Kolejna porcja nowości w WotLK'u

6 minut czytania

Kolejny dzień Worldwide Invitational, kolejna porcja informacji o nadchodzącym dodatku. Dzisiejsze podzielone są na 2 części. Jedna z nich to wszystko co dotyczy nowych instancji. Druga mówi o PvP – World PvP, maszyny oblężnicze, areny oraz Battleground, który pojawi się na nowym kontynencie. Więcej w rozwinięciu.

Rajdy oraz podziemia

Informacje ogólne
  • W grze pojawi się 12 nowych instancji. 8 z nich przeznaczonych na poziomy 70-79 oraz 4 na poziom maksymalny.
  • Każda instancja rajdowa będzie posiadać wersję na 10 oraz 25 osób.
  • Zostanie zwiększona łatwość heroicznych instancji. Twórcy chcą, aby można było je ukończyć bez potrzeby brania jakiejś specyficznej klasy jak np. Warrior'a protection.
  • Niektóre z instancji w Burning Crusade są zbyt długie. Wyczyszczenie całej instancji nie powinno trwać więcej niż godzinę.
  • Połączenia między zadaniami są słabo odczuwalne. Wykonanie jakiegoś zadania związanego z instancją powinno być odczuwalne na tle całej instancji. Zabijanie bossów może będzie miało nawet jakieś oddziaływanie na cały świat/otoczenie.
  • Gun'drak będzie 80 poziomową instancją oraz ostatnim celem ogromnej linii połączonych ze sobą zadań w obszarze Zul'Drak.
  • Black Temple oraz Hyjal Summit zostały wprowadzone zbyt szybko, prawdopodobnie lepiej by było wprowadzając najpierw Zul'aman, niż ogłaszać tę instancję przez ponad rok. Twórcy chcą mieć pewność, że Arthas jako finałowy boss, zostanie pokonany w odpowiednim czasie.
  • Nie będzie żadnych wymagań jeśli chodzi o dostęp do heroicznych wersji instancji.

Reputacja
  • Będzie istniała możliwość zdobywania reputacji u jednej frakcji, poprzez zostanie czempionem drugiej. Na przykład noszenie tabardu Cenarion Circle przy robieniu zadań w Hellfire Ramparts, będzie skutkowało tym, że gracz będzie otrzymywał reputację zarówno w Honor Hold/Thrallmar jak i Cenarion Circle. Oczywiście tym samym reputacja wymagana na zakupienie tabardu zostanie obniżona do poziomu friendly bądź honored.

Przedmioty
  • Więcej przedmiotów PvP będzie można zdobyć poprzez system PvE. Nie będzie to oczywiście sprzęt najlepszej jakości, ale w sam raz na początek.
  • Więcej przedmiotów PvP zostanie dodanych jako nagroda za reputację.
  • W 25 osobowych instancjach będzie można zdobyć jeszcze więcej przedmiotów.
  • Przedmioty zostaną zmienione tak, aby wyrzucić niepotrzebne statystyki, aby mogły być używane przez więcej klas.
  • Do gry zostanie dodanych więcej planów, przepisów i formuł, z lepszą reprezentacją dla wybranych profesji. Nawet jeśli jakiś będzie wypadał tylko ze specyficznego bossa, twórcy spróbują, aby kilka z nich można było zdobyć łatwiej.

Death Knights
  • Death Knight będzie mógł tankować, ale innym sposobem. Będzie miał on oczywiście kilka innych ról, nie tylko tankowanie.

The Oculus (Instancja na poziom 80 w Borean Tundra)
  • We wnętrzu będzie można używać latających mountów.
  • Częścią instancji będzie zaprzęgnięcie smoka i walka w powietrzu. Część smoków będzie mogła tankować, część leczyć, a reszta zadawać obrażenia.

Halls of Stone (Instancja na poziomy 77-79 w Storm Peaks)
  • Halls of Stone zostanie zlokalizowany w Ulduar w Storm Peaks.
  • Wszystkie podziemia w Ulduar zostały zbudowane przez tytanów i wyglądają na ogromne, mimo wszystko twórcy nie chcą, aby trzeba było używać mountów, by przejść przez instancją, tak więc będzie ona raczej mała.
  • Wątek Uldaman powróci w Ulduar.

