Tworzenie postaci - Odpowiedź

Podgląd ostatnich postów

Lavo,
Tak z mechanicznego punktu widzenia:

Siła - Ważna dla każdego, kto walczy wręcz. Podwyższa obrażenia i atak. Dla wszystkich innych cecha warta ustawienia na około 10-12, dla w miarę przyzwoitego udźwigu. Możemy też dać i zbrojnemu 10 siły, żeby podrasować inne cechy, a siłę polepszyć pasem siły...

Zręczność - Podwyższa KP,szansę na trafienie bronią dystansową oraz zdolności złodziejskie.

Wytrzymałość - zwiększa PŻ postaci, odporność na choroby/trucizny. Dla zbrojnych ustawić na maxa, dla wszystkich innych 16 (wyższa wartość nie daje nam dodatkowych PŻ co poziom, jeśli nie jesteśmy zbrojną klasą)

Inteligencja - Kluczowe dla magów. Im oczywiście dajemy tę cechę na maxa. Poza tym jest raczej zbędna. Należy pamiętać jednak, że jeśli damy ją na poziomie 3, to będziemy dla Łupieżców Umysłu na jeden cios (jeśli zjadą nam int. do poziomu 0 natychmiast giniemy). Dlatego lepiej jest dać chociaż 7 albo 10.

Mądrość - Kluczowa cecha kapłanów (i chyba paladynów). Poza tym daje nam odporność na magię umysłu.

Charyzma - Daje lepsze ceny w sklepach, lepsze reakcje NPCów itp. Jednak nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę. Ważna dla kapłanów i paladynów do odpędzania nieumarłych. Tak więc im dajemy na max, wszystkim innym dajemy tę cechę na około 10-12.





Ja zazwyczaj nie lubię dawać mniej charyzmy niż 10 (chyba, że gram jakimś krasnoludem, barbarzyńcą czy innym nieokrzesańcem). Inteligencji też nie lubię ustawiać zbyt niskiej (debilami tyż nie lubię grać)
Staram się dawać jak najwyższe główne cechy, a pozostałe w miarę 'normalne'.



Mam jedną postać od kilku lat i jak nachodzi mnie ochota na grę w BG, to ponownie nią przechodzę grę. Mam już kilka cech na 25 bez czitowania ;P
Ornikiel,
Popieram przedmówcę.
Zresztą niektórzy tworząc postać kierują się innymi rzeczami niż stworzenie najlepszego w statach pakera. Ja, przynajmniej pierwszej mojej postaci, +chciałem nadać jak najwięcej klimatyczności. Oczywiście główną cechę rozwinąłem na maxa, ale dalej starałem się rozdać tak by postać miała charakter, a nie same 18.
Tamc.,
Ja tam uważam, że to zależy od postaci. Wyobrażasz sobie Paladyna z niską charyzmą, wadą wymowy i brakiem znajomości podstawowych zwrotów grzecznościowych? ;< Co innego, wojowniczy Krasnolud, pluje, klnie i macha toporem - po co charyzma? Niektóre postacie powinny być jednak charyzmatyczne.
Fodro,
Hm... ja jak mam robię jakąś postać (prócz złodzieja) to robię tak że daję najmniej charyzmy a więcej w resztę. Bo charyzma nie jest taka ważna. Tylko jest po to że będziecie mieć tańsze rzeczy w sklepach to wszystko
Dinagon,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Fedajkin dnia sob, 05 kwi 2008 - 19:51 napisał

Ja mam takie pytanko: jak to jest z tą mądrością? Podobno postaciom zbrojnym nie jest ona potrzebna, ale jak się spojrzy w tabele to wynika z niej, że mądrość polepsza modyfikator obrażeń przeciwko magii. Czy to się tyczy wszystkich klas postaci i ras i czy to w ogóle działa?


