"Miasto Nowy Jork nie upadło. Zniszczone bombami atomowymi, zamienione w twierdzę pośród ruin, wciąż walczy w obronie ideałów Wolnej Ameryki. Z czasem stało się stolicą mini-państwa o tej samej nazwie i rozpoczęło krucjatę w sprawie odbudowy świata ludzi, uzurpując sobie przy okazji rolę przewodnika narodu i, w miarę możliwości, usuwając ze swej drogi wszystkich oponentów. Co rusz kolejne oddziały wyruszają na pustkowia w poszukiwaniu zasobów i przedwojennych technologii oraz werbując przydatnych ludzi. Samo miasto z czasem przekształciło się w policyjną twierdzę, jedno z niewielu bezpiecznych miejsc w zrujnowanym świecie, gdzie za spokój trzeba zapłacić posłuszeństwem."
Zdolność Sztabu
Sztab Nowego Jorku powoduje, że wszystkie własne sąsiadujące z nim jednostki otrzymują 1 dodatkowy punkt Wytrzymałości. W momencie, w którym żetony przestaną być w jego sąsiedztwie bądź zostanie on zasieciowany, bonusowy punkt zostaje natychmiast odjęty. Jeżeli żetony pozostawały na planszy dzięki niemu, od razu giną i muszą zostać zdjęte.
Co nowego?
W "Neuroshima HEX 3.0: Nowy Jork" pojawiły się Żetony Podłoża; kładzie się je wyłącznie na wolne pola, a na nie może zostać położona dowolna jednostka – czy to nasza, czy wroga. Da się je zniszczyć wyłącznie którymś z Żetonów natychmiastowych: Małą bombą, Bombą, Granatem czy Snajperem. Nie można ich ranić, sieciować, odpychać itp. Jako że nie są traktowane jak jednostki, można strzelać ponad nimi i nie uwzględnia się ich w trakcie sprawdzania, czy plansza jest kompletnie wypełniona. Automatyczna Bitwa nie zostanie wywołana, dopóki na Żetonie Podłoża nie znajdzie się jakaś jednostka, która ostatecznie zapełni mapę. Przykładem omawianego żetonu występującego w tym dodatku jest Mina.
Zalety armii
- Dodatkowy punkt Wytrzymałości dla jednostek sąsiadujących ze Sztabem
- Potężny Shotgun
- Siejąca spustoszenie Wyrzutnia rakiet
- Przyłączający się do wrogich modułów Szpiedzy
- Strzał snajperski u Strzelców wyborowych
Wady armii
- Defensywny charakter gry
Jak grać?
Zważywszy na bonus Sztabu, armią tą powinno się grać defensywnie. W pierwszej kolejności należy skupić się na solidnym zabarykadowaniu swej siedziby, a dopiero następnie można przejść do ofensywnych poczynań. Niewątpliwie umożliwiają to niezwykle zróżnicowane jednostki, zwłaszcza te atakujące z dystansu. Mając do dyspozycji Wyrzutnię rakiet, Shotguna czy Strzelców wyborowych, da się z daleka wyrządzić przeciwnikowi wiele szkód. Walczący wręcz Szpiedzy łatwo robią wolne miejsce na planszy, w które można stawiać pozostałe bijące żeton w żeton jednostki. Jeśli dobrze rozegra się swą partię, nikt nie będzie w stanie przebić się przez utworzony monolit.
Wykonanie
Żetony Nowego Jorku mają charakterystyczną niebiesko-fioletową barwę. One same zostały porządnie wykonane, na wzór tych z wersji podstawowej. Załączona instrukcja klarownie przedstawia kwestie mogące stanowić problem dla początkujących graczy. Zawarto w niej wszystkie potrzebne informacje tyczące się choćby działania Wyrzutni rakiet, Shotguna, Szpiegów czy Strzału snajperskiego. Nie powinno być więc problemu w zrozumieniu, jak powinno się grać tą armią.
Uwaga: To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry "Neuroshima HEX".
Elementy zestawu
- 35 żetonów Nowego Jorku
- 9 znaczników Ran
- 2 znaczniki Nowego Jorku
- 1 znacznik Sieci
- 6 zapasowych znaczników
- 1 zapasowy żeton
- Instrukcja
Podsumowanie
- Ocena wykonania: 9
- Poziom trudności: średni
- Wymagana przestrzeń: mała
- Uśredniona cena: 28zł
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz