie manewru oba żetony nie mogą się obrócić. Zasieciowanie uniemożliwia wykonanie takiej zamiany.
Co nowego?
W "Neuroshima HEX 3.0: Sharrash" pojawiły się Żetony Podłoża; kładzie się je wyłącznie na wolne pola, a na nie może zostać położona dowolna jednostka – czy to nasza, czy wroga. Da się je zniszczyć wyłącznie którymś z Żetonów natychmiastowych: Małą bombą, Bombą, Granatem czy Snajperem. Nie można ich ranić, sieciować, odpychać itp. Jako że nie są traktowane jak jednostki, można strzelać ponad nimi i nie uwzględnia się ich w trakcie sprawdzania, czy plansza jest kompletnie wypełniona. Automatyczna Bitwa nie zostanie wywołana, dopóki na Żetonie Podłoża nie znajdzie się jakaś jednostka, która ostatecznie zapełni mapę. Przykładem omawianego żetonu występującego w tym dodatku jest Dziura.
Zalety armii
- Mobilność Sztabu
- Wciągająca i niszcząca wybrany żeton Dziura
- Ignorujące inicjatywę i eliminujące jednostki przed rozpoczęciem Bitwy Ładunki wybuchowe
- Żołnierze ze zdolnością Paraliżu
Wady armii
- Stosunkowo mało walczących jednostek
- Niska wytrzymałość
- Całkowity brak opancerzenia
Jak grać?
Styl grania armią Sharrash zależy w znacznym stopniu od rywala. W starciu z jednostkami atakującymi głównie z dystansu (np. Moloch czy Posterunek) powinno się korzystać z mobilności Sztabu i starać się stale schodzić z linii strzału. Walcząc z armią atakującą wręcz lepiej ukrywać się w rogu planszy i solidnie zabunkrować. Bardzo duże znaczenie ma wykorzystanie Dziury. Jeżeli chcemy grać ostrożnie, możemy ją położyć w pobliżu swojego Sztabu, by odstraszała wrogie jednostki. Ułożenie jej przy Sztabie przeciwnika ułatwi z kolei dokonanie wyłomu w jego obronie. Odpowiednie wykorzystanie aż czterech Ładunków wybuchowych niejednokrotnie pozwala "ustawić" partyjkę, jeśli będziemy nimi eliminować najbardziej niebezpieczne żetony rywala.
Wykonanie
W Wydawnictwie Portal zdecydowano, że żetony Sharrash mają ciekawą morską barwę. One same zostały porządnie wykonane, na wzór tych z wersji podstawowej. Załączona instrukcja klarownie przedstawia kwestie mogące stanowić problem dla początkujących graczy. Zawarto w niej wszystkie potrzebne informacje tyczące się choćby działania cechy Podziemny, Paraliżu czy Moździerza. Nie powinno być więc problemu w zrozumieniu, jak powinno się nią grać.
Uwaga: To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry "Neuroshima HEX".
Elementy zestawu
- 35 żetonów Sharrash
- 6 znaczników Paraliżu
- 4 znaczniki Ran
- 2 znaczniki Sharrash
- 1 znacznik Dziury
- 5 zapasowych znaczników
- 1 zapasowy żeton
- Instrukcja
Podsumowanie
- Ocena wykonania: 9
- Poziom trudności: średni
- Wymagana przestrzeń: mała
- Uśredniona cena: 28zł
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz