Nowości w WotLK

Po szale związanym z ogłoszeniem Diablo 3, na Worldwide Invitational, Blizzard nie omieszkał udzielić kilku informacji dotyczących drugiego dodatku do World of Warcraft – Wrath of the Lich King. Większość z nich mówi o zmianach poszczególnych klas oraz ich mechanice, ale jest także kilka o innych. Nadchodzące zmiany można przeczytać w rozwinięciu newsa.

Rajdy oraz podziemia
  • Sunwell Plateau jest ostatnią instancją przed wprowadzeniem dodatku.
  • Aktualnie nie ma żadnych planów na zmniejszenie trudności walki z Kil'jaedenem, został stworzony z myślą bycia ostatnim przed dodatkiem, co równa się bycia ciężkim.
  • Sety PvE oraz PvP nie będą korzystać z tych samych modeli w WotLK. (W końcu...)
  • Uldum (instancja) początkowo miał się pojawić w dodatku, ale na chwile obecną nie wiadomo czy to nastąpi.

Mechanika klas
  • Większość totemów, Unleashed Rage, Battle Shout oraz kilka innych buffów będą działały na cały rajd, a nie jak do tej pory tylko w obrębie jednej grupy.
  • Zostanie wprowadzona dynamiczna linia widzenia (LoS – Line of Sight).
  • Mechanika dotycząca zasięgu atakującego/celu zostanie oceniona i możliwe, że zostanie zmieniona, aby naprawić większość istniejących błędów/problemów z zasięgiem ataku.
  • Nawet jeśli wygląda, że poprzez zmiany klasowe poszczególne postacie będą bardziej hybrydowe, deweloperzy chcą aby każda klasa była odrębna/wyrazista jak tylko się da.
  • Istnieje plan wprowadzenia możliwości korzystania z dwóch ustawień drzewek talentów oraz przełączania się pomiędzy nimi bez ciągłego ich resetowania.

Świat
  • Ponowna możliwość użycia latających mountów nastąpi na 77 poziomie, a możliwość zabierania za sobą pasażerów na 80.
  • W Stormwind pojawi się przystań, dzięki której gracze będę mogli się dostać na nowy kontynent – Northrend.
  • W północnej części Plaguelands pojawi się nowy obszar, który stanie się obszarem początkowym dla Death Knight'a.
  • W Orgrimmar pojawi się nowa Arena.

Profesje
  • Inscription jest zaprojektowany tak, aby mógł służyć klasą wykorzystującym w walce zarówno magię jak i broń. Profesją podstawową będzie herbalism.

Klasy

Death Knight
  • Osoby grające Death Knight'em usłyszą głos swojej postaci, adekwatny do wybranej rasy, lekko zmodyfikowany, aby bardziej przypominał klasę (...był bardziej Death Knight'owy).
  • Tankową specjalizacją w 25 osobowych instancjach dla Death Knight'a będą wrogowie posługujący się magią.

Druid
  • Entangling roots będzie można używać we wnętrzach.
  • Nourish – nowy czar do leczenia, co kilka sekund leczy o większą ilość HP.
  • Nie ma żadnych planów na zmiany w cyclone.
  • Pojawią się nowe modele dla form Dire Bear oraz Dire Cat.

Hunter
  • Wszystkie rodzaje zwierząt (petów) będą posiadać swoje własne drzewka talentów – do tankowania, zadawania obrażeń oraz użytkowe. Każda rodzina zwierząt będzie posiadać własne drzewka oraz unikalne umiejętności.
  • Shot clipping zostanie usunięty z Steady Shot, przez co będzie go można użyć bez przerywania autoshot'a.
  • Pojawią się nowe zwierzęta.
  • Punkty umiejętności każdego ze zwierząt zostaną zamienione na Pet talents.

Priest
  • Divine Hymn będzie nowym talentem, który znajdzie się wysoko w drzewku holy, osłaniającym członków grupy od atakujących. Każdy atak, który otrzymasz ty, bądź osoba znajdująca się w twoim party, spowoduje że osoba atakująca znajdzie się w efekcie sleep.
  • Ostatnim talentem w drzewku shadow zostanie Dispersion, który będzie redukował wszystkie otrzymywane obrażenia o 90%. Podczas działania tego czaru nie można atakować ani rzucać czarów, ale życie oraz mana regenerują się z szybkością 6% co sekundę, przez 6 sekund.
  • Guardian Spirit – wzywa duchowego strażnika, który leczy oraz opiekuje się przyjaznym celem. Leczy on 642 co 2 sekundy, oraz ochrania cel przed zginięciem, poświęcając siebie. Trwa 10 sekund.

Mage
  • Magowie otrzymają nowy czar Frostfire bolt, który będzie zadawał obrażenia bazując zarówno na typie Fire jak i Frost.

Shaman
  • Totemy zostaną skondensowane do mniejszej ich ilości. Na przykład totemy Strength of Earth oraz Grace of Air zostaną połączone w jeden.
  • Dzięki Earthliving Weapon, Shaman będzie mógł zaczarować swoją broń, przez co zwiększy się siła jego leczenia.
  • Flametongue będzie zwiększać spell damage bonus.
  • Totemy zostaną przesunięte do fizycznej szkoły, dzięki czemu będzie można je postawić będąc pod efektem różnych tłumień magicznych (Silence itp.).
  • Totemy będą działały na cały rajd, a nie jak do tej pory tylko w obrębie jednej grupy.
  • Szamani otrzymają polimorfio-podobny czar Hex, który pozwoli na zamianą wroga w żabę. Przeciwnik nie będzie mógł atakować, ani rzucać żadnych czarów, ale będzie mógł kontrolować "swojego" płaza.
  • Windfury będzie działało jako buff.

Rogue
  • Specjalizacja z użyciem sztyletów zostanie udoskonalona.
  • Fan of Knives – nowa obszarowa (AoE) umiejętność pozwalająca atakować wszystkich wrogów znajdujących się w bliskiej odległości. Będzie to pomocnicza umiejętność i nie będzie możliwości spamowania nią co chwila.
  • Sap będzie działał na więcej celów – beasts, dragonkins oraz demons. Ogólnie na wszystko co ma czaszkę, wewnątrz której mózg.

Paladin
  • Przedmioty używane przez Paladynów Retribution będą należeć do tej samej klasy co przedmioty używane przez Warrior'ów oraz Death Knight'ów.
  • Pojawi się nowy czar do leczenia – Hand of Purity.
  • Krótko trwające buffy (blessings) nie nadpiszą długo trwających.

Warlock
  • Nie ma żadnych planów na zmianę pozyskiwania soul shard, jako że są one częścią klasy, ale możliwe że zostanie dodana umiejętność emergency soul shard.
  • Demonic Circle pozwoli na naznaczenie na ziemi koła, do którego będzie się można później teleportować przy użyciu innego czaru.
  • Ostatnim talentem w drzewku demonogy będzie Demon-Form, który pozwoli na rzucanie czaru obszarowego, w skład którego wejdą Shadowbolt'y.

Warrior
  • Istnieje plan, aby Warrior z drzewkiem talentów ustawionym na dps, mógł lekko potankować, oraz aby tank, mógł mieć lepszy dps.
  • Titan's Grip jest nowym talentem w drzewku Fury, który pozwoli na używanie dwuręcznej broni w jednej ręce.
  • Warriorzy ustawieni na protection otrzymają czar Shockwave, pozwalający na zadawanie obrażeń oraz ogłuszanie przeciwników znajdujących się przed nimi.
  • Bladestorm będzie nowym talentem drzewka Arms pozwalających na wykonanie kilku ruchów wokół własnej osi co x sekund, zadając obrażenia wrogom w zasięgu.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...