Czy jest to wogóle możliwe :?: :?: :?:
[BGII] Tworzenie postaci
Teoretycznie tak. W praktyce lepiej zagraj w lotka, szansa podobna, a jak sie uda to radosc bedzie wieksza:) Jezeli chcesz zrobic dobra postac, to po wylosowaniu cech daj je wszystkie na minimum i zobacz ile zostalo ci punktow wolnych, wyniki 60-70 pozwalaja na zrobienie dobrej postaci. Musisz tylko pare(nascie) razy powtorzyc rzuty. Dzieki temu masz trzy cechy na 18 i reszte w okolicach 10. Wiec jezeli grasz wojownikiem to dajesz maksymalna: sile, zrecznosc i kondycje, reszta w zasadzie jest ci niepotrzebana, moze pomijajac madrosc, aby oprzec sie niektorym czarom. Jezeli grasz magiem to pakujesz wszystko w inteligencje i madrosc. I tak przy kazdej klasie postaci wybierasz te dwie, trzy cechy ktore podbijasz do osiemnastki. A to co zostanie dzielisz po rowno miedzy inne cechy. Oczywiscie jest to sposob na robienie manczkinow i innych maszynek do zabijania. No, ale kim innym moze zostac dziecie Bhaala, jezeli nie manifestacja smierci?
Wiesz, po co ci wszystkie cechy na 18, skoro i tak korzystasz tylko z dwóch lub trzech. Ja rozumiem, że to może poprawiać komfortr psychiczny, ale w realiach BG jest to zupełnie zbyteczne. Chociaż z drugiej strony mam kolegę, który szczycił się postacią posiadającą wszystkie współczynniki na poziomie 25, przeszedł grę pare razy tym samym bohaterem i w ten prosty, acz czasochłonny sposób dorobił się takich pięknych współczynników. No cóż, trzeba mieć jakieś hobby...
BG, jeżeli zaczynasz grę po raz kolejny tą samą postacią to resetuje ci się poziom, ale cechy pozostają z taką samą wartością. A ponieważ w grze znajdujesz parę przedmiotów które permanentnie zwiększają cechę to po kilkukrotnym przejściu masz wszystkie cechy na 25. W NWN z racji recesji spowodowanej przesiadką na system d20 jest to prawdopodobnie awykonalne.
No Vantess Wam wszystko bardzo dobrze wytłumaczył. Nie wiem ile maksymalnie można rzucić, bo nawet po "zdjęciu" wszystkich punktów zostają do minimalnych wartości (czyli min. 3, a max. 8 ). W każdym bądź razie wszystkich punktów teoretycznie może być maksymalnie 108, wiec to 70, co napisał kolega, to lekka przesada. Jak Wy to robiliście, że takie dobre rzuty Wam wychodziły, to ja nie wiem :? . Siedziałem z 30 min (ogólnie niecierpliwy jestem ) i wyrzuciłem chyba 54. I to już jest rewelacja, oczywiście można więcej rzucić, ale wydaje mi się, że niewiele. Mam wszysko 16-18 punktów, tylko mądrość na 8 :? .
Tylko pytanie po co? Wystarcza nawet jedna cecha na poziomie 18 a i bez tego można było sie obejść. Co oznaczały współczynniki dzielone przy sile np. 18/00 (chyba najlepsze)?
A co do wszystkich współczynników na 25 to coś mi tu pachnie albo kodami albo jakimś niesamowitym zacięciem. W Baldurka troche grałem ale aby wywyindowac cechy na 25 trzeba by pewnie grać ze 25 razy... (minimalnie)
A co do wszystkich współczynników na 25 to coś mi tu pachnie albo kodami albo jakimś niesamowitym zacięciem. W Baldurka troche grałem ale aby wywyindowac cechy na 25 trzeba by pewnie grać ze 25 razy... (minimalnie)
Poziom zostaje taki sam, ale NPC mają swój poziom nadal. Plusem jest to, że możesz eksportować także broń, więc ja moją wojowniczką/złodziejem jestem na 7/7, a reszte obdarowałam taką bronią, że uuu (zabiłam w pierwszej grze Drizzta, więc pałasze i kolczuge mam mniam . Kiedy gra się w np. D&D na żywo, postać musi być realna, ale w CRPG nie ma przeciwwskazań do brzydkich i głupich "maszyn do zabijania" . Ja w losowaniach dla wojowników zwracam uwagę na to żeby siła była 18/90 i powyżej, a reszta ile zostanie. Pozdrawiam.
Maxymalnie można wyrzucić 108. Ponieważ jest to b. ciężkie ze względu na rachunek prawdopodobieństwa, należy się cieszyć, jak wypada coś ok. 90 (ale w przypaku wojowników, bo mają wyższe ograniczenia minimalne, więc zdarza się to częściej). Czrodziej ma w ym przypadku przesrane, bo rzuca i rzuca i rzuca...
Mój kumpel losował ze 20 godzin (pod koniec zlecił to zadanie swojej młodszej siostrze, mającej problemy z matematyką, biedaczka musiała liczyć na kalkulatorze )
Najwyższym wynikiem, o jakim słyszałem, było 97 - po 4 rzutach.
