Użytkownik Ornikiel dnia śro, 05 mar 2008 - 20:11 napisał
Tyle, że w bg charyzma jest raczej mało potrzebna. Posiadanie jej na wysokim poziomie nie daje wiele satysfakcji.
No ja nie wiem. Właśnie skończylem BG1 z charyzmą 3 i mialem problem ze prawie nikt oprócz kluczowych do przejścia postaci nie chciał ze mną gadać, musiałem do rozmowy wysylać zawsze kogoś innego. Nie wiem jak w BG2 bo od razu założyłem pierścień charyzmy
Tu się nie zgodzę do końca, może nie jest jakoś używana ale jak masz konflikty w drużynie to warto mieć ją na trochę wyższym poziomie niż 3...npc tak szybko Cię nie opuszczają i można dłużej ich w drużynie zatrzymać ... o ile nie masz reputacji powyżej 18... albo odpowiedniego moda zainstalowanego...
Tych ksiąg zwiększających statystyki, nie warto dawać innym członkom drużyny tylko głównemu bohaterowi.
Mnie się już nawet lepsze statystyki trafiały, ale ja już w baldura od dawna nie gram, mam tylko nadzieje ze może kiedyś poprawią graficznie tą grę i znowu się pociora.
Użytkownik Dranzer dnia sob, 25 gru 2004 - 20:00 napisał
Od dawna nie grałem w Baldur's Gate ostatnio znowu mnie na niego wzieło i mam pytanie czy jak tworzyliście postać to udało wam się wylosować wszystko na 18 .
Czy jest to wogóle możliwe :?: :?: :?:
Ja mam takie pytanko: jak to jest z tą mądrością? Podobno postaciom zbrojnym nie jest ona potrzebna, ale jak się spojrzy w tabele to wynika z niej, że mądrość polepsza modyfikator obrażeń przeciwko magii. Czy to się tyczy wszystkich klas postaci i ras i czy to w ogóle działa?
Użytkownik Fedajkin dnia sob, 05 kwi 2008 - 19:51 napisał
Ja mam takie pytanko: jak to jest z tą mądrością? Podobno postaciom zbrojnym nie jest ona potrzebna, ale jak się spojrzy w tabele to wynika z niej, że mądrość polepsza modyfikator obrażeń przeciwko magii. Czy to się tyczy wszystkich klas postaci i ras i czy to w ogóle działa?
Każdemu jest potrzebna. Odpowiada ona za odporność na magię. Sam pomyśl, czy to nie jest potrzebne wojownikowi...
Hm... ja jak mam robię jakąś postać (prócz złodzieja) to robię tak że daję najmniej charyzmy a więcej w resztę. Bo charyzma nie jest taka ważna. Tylko jest po to że będziecie mieć tańsze rzeczy w sklepach to wszystko
Ja tam uważam, że to zależy od postaci. Wyobrażasz sobie Paladyna z niską charyzmą, wadą wymowy i brakiem znajomości podstawowych zwrotów grzecznościowych? ;< Co innego, wojowniczy Krasnolud, pluje, klnie i macha toporem - po co charyzma? Niektóre postacie powinny być jednak charyzmatyczne.
Popieram przedmówcę.
Zresztą niektórzy tworząc postać kierują się innymi rzeczami niż stworzenie najlepszego w statach pakera. Ja, przynajmniej pierwszej mojej postaci, +chciałem nadać jak najwięcej klimatyczności. Oczywiście główną cechę rozwinąłem na maxa, ale dalej starałem się rozdać tak by postać miała charakter, a nie same 18.
Siła - Ważna dla każdego, kto walczy wręcz. Podwyższa obrażenia i atak. Dla wszystkich innych cecha warta ustawienia na około 10-12, dla w miarę przyzwoitego udźwigu. Możemy też dać i zbrojnemu 10 siły, żeby podrasować inne cechy, a siłę polepszyć pasem siły...
Zręczność - Podwyższa KP,szansę na trafienie bronią dystansową oraz zdolności złodziejskie.
Wytrzymałość - zwiększa PŻ postaci, odporność na choroby/trucizny. Dla zbrojnych ustawić na maxa, dla wszystkich innych 16 (wyższa wartość nie daje nam dodatkowych PŻ co poziom, jeśli nie jesteśmy zbrojną klasą)
Inteligencja - Kluczowe dla magów. Im oczywiście dajemy tę cechę na maxa. Poza tym jest raczej zbędna. Należy pamiętać jednak, że jeśli damy ją na poziomie 3, to będziemy dla Łupieżców Umysłu na jeden cios (jeśli zjadą nam int. do poziomu 0 natychmiast giniemy). Dlatego lepiej jest dać chociaż 7 albo 10.
Mądrość - Kluczowa cecha kapłanów (i chyba paladynów). Poza tym daje nam odporność na magię umysłu.
Charyzma - Daje lepsze ceny w sklepach, lepsze reakcje NPCów itp. Jednak nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę. Ważna dla kapłanów i paladynów do odpędzania nieumarłych. Tak więc im dajemy na max, wszystkim innym dajemy tę cechę na około 10-12.
Ja zazwyczaj nie lubię dawać mniej charyzmy niż 10 (chyba, że gram jakimś krasnoludem, barbarzyńcą czy innym nieokrzesańcem). Inteligencji też nie lubię ustawiać zbyt niskiej (debilami tyż nie lubię grać)
Staram się dawać jak najwyższe główne cechy, a pozostałe w miarę 'normalne'.
Mam jedną postać od kilku lat i jak nachodzi mnie ochota na grę w BG, to ponownie nią przechodzę grę. Mam już kilka cech na 25 bez czitowania ;P