Neuroshima HEX 3.0: Neodżungla

3 minuty czytania

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)

"Gdy niedobitki ludzkości podnosiły się z kolan po wyniszczającej wojnie, gdy spoglądały ze strachem na północ, na ziemie zajęte przez armię robotów, na południu zrodziła się groźba równie silna, choć nie tak dynamiczna jak Moloch. Powoli, lecz nieustępliwie zaczęła rozrastać się tam wszechogarniająca zmutowana dżungla, kierowana nieokiełznanym instynktem przetrwania i z każdym rokiem pochłaniająca kolejne kilometry ziem ludzi. Wchłaniała wszystko, z czym się zetknęła, zamieniając zwierzęta i ludzi w zmutowane bestie i symbiotyczne organizmy, pomagające jej przeć naprzód i zwalczać każde zagrożenie. Ten ogromny, zielony i krwiożerczy organizm nazwano Neodżunglą."

Zdolność Sztabu

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)

Sztab Neodżungli umożliwia tworzenie Macierzy: stanowią ją stykające się z nim własne jednostki. Jeśli przyłożymy do nich kolejne nasze żetony, one również wejdą w skład Macierzy. Jaki tego plus? Otóż przyłączenie własnego modułu do którejkolwiek jednostki tworzącej Macierz powoduje, że wpływa on na wszystkie żetony będące jej częścią.

Co nowego?

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)

W "Neuroshima HEX 3.0: Neodżungla" pojawiły się Żetony Podłoża; kładzie się je wyłącznie na wolne pola, a na nie może zostać położona dowolna jednostka – czy to nasza, czy wroga. Da się je zniszczyć wyłącznie którymś z Żetonów natychmiastowych: Małą bombą, Bombą, Granatem czy Snajperem. Nie można ich ranić, sieciować, odpychać itp. Jako że nie są traktowane jak jednostki, można strzelać ponad nimi i nie uwzględnia się ich w trakcie sprawdzania, czy plansza jest kompletnie wypełniona. Automatyczna Bitwa nie zostanie wywołana, dopóki na Żetonie Podłoża nie znajdzie się jakaś jednostka, która ostatecznie zapełni mapę. Przykładem omawianego żetonu występującego w tym dodatku są Korzenie.

Zalety armii

  • Tworzenie Macierzy
  • Żeton atakującego w pięciu kierunkach z mocą 1, 2 bądź 3 Monstrum
  • Obecność dwóch Trucicieli, dysponujących Jadem
  • Trójka Sieciarzy

Wady armii

  • Mała mobilność
  • Niskie inicjatywy
  • Brak strzelców
  • Jedna z bardziej wymagających armii

Jak grać?

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)

Neodżungla jest z pewnością jedną z trudniejszych w opanowaniu armii, wymagającą strategicznego myślenia. Głównie dlatego, że jednostki same w sobie mają niską inicjatywę i nie zadają dużych obrażeń, co wymaga od gracza umiejętnego korzystania z modułów, zwiększających ofensywny potencjał. Jako że przeciwnicy zwykle zdają sobie sprawę z ich wpływu na naszą siłę, będą starać się szybko je niszczyć – powinniśmy im to za wszelką cenę uniemożliwiać. Jeżeli dopisze nam szczęście i odpowiednio dobierzemy oraz ułożymy żetony, będziemy w stanie zniszczyć Sztab rywala w trakcie wyłącznie jednej Bitwy. Umiejętne korzystanie z obecności aż trójki Sieciarzy i dwójki Trucicieli pozwoli nam odpowiednio rozbudować Macierz. Każdy kolejny dołączony do niej żeton zmniejsza o trochę szanse przeciwnika na ostateczne zwycięstwo. Granie tą armią może stanowić problem dla początkujących, jednak z następnymi partiami coraz bardziej zdajemy sobie sprawę, jak powinno się korzystać z tego niesamowitego potencjału. W rękach laika będzie niegroźna, w rękach wiarusa stanowi śmiertelnie niebezpieczną frakcję.

Wykonanie

Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)

W Wydawnictwie Portal zdecydowano, że żetony Neodżungli mają stonowaną zieloną barwę i trzeba przyznać, że idealnie oddają jej klimat. One same zostały porządnie wykonane, na wzór tych z wersji podstawowej. Załączona instrukcja klarownie przedstawia kwestie mogące stanowić problem dla początkujących graczy. Zawarto w niej wszystkie potrzebne informacje tyczące się choćby Macierzy, Korzeni czy Jadu. Nie powinno być więc problemu w zrozumieniu, jak powinno się nią grać.

Uwaga: To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry "Neuroshima HEX".

Elementy zestawu
  • 35 żetonów Neodżungli
  • 2 znaczniki Jadu
  • 6 znaczników Ran
  • 2 znaczniki Neodżungli
  • 3 znaczniki Sieci
  • 5 zapasowych znaczników
  • 1 zapasowy żeton
  • Instrukcja
Podsumowanie
  • Ocena wykonania: 9
  • Poziom trudności: wysoki
  • Wymagana przestrzeń: mała
  • Uśredniona cena: 28zł
Ocena Game Exe
9
Ocena użytkowników
9.11 Średnia z 9 ocen
Twoja ocena

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...