piorun_kulisty

Informacja prasowa

Cenega, oficjalny partner firmy Square Enix w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech informuje, że do planu wydawniczego firmy trafiła gra Final Fantasy XIV: A Realm Reborn – tytuł z gatunku MMORPG na platformy PlayStation 3 i PC z Windows, dzięki której wraz z przyjaciółmi z całego świata, odkryjesz królestwo Eorzea. Tytuł ten ukaże się już 27 sierpnia i dostępny będzie w języku angielskim.

final fantasy xiv, okładka xbox

Informujemy też, że poza standardową edycją, w Polsce dostępna też będzie Edycja Kolekcjonerska w skład której wchodzą:

Od jutra, 10 sierpnia, będzie można bawić się w nowy event w świecie Final Fantasy XIV.

final fantasy

Firefall Festival gwarantuje nowy zestaw zadań, które przegonią śmiałków poprzez całą krainę znaną jako Eorznea. Wszystko to, aby odnaleźć Bombards.

Aby śmiałkowie, którzy ukończyli zadania, nie czuli się źle w swoich dotychczasowych ciężkich zbrojach, przygotowano wiele nagród, wśród których można także znaleźć kostiumy kąpielowe.

Event, jak wspominałem, rozpoczyna się 10 sierpnia i potrwa przez 19 dni. Więcej o Firefall Festival przeczytacie pod tym adresem.

final fantasy xiv, square enix

Całkiem nieźle, patrząc na opinie krytyków, którzy jadą po najnowszym dziecku Square Enix jak po burej suce (według serwisu Metacritic średnia ocen oscyluje w okolicach 50%). Gracze też nie pozostają obojętni i pomimo swego fanatycznego oddania serii, wypowiadają się bardzo kwieciście o ogromnej liczbie niedopracowanych elementów rozgrywki. Jeżeli z powodu irytacji jeszcze nie wyrzucili swoich płytek przez okno, to są na najlepszej drodze do alkoholizmu, bo w końcu trzeba się znieczulić „procentami” i na trzeźwo ciężko przełknąć granie w „Final Fantasty XIV”.

Yoichi Wada, prezes Square Enix, zdaje sobie sprawę, że jego firma dała mocno ciała i podczas ostatniego spotkania z inwestorami zapewnił, że studio panicznie stara się poprawić najbardziej uciążliwe mankamenty produkcji (jedna z większych łatek ma się pojawić pod koniec tego miesiąca).

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

O zmianach w Final Fantasy XIV

Dodał: Ammon, niedziela, 17 października 2010 · Komentarzy: 1

Sam nie wiem, jak zacząć tego newsa, bo pewne bardzo popularne zjawisko znowu dało o sobie dać. Bo Square-Enix, firma będąca producentem Final Fantasy XIV, obiecała, że ich MMO będzie, mówiąc skromnie, grywalnym tytułem. Tymczasem po dwóch tygodniach średnia ocen z recenzji mówi co innego. Nic więc dziwnego, że podjęto już pierwsze kroki mające poprawić wizerunek zarówno gry, jak i twórców.

Po pierwsze, zwiększono okres próbny o dodatkowe 30 dni, w czasie którego trwania naturalnie nie trzeba płacić tego okropnego abonamentu. Żadna promocja nie trwa jednak wiecznie. Również ta będzie mieć swój start w przyszłym tygodniu i zakończy się wraz z dniem 25 października.

final fantasy xiv, square-enix

Drugą z obietnic są dwie większe aktualizacje, które ułatwią dalsze granie w ten tytuł. Pierwsza z nich wydana zostanie pod koniec listopada i obejmie m.in. balans postaci, walkę, interfejs czy umiejscowienie potworów. Druga, która ukaże się w połowie grudnia, zaowocuje pojawieniem się nowych przedmiotów i zmieni system gildii.

Tylko czy obietnice Square-Enix sprawią, że wrócą zniechęceni gracze? Bo trochę głupio byłoby spalić tytuł przed jego przyszłoroczną premierą na konsolę PlayStation 3. Dlatego też najpierw trzeba sobie wyrobić dobrą opinię wśród pecetowych graczy.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Wywiad z Nobuo Uematsu

Dodał: Lionel, środa, 1 września 2010 · Komentarzy: 0
ff, koncert, final fantasy

Po prezentacji melodii przewodniej pt. Answers wykonywanej przez Susan Calloway przyszła kolej na rozmowę z mistrzem muzycznym, który od samego początku tworzy utwory do serii Final Fantasy – Nobuo Uematsu. Niezależnie od tego czy sam stworzył wszystkie dzieła muzyczne czy był tylko częścią zespołu kreatywnego, fenomen muzyczny serii jest unikalny. Większość, a przynajmniej od siódmej części, ścieżek dźwiękowych odniosła wielki światowy sukces, bo żadna gra nie może się poszczycić dużymi zyskami z samej sprzedaży płyt z utworami, a do tego dochodzą milionowe profity nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Poza tym Final Fantasy była jedyną grą, której ścieżki dźwiękowe miały swoje tournée cieszące się dużym zainteresowaniem.