Caverns of Time: Stratholme (Instancja na poziom 80 w Tanaris)
  • Wymagania dotyczące frakcji na teleporcie Caverns of Time zostaną usunięte.
  • Instancja jest w pełni oskryptowana tak jak Old Hillsbrad. Jest kilka czasowych przeciwników, nie będzie liniowa, tak więc będzie można sobie wybrać przeciwnika.
  • Gracze będą walczyć u boku księcia Arthasa.
  • W instancji pojawią się dokładnie te same głosy co w Warcraft 3. (Jaina / Arthas / Uthar)
  • Wątek Infinite Dragonflight będzie tutaj kontynuowany.

Pytania i odpowiedzi
  • Kiedy tylko będzie to możliwe, twórcy woleliby dostarczać przedmioty legendary poprzez zadania tak jak np. Atiesh.
  • Tylko kilka instancji będzie miało specjalne wymagania, aby się do nich dostać ale będą one bardzo proste.
  • "Zarządzanie śmiercią całej grupy" jest bardzo istotnym elementem przy projektowaniu instancji. Deweloperzy starają się to zrobić tak, aby czas jaki należy pokonać w drodze od cmentarza do instancji nie był zbyt długi.
  • Możliwe, że zostaną dodane jakieś tytuły za zabijanie bossów, czy wejście w jakiś specyficzny obszar, etc...
  • Z bossów będzie wypadać więcej tokenów, aby zminimalizować działanie losowości.
  • Całościowo instancje nie będą łatwiejsze, ale bardziej dostępne. Bossy może nie będą łatwiejsze do zabicia, ale będą łatwiejsze do zrozumienia dla nowych graczy.

PvP

Lake Wintergrasp
  • Obszar w całości jest poświęcony PvP, jednak znajdzie się tu kilka elementów PvE.
  • Walka oblężnicza będzie miała miejsce zarówno w Lake Wintergrasp jak i na nowym Battlegroundzie.
  • Maszyny oblężnicze zawierają w sobie walkę w powietrzu, łącznie z latającymi maszynami.
  • Budynki będą mogły być niszczone zarówno w Lake Wintergrasp jak i na nowym Battlegroundzie.
  • Główną cechą Lake Wintergrasp będzie typ walki Atak/Obrona podobny do Auchindoun Spirit Towers, gdzie kiedy jesteś we frakcji, która zajmuje wieże, otrzymujesz wszystkie korzyści z tego płynące.
  • Nagrodą będą Northrend "Spirit Shards". Kiedy twoja frakcja jest pod panowaniem w Lake Wintergrasp, z wszystkich bossów w Northrend będą dropić wspomniane wcześniej tokeny.
  • Będzie można zdobyć również Wintergrasp Marks of Honor, które będą używane w systemie honoru.
  • Mosty będą ważnymi elementami, jako iż maszyny oblężnicze nie mogą poruszać się po wodzie.
  • Celem w Lake Wintergrasp jest przejęcie twierdzy, w której wszystko można zniszczyć.
  • Gracze będą mogli kontrolować stacjonujące na wieżach armaty, aby bronić twierdzy.
  • Mosty są bardzo duże, gracze powinni je widzieć z każdego miejsca na mapie. Mogę on zostać również całkowicie zniszczone.

Maszyny Oblężnicze

The Demolisher
  • Ma zarówno długi jak i krótki zasięg ataku.
  • Zaprojektowany do bombardowania graczy oraz budynków z daleka, zawiera również taran.
  • Może zabrać za sobą 3 pasażerów, nie są oni ukryci tak więc mogą zostać namierzeni indywidualnie, ale za to podczas poruszania się pojazdu mogą używać wszystkich swoich umiejętności.

Forsaken Catapult
  • Katapulta jest szybsza od Demolisher'a ale ma przez to zmniejszony zasięg ataku.
  • Zadaje mniej obrażeń.
  • Nie może zabierać ze sobą pasażerów.

