Konferencja firmy CD Projekt w pigułce

2 minuty czytania

Za nami konferencja firmy CD Projekt, podczas której studio pokusiło się o pewne podsumowanie oraz snucie planów na przyszłość. Dowiedzieliśmy się ile egzemplarzy gier z serii "Wiedźmin" udało się sprzedać, jakie plany produkcyjne ma firma oraz co dalej stanie się z platformą GOG Galaxy.

cd projekt

Jak wynika z informacji podanych na konferencji, trzy główne gry z serii "Wiedźmin", czyli "Wiedźmin" (2007), "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" (2011) oraz "Wiedźmin 3: Dziki Gon", sprzedały się w łącznym nakładzie dwudziestu milionów egzemplarzy. Nie zdradzono jednak, jak ta liczba rozkłada się pomiędzy poszczególnymi częściami, a zdecydowano się jedynie przekazać, że więcej kopii gracze zakupili w klasycznej wersji pudełkowej (2/3 ogółu), niż w cyfrowej (1/3 ogółu). Trzeba jednak zauważyć, że zarówno podczas premiery pierwszej, jak i drugiej części cyklu, sprzedaż cyfrowa nie była jeszcze aż tak popularna, jak ma to miejsce dziś.

Jeżeli chodzi o plany studia, warto zacząć ich omawianie od nadchodzącego dodatku do trzeciej części "Wiedźmina", czyli rozszerzenia "Krew i wino". Jak zapowiadają twórcy, DLC ukaże się najpóźniej w drugim kwartale 2016 roku i będzie zwieńczeniem trylogii o Geralcie z Rivii. Adam Kiciński, pełniący funkcję prezesa CD Projekt, stwierdził, że "Krew i wino" będzie w kategorii dodatków czymś tak dużym, jak "Wiedźmin 3: Dziki Gon" w kategorii pełnoprawnych tytułów.

To jednak nie wszystko. Studio zdradziło też, że w latach 2017-2021 z ich stajni na świat wyjdą dwa kolejne duże tytuły. O pierwszym co nieco już wiemy, chodzi bowiem o "Cyberpunk 2077", ciekawostką jednak jest drugi projekt. Firma zapowiedziała go jako "kolejną grę fabularną z kategorii AAA", jednak nie zdradziła żadnych dodatkowych szczegółów – nie wiadomo więc, czy mamy spodziewać się kolejnej wiedźmińskiej opowieści, czy też czegoś zupełnie świeżego.

cyberpunk 2077

Podczas konferencji poinformowano też, że w kolejnych lata zespół studia CD Projekt ma się znacznie poszerzyć. Do roku 2021 w firma ma pracować dwa razy więcej osób, niż ma to miejsce obecnie. Ponadto mają one tworzyć aż cztery zupełnie niezależne od siebie zespoły, które będą pracować nad różnorodnymi gałęziami rynku gier komputerowych. Czyżby firma zamierzała podbić także świat gier akcji lub przygodowych?

Na zakończenie czas na kilka słów o należącym do CD Projektu sklepie GOG.com. Pewnym jest, że firma będzie stale poszerzać swój asortyment do którego, obok obecnych dziś tytułów sprzed lat, mają trafić też produkcje z kategorii AAA. Ponadto deweloper chce, aby gry innych wydawców również działały pod pełnym wsparciem GOG Galaxy, które to samo w sobie ma być też dużym centrum skupionym wobec gier samego CD Projekt RED. Zdecydowano, że dalej wspierana będzie usługa wczesnego dostępu oraz że do platformy dodawane będą kolejne języki i waluty. Co ciekawe, aplikacja ma też być rozwinięta o nieokreślone bliżej technologie sieciowe, niezbędne założeniom gry "Cyberpunk 2077". Cóż to za technologie? Niestety nikt nie chciał zdradzić.

gog

Komentarze

0
·
Jeżeli wprowadzą dodawanie znajomych, a Valve nie przestanie odpier^#$^ć to Gog stanie się poważnym konkurentem dla Steama.

Cytat

Co ciekawe, aplikacja ma też być rozwinięta o nieokreślone bliżej technologie sieciowe, niezbędne założeniom gry "Cyberpunk 2077".

Brzmi jak ARG, co w sumie nie jest niczym niezwykłym przy takim klimacie, oby tylko nie okazało się jedynym gimmickiem tytułu.
0
·
Trochę mało szczegółów jak dla mnie. No ale takie są te konferencje.
0
·
Nieee, błagam. Niech gog nie robi kolejnej gówno aplikacji do ich gier :<
0
·
@dunio1 - ale kiedy oni mają już taka aplikację xD

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...