Poniżej prezentujemy krótki wywiad z wirtuozem muzyki – Nobuo Uematsu

Przy każdym tytule MMO przedpremierowe testy dla graczy wydają się być rzeczą oczywistą. Bo to właśnie wtedy tych niewielu wybrańców (w przypadku zamkniętych beta-testów) ma okazję sprawdzić produkt i wskazać twórcom ewentualne błędy do poprawki. Później następuje przerwa w testach, by na parę tygodni przed oficjalną premierą pozwolić całemu światu na zagranie w długo oczekiwanego MMO (tzw. otwarte beta-testy). Tak też miało być w przypadku Final Fantasy XIV, ale przecież gdyby nie pojawiłyby się jakieś problemy, to coś byłoby nie tak.

final fantasy xiv
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Eteryczne "Answers"

Dodał: Lionel, sobota, 28 sierpnia 2010 · Komentarzy: 0

Ładne otoczenie może i niektórym wystarczy, by cieszyć się grą, ale kto z nas nie lubi filmowych przerywników? Nie miałem przyjemności poznać takich osobników. To dzięki nim czujemy, że fabuła istnieje, czasem nawet ją napędza. Nie mamy przeświadczenia, że biegamy po mapie, pokonując kolejnych przeciwników i wykonując infantylne zadania dla nieporadnych NPC.

Oczywiście najlepsze są te przerywnik, które wykorzystują silnik gry, bo co to za sztuka wrzucić film z cudownymi efektami, który powstał w wyniku wielu zabiegów graficznych, gdy sama gra straszy pikselami wielkości pięści. Japończycy dumni z sukcesów serii Final Fantasy oczywiśćie zapragnęli się pochwalić, jaką to też oni muszą robić ciężką robotę, by powstał taki ot krótki przerywnik znaczący wiele dla fabularnych maniaków. Chociaż początkowe stadia tworzenia kolejnych kadrów wyglądają dość topornie, to efekt końcowy jest zachwycający.

Ponad to ujawniono kolejne video promujące Final Fantasy XIV przedstawiające trzy miasta występujące w grze oraz urywki walki. Tytułową piosenkę Answers, która towarzyszy filmowi wykonała Susan Calloway znana również z użyczenia swego głosu w poprzednich odsłonach serii do piosenek: Distant Worlds, Suteki da ne oraz Melodies of Life.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Piękno wtopione w otoczenie

Dodał: Lionel, czwartek, 19 sierpnia 2010 · Komentarzy: 0

Gdy już wiemy, w co się ubierzemy w Final Fantasy XIV, warto rozejrzeć się wokół siebie, bo i tam stoi piękno, które rzadko dostrzegamy. Nie chodzi wyłącznie o dzieła matki natury, ponieważ krasa jej dzieł jest niepodważalna, ale również o subtelnie wygięte łuki na sklepieniu budowli, kopuły czy bogato zdobione wrota. Tym razem Square Enix w swoim filmie promocyjnym ukazują właśnie ten aspekt. Otoczenie często, choć przez wielu niezauważane, wpływa wielce na rozgrywkę i chęć kontynuowania podróży bohaterem. Japończycy postarali się, by kolejna część serii nie straszyła pustymi obszarami i gołą ziemią. Obszary miast są zagospodarowane, górskie przełęcze obfitują odpowiednią roślinnością i widokami szczytów, natomiast leśne ostępy pełne są szemrzących strumyków, okraszone florą i ćwierkiem ptaków.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Przyszedł czas na kolejny film ukazujący prace i elementy nadchodzącego tytułu – Final Fantasy XIV. Po przedstawieniu systemu tworzenia postaci i modelowaniu potworów nadeszła kolej na zapoznanie graczy z projektami ubrań i innych przedmiotów, bez których nasza postać nie długo pożyje w Eorzei. W video widać, że grupa artystyczna nieźle się napracowała nad szczegółowymi elementami strojów i ma się poczucie, że pancerze nie będą wyglądały na naszej postaci jak plastry plasteliny, nieudolnie uformowane przez trzylatka.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Co w trawie piszczy...

Dodał: Lionel, czwartek, 5 sierpnia 2010 · Komentarzy: 0

Oto kolejny film promujący nadchodzący ciekawie zapowiadający się tytuł, jakim jest Final Fantasy XIV. Poprzednie nagranie dotyczyło tworzenia postaci, dzisiejsze natomiast przybliży to, na co będziemy polować lub co będzie czyhało na nas za rogiem. Patrząc na drugie video, coraz bardziej rozumiem, dlaczego wymagania sprzętowe do tej gry są aż tak wysokie i nie krzyczę wniebogłosy.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Wczytywanie...