The Siege Engine
  • Jest to maszyna, która ma największy zasięg ataku.
  • Strzelec siedzi w wieżyczce i ma nad nią pełną kontrolę.
  • Kierowca tylko kieruje pojazdem.
  • Pasażerowie są całkowicie chronieni, ale za to nie mogą atakować wrogów.
  • Posiada również bardzo silny taran.

Flying machine
  • Flying machine może zrzucać bomby na wrogów
  • Są one szybkie, ale za to bardzo podatne na rakiety.

Goblin Shredder
  • Jest to urządzenie przeciwlotnicze.
  • Posiada rakiety dalekiego zasięgu, naprowadzające na cel.
  • Kiedy pojazd zostanie zniszczony, gracz wyskoczy i będzie walczył na własną rękę.
  • Można używać pił do cięcia jako broni.
  • Shredder może zostać użyty do wybicia się w powietrze. Dzięki temu można przeskoczyć np. mur.
  • Jest bardzo podatny na obrażenia oblężnicze.

Areny
  • Celem jest to, aby budowa areny została prosta.

Dalaran Arena
  • Arena jest całkiem mała, więc nie ma możliwości używania mountów.
  • Arena wprowadzi nowe przesuwające się obiekty. Np. filary które mogą się podnosić i opuszczać raz na jakiś czas.
  • Co jakiś czas z rury w suficie zacznie lecieć woda. Jeśli jakiś gracz się pod nią znajdzie, to zostanie odrzucony to tyłu.
  • Drużyny zaczynają w rurach umiejscowionych na przeciwko siebie. Wraz ze startem z tyłu popłynie woda i wypchnie graczy na środek.

Orgrimmar Arena
  • Może posiadać jakieś obiekty, które będą zadawać graczom obrażenia, filary poruszające się w górę i w dół co określony czas. Zanim to się stanie będzie jakieś wizualne ostrzeżenie, aby ostrzec graczy.
  • Kiedy filary pojadą na dół, mogą pojawić się kolce.
  • Przy rozpoczęciu gracze będą bardzo blisko siebie. Całość zacznie się w windach, które pojadą do góry i zaraz przed rozpoczęciem, przeciwne drużyny znajdą się w odległości około 10 jardów od siebie.
  • Na tej arenie będzie można jeździć na mountach.
  • Kiedy staniesz na filarze, który właśnie jedzie do góry to pojedziesz razem z nim.
  • Wokół wind będą kolce, które znikną na kilka sekund po tym jak gracze pojawią się na górze.

Northrend Battleground
  • Battleground będzie znajdował się na wyspie na południe od Dragonblight.
  • Podobnie jak w Lake Wintergrasp będzie to typ walki Atak/Obrona.
  • Jedna drużyna atakuje, a druga broni, będzie określona ilość czasu, po którym nastąpi zmiana ról.
  • Atakujący zaczną na łódkach, a obrońcy na środku plaży.
  • Są tutaj 3 sekcje murów, po każdej z nich jest cmentarz oraz punkt, który można opanować.
  • Im bliżej środka, tym atakujący otrzymują więcej maszyn oblężniczych.
  • Battleground będzie w wersji 10vs10, albo 15vs15, nie jest to jeszcze zdecydowane.

Pytania i odpowiedzi
  • System raportowania na Battleground'ach zostanie zmieniony, aby móc utrzymywać porządek łatwiej.
  • Planowane jest wprowadzenie trybu widza, ale twórcy mają na uwadze to, że niektórzy gracze nie chcą być oglądani.
  • Wszystko jest zrobione tak, aby World PvP było milsze i zapobiegało przed padnięciami serwerów. Wszystkie cele w Wintergrasp są oddzielone od siebie tak, aby kilku graczy nie zbierało tego samego punktu. Dlatego również na całym obszarze znajduje się tyle rzek.
  • Nie ma żadnych planów na dodanie umiejętności rasowych.
  • Nagrody z PvP nie zostaną zmienione. Dalej będzie można zdobyć poszczególne przedmioty za honor oraz pięcioczęściowe sety za punkty z aren.
  • Battleground'y bez takiej samej ilości graczy po obu stronach konfliktu na pewno są problemem. Zostanie wprowadzonych kilka zmian do systemu kolejkowania na Battleground'y.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...