Koncepcja gry edukacyjnej w konwencji point&click nie brzmi zbyt pociągająco, nieprawdaż drogi czytelniku? "Dagon: by H. P. Lovecraft" polskiego studia Bit Golem wystawia jednak tę pochopną opinię na ciężką próbę.

W "Dagonie" nie ma przegranej ani wyzwań. Jedyne, co robimy, to śledzimy opowieść głównego bohatera będącego zarazem narratorem i czytamy ciekawostki na temat H.P. Lovecrafta, amerykańskiego mistrza grozy, którego opowiadanie o tym samym tytule zostało przetworzone na grę komputerową.
Wykonanie audiowizualne jest bez zarzutu. Dobrze dobrany głos lektora i klimatyczna grafika pozwalają wczuć się w klimat twórczości Samotnika z Providence, zaś dobór ciekawostek wraz z odniesieniami do literatury specjalistycznej jest interesujący.

Jeśli celem produkcji było zainteresowanie odbiorcy twórczością i życiem Lovecrafta, to ich dzieło jest zdecydowanie dobrym środkiem ku temu. Z uwagi na specyficzny charakter produkcji, czuję się jednak zmuszony wstrzymać od oceny w klasycznej skali punktowej.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz