Niestety, projekt "Old School Role Playing Games", o którym pisaliśmy tutaj, został anulowany – albo nie cieszył się odpowiednio dużą popularnością, albo gracze włożyli swoje pieniądze w grę Obsidianu, która pobiła rekord na Kickstarterze – zebrała 3 miliony 986 tysięcy i 929 dolarów (do tego można dodać 140 tysięcy dolarów zebranych za pośrednictwem PayPala).
Do realizacji projektu potrzeba było przynajmniej miliona dolarów, do końca zbiórki zostało 14 dni, a zebrano zaledwie niecałe 250 tysięcy dolarów. Dlatego twórcy gry, Tom Hall i Brendy Brathwaite, zdecydowali się ją anulować. W swoim wpisie napisali, że doszli do wniosku, iż "Old School Role Playing Games" nie zwrócił uwagę graczy, więc nie widzieli sensu w "wywalczaniu" sobie drogi do jego zakończenia. Obiecali też, że powrócą z czymś lepszym i podziękowali mediom, które poinformowały o ich projekcie, a także tym, którzy na niego wpłacili.
No cóż, szkoda. Gra zapowiadała się bardzo interesująco (miała łączyć w sobie elementy science fiction i fantasy) i kto wie, czy nie byłaby lepsza od "Project Eternity".
Komentarze
Dlatego Tom Hall i Brendy Brathwaite muszą poczekać na właściwy czas.
Jeśli chodzi o Alpha Protocol, to z winy wydawca. Teraz Obsidian staje się niezależny.
Aha! Jeszcze jedno! Gracze już wydali na nie tylko Project Eternity, ale również na Wasteland 2 i Shadowruns Returns.
Edit: A co do "Shadowrun Returns", nie słyszałem o tej grze. W sumie zapowiada się także obiecująco. Czytałem, że premiera już w styczniu. Ciekawe, czy będzie polska wersja.
Więc zobaczymy w przyszłości kto ma rację, Krzyslewy
Także, nadal nie rozumiem "ultra-hejtu" na projekt Obsidianu. Jasne - teraz piłeczka jest po ich stronie i muszą spełnić obietnice, jakie poczynili, ale mógłbyś Krzyslewy wyluzować z tą bezzasadną krytyką (bo tylko zasadna i uargumentowana jest bardzo ok). Klasyki (choć także te nowsze, jak "Mass Effect") miały przeważnie JEDNO duże miasto, w którym toczyła się centralna część opowieści, spajając większość pobocznych wątków i wszyscy byli totalnie zadowoleni. Przynajmniej nikt nie narzekał, że 70% stuffu dzieje się w Athkatlce, Sigil, Cytadeli czy New Vegas i ich okolicach. Grunt to dobry i mądry projekt miasta, a czy chłopcy z Kalifornii podołają, się dopiero okaże.
Co do Shadowrun Returns, to będzie coś więcej niż zwykły "remake" Shadowrun z konsola SNES. W wersji SNES był niedopracowany, ale miał potencjał. Twórcy już pokazali pierwszy próbny screen i wygląda na bardzo smakowity.
Do "Tokar". Miasto z Mass Effect i miasto z Obsidian to przecież dwie różne rzeczy. Poza tym, miasto Athkatlce nie ogranicza się do ulicy. Obejmuje również miejskie cmentarze, kanały, tajemnica podziemia, dzielnica Świątyń, budynki ukrywające przyrządy przenoszące się do innej wymiary świat (świat Sigil czy niezwykły laboratorium Maga, port, targowisko z niezwykły "karczma" i "cyrk".
Miasto oferuje mnóstwo możliwości pomysły i potencjały. Zamek też ma potencjał. Popatrz na twierdza z Neverwinter Nights 2. Według mnie ma tylko 40% wykorzystany potencjał. Mam mnóstwo pomysły na niej. Mój pomysły nie ma wspólnego z The Sims.
Ha, ja doskonale zdaję sobie z tego sprawę i wiem, na co tych ludzi stać, dlatego śmieszy mnie te wyszukiwanie dziury w całym o dodatkowe miasto czy towarzysza. Zresztą pisałem o tym już wcześniej, więc nie będę się powtarzał.
PS. Zarejestruj się na GE, proszę. Kilka kliknięć, a ułatwi to pracę moderatorom i przy okazji Tobie, chociażby w kwestii edycji postów
A co do polityki Obsidianu,ras,klas,miast itp. To jeśli te "ogromne miasto" będzie jak New Vegas to ja podziękuje za taki ogrom. Z opisów wynikało że NV będzie ogromne a wyszło średnie,puste i do tego podzielone na obszary. (dopiero z modami było grywalne) Co do ras i klas. To jeśli będą to unikalne(w każdym znaczeniu tego słowa) rasy i klasy to nie mam nic przeciwko zbieraniu pieniędzy na nie. Mam też nadzieję że w grze będą elementy steampunku coś a ' la Arcanum no i że fabuła będzie pełna zwrotów a nie po prostu powtórką z rozgrywki czyli "jakieś pradawne zło budzi się do życia a my musimy je pokonać"
Dodaj komentarz