51. Stan: Master Set

51. Stan: Master Set
Ocena użytkowników
9.07 Średnia z 7 ocen
Twoja ocena

Świat, który znasz przestał istnieć. Nie ma rządu. Nie ma armii. Nie ma cywilizacji. Bunt komputerów, wojna z maszynami, upadek świata ludzi. Stany Zjednoczone upadły na kolana. Wojna z maszynami trwa od trzydziestu lat. Powoli rosną ośrodki skupiające ludzi i próbujące zdobyć władzę w okolicy. Przejąć kontrolę nad sąsiadami. Zbudować nowy kraj. Nowy, 51. Stan…

51. Stan to gra karciana osadzona w uniwersum Neuroshimy, bestsellerowej gry fabularnej wydawnictwa Portal. Gracze wcielają się w role przywódców jednej z czterech frakcji (Mutanci, Kupcy, Nowojorczycy lub Appalachianie) i próbują rozwinąć swoją potęgę. Budują nowe Lokacje, podpisują Umowy, starają się atakować słabszych sąsiadów, by dostarczyć do bazy Zdobycze.

Mechanika gry opiera się na nowatorskiej regule pozwalającej użyć każdej z kart lokacji w grze na jeden z trzech sposobów – gracz sam decyduje, czy posiadaną kartę (np. Stacji paliw) chce wystawić jako Lokację, czy chce ja napaść i wystawić jako Zdobycz czy też chce z nią nawiązać handel i wystawić ją jako Umowę. Olbrzymia ilość decyzji, jakie mają gracze, bogactwo fabularne, sprawiają, że gra jest nieprawdopodobnie emocjonująca i posiada bardzo wysoki współczynnik regrywalności.

51. Stan: Master Set to nowy design kart, nowe komponenty i ulepszony gameplay (dzięki czemu zasady są łatwiejsze do przyswojenia a sama rozgrywka przyjemniejsza).

Recenzja Czytaj całą recenzję »

Udane gry Ignacego Trzewiczka z gliwickiego Portalu można wymieniać i wymieniać: "Stronghold", "Statki, łupy, kościotrupy" czy "Osadnicy: Narodziny Imperium". Ostatnio na sklepowych półkach pojawiła się kolejna jego produkcja – przeznaczona dla od 1 do 4 osób gra karciana pt. "51. Stan: Master Set". Zawiera ona stary, dobrze znany "51. Stan" z 2010 roku oraz dwa dodatki – "Nową Erę" i "Zimę". Wszystko scalone, odświeżone i zaprezentowane w takiej samej formie, w jakiej wymienieni tu... czytaj dalej...

Galeria Zobacz więcej »

Zawartość pudełka

  • 1 tor punktów zwycięstwa
  • 4 żetony punktacji
  • 1 żeton pierwszego gracza
  • 4 plansze frakcji
  • 200 kart
  • min. 30 drewnianych znaczników budulca
  • min. 30 drewnianych znaczników broni
  • min. 30 drewnianych znaczników paliwa
  • min. 30 drewnianych znaczników żelaza
  • min. 38 drewnianych znaczników robotników
  • 10 żetonów tarczy
  • 13 znaczników naboi
  • 9 żetonów przebudowy
  • 20 czerwonych żetonów kontaktu
  • 20 niebieskich żetonów kontaktu
  • 30 szarych żetonów kontaktu
  • 7 uniwersalnych żetonów kontaktu
  • 4 żetony mnożenia
  • Instrukcja
Wczytywanie...