piorun_kulisty

Kłamcianka Towarzyska – zasady alternatywne dla dwóch graczy

Norbert "Wolvertino" Rędzia poniedziałek, 30 czerwca 2014

"Kłamcianka Towarzyska", czyli gra karciana oparta na uniwersum Kłamcy autorstwa Jakuba Ćwieka, stworzona przez ekipę Lans Macabre to tytuł dla trzech graczy wzwyż. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych i wystarczy mała modyfikacja zasad, by móc bawić się w dwójkę z najlepszym przyjacielem, drugą połówką, tatą, córką czy kimkolwiek tylko chcecie. Wszyscy, którzy chcieliby tak zagrać, a nie mają pomysłu co zmienić, by zabawa miała sens, zapraszam do zapoznania się ze stworzonymi przeze mnie zasadami alternatywnymi dla dwóch graczy.

Karty bohaterów:

Św. Mikołaj:

św. mikołaj

Modyfikujemy kartę Św. Mikołaj, która to w normalnych zasadach mówi o tym, że pobieramy 3 karty z talii, jedną zostawiamy dla siebie, dwie pozostałe rozdajemy innym graczom. Jak zapewne zauważyliście, nie mamy w grze w dwie osoby aż tylu uczestników.

Od teraz: karta Św. Mikołaja pozwala na wybranie jednej z trzech kart dla nas, a jedną z dwóch pozostałych losuje nasz przeciwnik.

Światowid:

światowid

Usuwamy całkowicie z gry kartę Światowida, który w normalnych zasadach pozwala wykonać działanie innej aktywnej karty Bohatera na stole. Podczas zabawy jeden na jednego karta ta całkowicie traci sens i odbiera jej unikatowość.

Od teraz: karta Światowida nie uczestniczy w grze.

Karty Kłamcy i misia Kłamczucha:

kłamca, kłamczuszek

Normalne zasady Kłamcianki mówią o tym, że każdy Loki daje nam 3 dodatkowe anielskie pióra przy ostatecznym rozliczeniu oraz gracz, który ma największą ilość Kłamców na ręce – automatycznie przegrywa. Zasada ta nie ma zastosowania w grze jeden na jednego, ponieważ przestaje wtedy mieć znaczenie zdobycie jak największej liczby piór i pokonanie przeciwnika, a skupiamy się jedynie na tym, by wcisnąć drugiej osobie swoich Lokich.

Od teraz: Kłamca nie jest aż tak straszną kartą, jednak nadal jest dla nas groźny. Aktualnie każdy posiadany przez nas Loki to minus 3 anielskie pióra przy ostatecznym rozliczeniu. Oczywiście, podobnie jak w normalnej rozgrywce, Kłamczuch niweluje działanie jednego z Lokich – karta nie jest brana pod uwagę przy rozliczeniu.

Kolejka – wymiana kart:

kłamcianka towarzyska, karty

Według podstawowych zasad w każdej chwili możemy wymienić się z którymś z graczy jedną, losową kartą. Zasada ta nadal działa, jednak ma pewne ograniczenia.

Od teraz: Wymiany z innym graczem można dokonać jedynie, jeżeli na ręku mamy chociaż jedną kartę, która nie przedstawia wizerunku Lokiego. Oznacza to, że gdy jesteśmy w posiadaniu samych Kłamców, nie mamy możliwości wymiany z naszym przeciwnikiem.

Co to daje:

Zastosowanie powyższych zasad sprawia, że potyczka jeden na jednego nabiera większego sensu i jest w ogóle możliwa. Jeżeli Wy również obmyśliliście jakieś alternatywne zasady dla rozgrywek między dwoma graczami – zapraszamy do podzielenia się nimi w komentarzach.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...