Każdemu jest potrzebna. Odpowiada ona za odporność na magię. Sam pomyśl, czy to nie jest potrzebne wojownikowi...
Gość_Fedajkin*,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Dranzer dnia sob, 25 gru 2004 - 20:00 napisał

Od dawna nie grałem w Baldur's Gate ostatnio znowu mnie na niego wzieło i mam pytanie czy jak tworzyliście postać to udało wam się wylosować wszystko na 18 .
Czy jest to wogóle możliwe :?: :?: :?:

Ja mam takie pytanko: jak to jest z tą mądrością? Podobno postaciom zbrojnym nie jest ona potrzebna, ale jak się spojrzy w tabele to wynika z niej, że mądrość polepsza modyfikator obrażeń przeciwko magii. Czy to się tyczy wszystkich klas postaci i ras i czy to w ogóle działa?
Tamc.,
Da się przenieść, ale nie można go użyć - takie moje zdanie.
Sosna,
Z tego co wiem to można przenieść tylko eq i jeżeli jakoś ci się udało przenieść grimmaura, to chyba nie da się go użyć
(chyba, że jestem w błędzie)
Tamc.,
Mozna dac ksiege, ktora zdobedziesz w BG1 komus w BG2?
probowalem, po przeniesieniu z 1 do 2 nie nadawala sie do niczego.


jak to tak?
KRQ,
da sie kazdemu dac ksiege
Tamc.,
Z tego co wiem, ksiąg sie nie da dać innym NPCom, tylko i wylacznie naszemu bohaterowi, czyz nie?
Soldier,
Tych ksiąg zwiększających statystyki, nie warto dawać innym członkom drużyny tylko głównemu bohaterowi.
Mnie się już nawet lepsze statystyki trafiały, ale ja już w baldura od dawna nie gram, mam tylko nadzieje ze może kiedyś poprawią graficznie tą grę i znowu się pociora.
Tamc.,
Zresztą jak nam wiadomo, nie kazdą postacią mozna miec 3 charyzmy.

Chocby w przypadku mojego paladyna.

Muszę przyznac, ze trafilo mi sie w BG1 szczęsliwe losowanie,

sila 18
zrecznosc 18
kondycja 18
inteligencja 4
madrosc 18
charyzma 18

po przejsciu 1 i zdobyciu grimuarow i woluminow, w BG2 mam 19/19/19/5/21/19.

+ machina szalenca, staty w gore po 1, oprocz madrosci i int, dalem Aerie ;>
LIRAEL,
Tu się nie zgodzę do końca, może nie jest jakoś używana ale jak masz konflikty w drużynie to warto mieć ją na trochę wyższym poziomie niż 3...npc tak szybko Cię nie opuszczają i można dłużej ich w drużynie zatrzymać ... o ile nie masz reputacji powyżej 18... albo odpowiedniego moda zainstalowanego...
Ornikiel,
Dało jednak radę.

Dobra, maiłem na myśli to, ze charyzma 18 nie wiele ci da w rozmowach. Porównując Bg z Faloutem charyzma jest nic nie warta.
rodia,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Ornikiel dnia śro, 05 mar 2008 - 20:11 napisał

Tyle, że w bg charyzma jest raczej mało potrzebna. Posiadanie jej na wysokim poziomie nie daje wiele satysfakcji.


No ja nie wiem. Właśnie skończylem BG1 z charyzmą 3 i mialem problem ze prawie nikt oprócz kluczowych do przejścia postaci nie chciał ze mną gadać, musiałem do rozmowy wysylać zawsze kogoś innego. Nie wiem jak w BG2 bo od razu założyłem pierścień charyzmy
Ornikiel,
Tyle, że w bg charyzma jest raczej mało potrzebna. Posiadanie jej na wysokim poziomie nie daje wiele satysfakcji.
LIRAEL,
Każdą postacią można zacząć grę z charyzmą 3 (oprócz barda i paladyna) ....tylko , że tracisz miejsce na jeden pierścień...np Gaxa a to już duży klops....
Gość_Mistyk*,
Wetnę się tylko. Zauwarzyłem że nikt na tym forum nie grał Pół-Orkiem on może mieć max siły 19 i kondychy 19. A jak się zaczynie grę w Cienie Amn to promenadzie jest namiot cyrkowy. Załatw kalacha i z niego wypadnie pierścionek który poprawia cha na 18 dzięki temu można zacząć grę z CHA 3
Tokar,

Cytat

A jak wylosuję 18/01 to już będzie gorzej niż 18/99 bo tylko 18/00 jest większe niż 18/99 ?


Dokładnie tak.
Wczytywanie...