Zmiany zmianami, ale jak długowieczny może być konkretny tytuł? Poza oczywistą sprawą, czyli znużeniem graczy, może przyjść wypalenie się deweloperów, czego skutkiem będzie brak innowacyjnych lub po prostu nowych pomysłów. Sytuację rynku widać po takim monolicie, jakim jest Warcraft; populacja systematycznie się kurczy, mimo że nadal jest liczona w milionach, to tendencja jest wyraźna. Ludzie starają się znaleźć dla siebie nowe miejsce, odświeżyć nieco doznania, jakie może oferować rozgrywka masowa.
Coś, co ma początek, musi mieć swój kres. Nawet na Boga – jak to przyznał Śmierć z "Supernatural" – przyjdzie czas. Skoro zaś nawet tak potężna i wszechmocna (?) istota ulegnie sile śmierci, to jaką szansę może mieć coś tak prozaicznego jak chociażby gry? W pewnym sensie ten temat poruszył już Ranger Krzyś w "Piątku z eRPeGiem", ale dziś pałeczkę przejmuje kto inny. Yazgot w swym debiucie na Game Exe zastanawia się nad tym, czy to już kres MMO i pochyla się nad wadami tego gatunku, na które skarżą się gracze.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz