riese

Neuroshima HEX 3.0: Nowy Jork

nowy jork, neuroshima hex

"Miasto Nowy Jork nie upadło. Zniszczone bombami atomowymi, zamienione w twierdzę pośród ruin, wciąż walczy w obronie ideałów Wolnej Ameryki. Z czasem stało się stolicą mini-państwa o tej samej nazwie i rozpoczęło krucjatę w sprawie odbudowy świata ludzi, uzurpując sobie przy okazji rolę przewodnika narodu i, w miarę możliwości, usuwając ze swej drogi wszystkich oponentów. Co rusz kolejne oddziały wyruszają na pustkowia w poszukiwaniu zasobów i przedwojennych technologii oraz werbując przydatnych ludzi. Samo miasto z czasem przekształciło się w policyjną twierdzę, jedno z niewielu bezpiecznych miejsc w zrujnowanym świecie, gdzie za spokój trzeba zapłacić posłuszeństwem."

Zdolność Sztabu

nowy jork, neuroshima

Sztab Nowego Jorku powoduje, że wszystkie własne sąsiadujące z nim jednostki otrzymują 1 dodatkowy punkt Wytrzymałości. W momencie, w którym żetony przestaną być w jego sąsiedztwie bądź zostanie on zasieciowany, bonusowy punkt zostaje natychmiast odjęty. Jeżeli żetony pozostawały na planszy dzięki niemu, od razu giną i muszą zostać zdjęte.

Co nowego?

nowy jork, neuroshima

W "Neuroshima HEX 3.0: Nowy Jork" pojawiły się Żetony Podłoża; kładzie się je wyłącznie na wolne pola, a na nie może zostać położona dowolna jednostka – czy to nasza, czy wroga. Da się je zniszczyć wyłącznie którymś z Żetonów natychmiastowych: Małą bombą, Bombą, Granatem czy Snajperem. Nie można ich ranić, sieciować, odpychać itp. Jako że nie są traktowane jak jednostki, można strzelać ponad nimi i nie uwzględnia się ich w trakcie sprawdzania, czy plansza jest kompletnie wypełniona. Automatyczna Bitwa nie zostanie wywołana, dopóki na Żetonie Podłoża nie znajdzie się jakaś jednostka, która ostatecznie zapełni mapę. Przykładem omawianego żetonu występującego w tym dodatku jest Mina.

Zalety armii

  • Dodatkowy punkt Wytrzymałości dla jednostek sąsiadujących ze Sztabem
  • Potężny Shotgun
  • Siejąca spustoszenie Wyrzutnia rakiet
  • Przyłączający się do wrogich modułów Szpiedzy
  • Strzał snajperski u Strzelców wyborowych

Wady armii

  • Defensywny charakter gry

Jak grać?

nowy jork, neuroshima

Zważywszy na bonus Sztabu, armią tą powinno się grać defensywnie. W pierwszej kolejności należy skupić się na solidnym zabarykadowaniu swej siedziby, a dopiero następnie można przejść do ofensywnych poczynań. Niewątpliwie umożliwiają to niezwykle zróżnicowane jednostki, zwłaszcza te atakujące z dystansu. Mając do dyspozycji Wyrzutnię rakiet, Shotguna czy Strzelców wyborowych, da się z daleka wyrządzić przeciwnikowi wiele szkód. Walczący wręcz Szpiedzy łatwo robią wolne miejsce na planszy, w które można stawiać pozostałe bijące żeton w żeton jednostki. Jeśli dobrze rozegra się swą partię, nikt nie będzie w stanie przebić się przez utworzony monolit.

Wykonanie

nowy jork, neuroshima

Żetony Nowego Jorku mają charakterystyczną niebiesko-fioletową barwę. One same zostały porządnie wykonane, na wzór tych z wersji podstawowej. Załączona instrukcja klarownie przedstawia kwestie mogące stanowić problem dla początkujących graczy. Zawarto w niej wszystkie potrzebne informacje tyczące się choćby działania Wyrzutni rakiet, Shotguna, Szpiegów czy Strzału snajperskiego. Nie powinno być więc problemu w zrozumieniu, jak powinno się grać tą armią.

Dane techniczne
Elementy zestawu Podsumowanie
  • 35 żetonów Nowego Jorku
  • 9 znaczników Ran
  • 2 znaczniki Nowego Jorku
  • 1 znacznik Sieci
  • 6 zapasowych znaczników
  • 1 zapasowy żeton
  • Instrukcja
  • Ocena wykonania: 9
  • Poziom trudności: średni
  • Wymagana przestrzeń: mała
  • Uśredniona cena: 28zł

Uwaga: To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry "Neuroshima HEX".

Ocena Game Exe
9
Ocena użytkowników
9,15 Średnia z 10 ocen
Twoja ocena

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...