Sacred Citadel to kolejna gra z serii "Sacred". Nowa odsłona będzie wyglądała jednak inaczej od swoich poprzedniczek.
Nadal będzie to Hack'n'slash, tyle że w grafice komiksowej. Nie będzie otwartego świata i gra będzie chodzoną bijatyką. Nie zabraknie jednak elementów RPG. Gracz będzie miał do dyspozycji, tak jak w poprzednich odsłonach, masę różnych przedmiotów, co będzie się przekładało na częste zmiany w ekwipunku. Od używanej broni będzie zależało też, jakim stylem będziemy walczyć – ataki wolniejsze, ale mocniejsze czy słabsze, ale szybsze. Pojawi się też walka na dystans łukiem i rzucanie zaklęć. Nasz bohater będzie dysponował także specjalnymi mocami zależnymi od klasy postaci, których jest trzy – wojownik, łotrzyk i szaman. W czasie gry nasza postać będzie zdobywała coraz potężniejsze umiejętności, na początku będzie posiadała jedynie podstawowe.