Droga Szamana. Etap 1: Początek - Droga Szamana #1
- Autor Wasilij Machanienko
- Autorzy tłumaczenia Joanna Darda-Gramatyka, Gabriela Sitkiewicz
- Tytuł oryginału Путь Шамана. Шаг 1: Начало
- Data wydania 20 czerwca 2018
- Data wydania oryginału 1 maja 2013
- ISBN 978-83-66071-03-2
- Wydawnictwo Insignis
- Oprawa miękka
- Liczba stron 336
Ocena użytkowników
-- Średnia z 0 ocenTwoja ocena
Numer jeden na liście najpopularniejszych e-booków w Rosji!
Wyjątkowa powieść fantasy nowego gatunku LitRPG.
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji.
Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu.
Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary – ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu.
Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów – ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy.
Czy uda mu się przetrwać? Czy poradzi sobie z panującymi w wirtualnych więzieniach złem i przemocą?
Recenzja Czytaj całą recenzję »
Pisanie książek, których fabuła ma miejsce w światach stworzonych na potrzeby gier, nie jest niczym nowym. Jednak z tej gałęzi pisarstwa wywodzi się podgatunek zwany LitRPG – opowieści, które mają miejsce w grach komputerowych. Motyw ten jest szerzej znany wśród mieszkańców Dalekiego Wschodu (przykładem może być "Sword Art Online"), ale wykorzystują go również twórcy innych narodowości. Do nich należy Wasilij Machanienko – autor cyklu "Droga Szamana" z pierwszą częścią noszącą tytuł... czytaj dalej...