Wierzchowce

4 minuty czytania

Dodatek “Narodziny Zabójcy Królów” wnosi do gry „Age of Conan” kilka nowych wierzchowców. Funcom ma zaszczyt przedstawić groźnego wilka – kolejne zwierzę po ujawnionym poprzednio tygrysie oraz hyrkańskim koniu. Wilk i tygrys dają nowe epickie zadania, w których gracz nie otrzyma zwyczajnie wierzchowca, lecz będzie musiał go złapać za młodu i hodować, by pewnego dnia móc ujeżdżać tę wspaniałą bestię. Zadanie dotyczące ujarzmienia bestii rozciąga się przez kilka regionów, gdyż należy wytresować młode zwierzę oraz zebrać zaopatrzenie.

Cały ten nowy system miał na celu stworzenie więzi między graczem a jego nowym wierzchowcem” – powiedział Joel Bylos, główny projektant dodatku „Narodziny Zabójcy Królów”. „Hodowanie młodego zwierzęcia, uczenie go jak polować, tropić oraz walczyć jest długim procesem, i zanim gracz będzie mógł dosiąść swego wierzchowca, utworzy się między nimi więź. Gdy zobaczysz gracza ujeżdżającego tygrysa lub wilka, będziesz wiedział, że nie jest to zwyczajnie jego prawo, lecz zasłużony przywilej”.

Ujeżdżanie wilka

Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka, ale żeby wilk? Wilki są nieprzystępne i nie przepadają za ludźmi. Śmierdzimy.” – Wilki ze Stepowych Najeźdźców.

Aby ostatecznie móc wykorzystać wilka w walkach, konieczne będzie wykonanie kilku trudnych zadań, podczas których wilk będzie wzrastał z każdym ukończonym zadaniem. Typy wilków zaczynają się od tych najmłodszych, które zaledwie podążają w ślad za swym właścicielem, do tych w pełni wyrośniętych, które są w stanie nieść swego pana i zadawać ból stojącym na jego drodze.

Jedynym sposobem na zdobycie wilka jest oddzielenie go za młodu od watahy. W ten sposób udowodnisz, że jesteś w stanie zostać przywódcą. Jeśli zginiesz, oznaczać to będzie, iż nie byłeś wystarczająco silny, aby się nim stać. Pierwszym wyzwaniem jest znalezienie watahy, a drugim jej zabicie. Początkowo wilk jest zbyt mały, aby pomóc w jakikolwiek sposób graczowi. Musi nauczyć się, jak polować i zabijać ofiarę, a to wymaga czasu i wysiłku.

Wilk musi również umieć wyczuć ofiarę i użyć tego zapachu, aby odróżnić przyjaciela od wroga. Gracz musi nauczyć wilka rozróżniać różne tropy oraz nauczyć zapachów. Następnie wilk musi przejść test, który pokazuje, czy ten umie wyczuć różnicę.

Wilk nie jest stworzeniem skłonnym do przewożenia jeźdźca. Szybciej zrzuciłby z siebie gracza i go pożarł. Jednakże jeśli gracz chce ujeżdżać wilka, musi zrobić wystarczająco mocną uprząż, aby mogła utrzymać wilka i nim kierować. Z czasem będzie coraz lepiej.

Wilk ma dwie specjalne umiejętności. Pierwsza to wyczuwanie pobliskich wrogów i ostrzeganie pana przed zbliżającymi się atakami z ukrycia. Druga umiejętność to odkopywanie ukrytych skarbów w całym Khitaj.

Wilk ma największą wytrzymałość ze wszystkich wierzchowców w grze. Może biec sprintem przez długi czas.

wierzchowce

Ujarzmianie tygrysa

Myślisz, że te bestie zwyczajnie przeturlają się i pozwolą podrapać po brzuszku? To w niczym nie przypomina ujeżdżania konia – chyba że słyszałeś o koniu z pazurami tak długimi jak twoja ręka i zębach, które przyprawiłyby smoka o koszmary.” – Najemnik Tamaryńskich Tygrysów.

Tygrys, znany Vendhyanom jako Vaaghasan, jest blisko spokrewniony z frakcją Tamaryńskich Tygrysów. Aby w ogóle mieć możliwość ujeżdżania tygrysa, gracz musi najpierw stać się członkiem Tamaryńskich Tygrysów.

Pierwszym zadaniem jest znalezienie sobie wartościowego towarzysza. Jest to zarówno rytuał, który udowadnia twoją wartość jako człowiek Tamaryński, jak również rytuał, dzięki któremu gracz zyskuje własnego tygrysa. Gracz musi najpierw znaleźć legowisko tygrysów. Następnie musi zdjąć zbroję i opuścić broń, by zabić tygrysicę gołymi rękami. Nagrodą za wykonanie tego zadania jest młody tygrys, który będzie podążał za graczem.

Teraz, gdy gracz ma już swego kompana, ten musi wyrosnąć na drapieżnika, którym zawsze miał się stać. Zajmie to trochę czasu i wysiłku ze strony gracza. Trzeba zacząć od małej ofiary, aż do najtwardszych bestii, które ciągle jednak mogą być pożarte przez tygrysa.

Wkrótce tygrysiątko wyrośnie na nieporadne młode zwierzę. Ma już pojęcie jak jeść i nawet jak używać kłów do zabijania. Nie wie nic niestety o subtelności. Musi nauczyć się podkradania, jak prawdziwa bestia w lesie. W Vendhya, Tamaryńskie Tygrysy trenują swoje zwierzęta używając duchów, które wzywają ze swej własnej mitologii. Jednakże tutaj jest tylko jeden wybór. Vendyhannie słyszeli o duchu białego tygrysa (czczonym przez Khitajów), będącego uosobieniem wdzięku i cnót. Gracz musi porozmawiać z kilkoma lokalnymi kapłanami, aby nauczyć się wzywania ducha tego zwierzęcia. Gdy ten jest już przywołany, gracz wraz z tygrysem muszą go śledzić i pozostać niezauważonym.

Młody tygrys nauczył się już jak polować i tropić ofiarę, lecz teraz musi nauczyć się lekcji przetrwania. Nie wszystkie zwierzęta można pożreć albo ich uniknąć. Czasami trzeba po prostu walczyć i zabijać z czystej potrzeby. Taka żądza krwi nie jest czymś naturalnym dla zwierzęcia – musi się tego nauczyć od mistrza.

Tamarin stwierdza, że człowiek i vaaghasan są jednością. Będzie teraz oceniał, czy więź jest na tyle silna, że vaaghasan pozwoli się ujeżdżać. Pozostaje jeszcze sprawa siodła dla tygrysa, którego to nie można zwyczajnie kupić, lecz które musi być stworzone przez przyszłego jeźdźca.

Gdy gracz już w pełni wytresuje swojego tygrysa, może go wykorzystać, aby zakradać się i pozostać niezauważonym.

Vaaghasan jest najszybszym sprinterem wśród wierzchowców w grze. Dzięki temu ukazuje on swoją szybkość na krótkich dystansach.

Źródło: community.ageofconan.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...