Ja zadowalam się 93-94 dla woja - siła, kon, zr po 18 Char i mdr po 15, a Int 9-10 (wiedza książkowa jest mi niepotrzebna )
Co do sensu gry z wskokimi wspołczynnikami, podam przykład kumpla, któy postanowił mieć takie współczynniki, jakie mu wypadną za pierwszym razem - żeby było realistycznie. Grę zakończył po kilku dniach, nie mogąc nikogo pokonać.
Przecież w grze o to chodzi, żebyśmy byli kimś potężnym Mogę być słabym i głupim brzydalem, ale po co? to mam na codzień .
25 - po kilku przeczytaniach gimuarów... i przedmioty...
Mój kumpel losował ze 20 godzin (pod koniec zlecił to zadanie swojej młodszej siostrze, mającej problemy z matematyką, biedaczka musiała liczyć na kalkulatorze )
Najwyższym wynikiem, o jakim słyszałem, było 97 - po 4 rzutach.
Ja zadowalam się 93-94 dla woja - siła, kon, zr po 18 Char i mdr po 15, a Int 9-10 (wiedza książkowa jest mi niepotrzebna )
Co do sensu gry z wskokimi wspołczynnikami, podam przykład kumpla, któy postanowił mieć takie współczynniki, jakie mu wypadną za pierwszym razem - żeby było realistycznie. Grę zakończył po kilku dniach, nie mogąc nikogo pokonać.
Przecież w grze o to chodzi, żebyśmy byli kimś potężnym Mogę być słabym i głupim brzydalem, ale po co? to mam na codzień .
25 - po kilku przeczytaniach gimuarów... i przedmioty...
Moja postać w BG była dość potężna. Na samym początku losowałem cechy aż udało mi się dojść do siły i charyzmy 18, zręczności 19, kondycji 17 (elf), mądrości 16 i inteligencji 10. Wtedy zadowolony poszedłem dalej. Za sprawą fantastycznego bugu odkrytego przeze mnie pomnożyłem sobie mikstury leczenia i sprzedałem je (bez żadnych kodów, naprawdę). Zdobyłem około 200mln sztuk złota i mogłem sobie kupić co chciałem. Już w Pod Pomocną Dłonią byłem dość silny. Zbierałem grimuary, potem eksportowałem postać i robiłem to jeszcze raz w szybkiej, półgodzinnej rozgrywce.
Sposób na mnożenie mikstur : (tyko w BGI: OzWM) ustawiasz w menu ekwipunku miksturę leczenia w takim miejscu, że gdy włączasz jej opis, prostokącik z napisem "Wypij Miksturę" leży dokładnie tam, gdzie po naciśnięciu owa mikstura. Bierzemy 3 mikstury. Następnie w szybkim tępie klikamy na zmianę prawym przyciskiem myszy (włączamy jej opis) i Wypij Miksturę. Pijemy ją w miarę szybkości około 15 razy (a mamy tylko 3 xD ). Nie znikają one od razu. Jedna mikstura znika średnio 2,5 sekundy po wypiciu. Gdy zostaje nam jedna dalej ją pijemy i po odczekaniu około 0,5 sec. (długo, wiem ) podnosimy ją. Wtedy numerek "1" obok mikstury znika i zostaje nam mikstura bez podanej ilości. Wtedy szybko jeszcze raz wypijamy ją I JAK NAJSZYBCIEJ PODNOSIMY! Czekamy cierpliwie kilka sekund. Jeśli sztuczka uda się dość szybko, otrzymujemy około 600k mikstur. Skoro u mnie działała, to wam może też się uda.
Sposób na mnożenie mikstur : (tyko w BGI: OzWM) ustawiasz w menu ekwipunku miksturę leczenia w takim miejscu, że gdy włączasz jej opis, prostokącik z napisem "Wypij Miksturę" leży dokładnie tam, gdzie po naciśnięciu owa mikstura. Bierzemy 3 mikstury. Następnie w szybkim tępie klikamy na zmianę prawym przyciskiem myszy (włączamy jej opis) i Wypij Miksturę. Pijemy ją w miarę szybkości około 15 razy (a mamy tylko 3 xD ). Nie znikają one od razu. Jedna mikstura znika średnio 2,5 sekundy po wypiciu. Gdy zostaje nam jedna dalej ją pijemy i po odczekaniu około 0,5 sec. (długo, wiem ) podnosimy ją. Wtedy numerek "1" obok mikstury znika i zostaje nam mikstura bez podanej ilości. Wtedy szybko jeszcze raz wypijamy ją I JAK NAJSZYBCIEJ PODNOSIMY! Czekamy cierpliwie kilka sekund. Jeśli sztuczka uda się dość szybko, otrzymujemy około 600k mikstur. Skoro u mnie działała, to wam może też się uda.
Nie warto tracić tyle czasu na losowania jak np. robimy wojownika to od siły można mu odjąć, bo przedmioty, takie jak pasy, rękawice, czy młot Crom Feyr podniosą mu tą statystykę nawet do 25. Jak robiłem zabójce to na początku miał 15 siły, teraz dzięki pasowi siły wzgórzowego olbrzyma ma 19. I tak ma wyższą niż możliwą, a te pkt. które odjąłem od siły podwyższyły inne statystyki. Do wszystkich cech można znaleźć przedmioty.
Racja, ale jednak najlepiej jest wylosować chociaż kondycje i zręczność na najwyższym poziomie bo wpływają na początkowe PŻ i KP.