Small World
- Liczba graczy 2 - 5 osób
- Wiek od 8 lat
- Średni czas gry 75 min
- Wydawca REBEL.pl
- Projektant Philippe Keyaerts
Ocena użytkowników
9.5 Średnia z 17 ocenTwoja ocena
Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie...
Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy – krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie – wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.
Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
Recenzja Czytaj całą recenzję »
Wyobraźcie sobie baśniowy świat, pełen rozmaitych nacji, które nie są w stanie się w nim pomieścić. Widzicie go? Jeśli nie, koniecznie musicie zagrać w grę pt. "Small World", autorstwa Philippe Keyaertsa, wydaną w Polsce przez REBEL.pl. Tytuł ten zabierze was do miejsca zamieszkałego przez różnorodne rasy, takie jak elfy, krasnoludy, niziołki, trolle czy ghule. Każda z nich wysyła do boju swe armie, by przejąć kontrolę nad jak największą częścią dostępnego terytorium, nawet kosztem kogoś... czytaj dalej...
Galeria Zobacz więcej »
Zawartość pudełka
- 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
- 6 kart pomocy
- 15 sztandarów ras (w tym 1 pusty)
- 168 żetonów ras
- 18 żetonów ginących plemion
- 21 odznak zdolności specjalnej (w tym 1 pusty)
- 35 żetonów specjalnych (legowiska, fortece, góry, smok, itp.)
- 109 monet zwycięstwa
- 1 kostka posiłków
- Znacznik rundy
- Zasady gry
- Numer Days of Wonder Online Access