Wywiad z producentem i garść nowych informacji na temat Gothic 1 Remake

2 minuty czytania

Jeden z producentów Gothic 1 Remake z ramienia THQ Nordic Reinhard Pollice udzielił dość długiego i szczegółowego wywiadu niemieckiemu portalowi TechRadar. Muszę przyznać, że jestem mocno zaskoczony, gdyż według jego słów produkcja jest w o wiele lepszym stanie niż się spodziewałem.

gothic 1 remake

Według Reinharda prace nad remakiem posuwają się w wyśmienitym tempie i produkcja jest w połowie ukończona, czego najlepszym dowodem jest to, że Stary Obóz i jego okolice zostały już niemal całkowicie zaimplementowane. Obecnie nad produkcją pracuje 45 osób, bez wliczania zewnętrznych zleceniobiorców. Zespół jest podzielony na mniejsze grupy złożone z 6-7 pracowników odpowiedzialnych za poszczególne aspekty gry.

Na razie najwięcej czasu pochłaniają design świata, AI NPC-ów i bestii (nad którym prace trwają od ponad 1,5 roku) i ogólnie pojęta grafika w tym animacje postaci. Zostaną one wykonane za pomocą metody "Motion-Magic-Approach". Do studia zostanie zaproszony model, którego ruchy zostaną cyfrowo przeniesione i zaimplementowane do świata gry, a podczas eksploracji i walki algorytm będzie wybierał, jakiej animacji użyć w odpowiednim momencie.

Skoro o walce mowa to twórcy zamierzają porzucić zaprezentowany w "Playable Teaser" model klikania z wyczuciem na rzecz systemu znanego z pierwszej i drugiej części, tylko o wiele bardziej doszlifowanego i wypieszczonego. Wspomniano coś o możliwości tworzeniu kombosów za pomocą klawiszy poruszania, ale Reinhard nie rozwinął tego dalej. Dla odmiany walka dystansowa będzie niemal taka sama jak w "Gothic 3".

Spore zmiany przejdzie również magia. Zamiast znanych z pierwszych części kręgów, czary będą podzielone tak jak w trzeciej części na szkoły Innosa, Adanosa i Beliara. Zmiana ta jest podyktowana według twórców nieścisłością starego systemu i chęcią lepszego zintegrowania magii i walki wręcz.

Jako ciekawostkę można dodać, że studio Alkimia otrzymało 30 000 opinii na temat "Gothic Playable Teaser" często bardzo zróżnicowanych ze względu na miejsce pochodzenia. Podobno gracze z Europy Środkowej i Wschodniej często zwracali uwagę na immersyjne szczegóły jak na przykład ślady po zębach na ugryzionym jabłku.

Druga część wywiadu zostanie opublikowana 22 lutego 2023 czyli jutrzejszego dnia.

Źródło: global.techradar.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...