Tak z mechanicznego punktu widzenia:
Siła - Ważna dla każdego, kto walczy wręcz. Podwyższa obrażenia i atak. Dla wszystkich innych cecha warta ustawienia na około 10-12, dla w miarę przyzwoitego udźwigu. Możemy też dać i zbrojnemu 10 siły, żeby podrasować inne cechy, a siłę polepszyć pasem siły...
Zręczność - Podwyższa KP,szansę na trafienie bronią dystansową oraz zdolności złodziejskie.
Wytrzymałość - zwiększa PŻ postaci, odporność na choroby/trucizny. Dla zbrojnych ustawić na maxa, dla wszystkich innych 16 (wyższa wartość nie daje nam dodatkowych PŻ co poziom, jeśli nie jesteśmy zbrojną klasą)
Inteligencja - Kluczowe dla magów. Im oczywiście dajemy tę cechę na maxa. Poza tym jest raczej zbędna. Należy pamiętać jednak, że jeśli damy ją na poziomie 3, to będziemy dla Łupieżców Umysłu na jeden cios (jeśli zjadą nam int. do poziomu 0 natychmiast giniemy). Dlatego lepiej jest dać chociaż 7 albo 10.
Mądrość - Kluczowa cecha kapłanów (i chyba paladynów). Poza tym daje nam odporność na magię umysłu.
Charyzma - Daje lepsze ceny w sklepach, lepsze reakcje NPCów itp. Jednak nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę. Ważna dla kapłanów i paladynów do odpędzania nieumarłych. Tak więc im dajemy na max, wszystkim innym dajemy tę cechę na około 10-12.
Ja zazwyczaj nie lubię dawać mniej charyzmy niż 10 (chyba, że gram jakimś krasnoludem, barbarzyńcą czy innym nieokrzesańcem). Inteligencji też nie lubię ustawiać zbyt niskiej (debilami tyż nie lubię grać)
Staram się dawać jak najwyższe główne cechy, a pozostałe w miarę 'normalne'.
Mam jedną postać od kilku lat i jak nachodzi mnie ochota na grę w BG, to ponownie nią przechodzę grę. Mam już kilka cech na 25 bez czitowania ;P
Siła - Ważna dla każdego, kto walczy wręcz. Podwyższa obrażenia i atak. Dla wszystkich innych cecha warta ustawienia na około 10-12, dla w miarę przyzwoitego udźwigu. Możemy też dać i zbrojnemu 10 siły, żeby podrasować inne cechy, a siłę polepszyć pasem siły...
Zręczność - Podwyższa KP,szansę na trafienie bronią dystansową oraz zdolności złodziejskie.
Wytrzymałość - zwiększa PŻ postaci, odporność na choroby/trucizny. Dla zbrojnych ustawić na maxa, dla wszystkich innych 16 (wyższa wartość nie daje nam dodatkowych PŻ co poziom, jeśli nie jesteśmy zbrojną klasą)
Inteligencja - Kluczowe dla magów. Im oczywiście dajemy tę cechę na maxa. Poza tym jest raczej zbędna. Należy pamiętać jednak, że jeśli damy ją na poziomie 3, to będziemy dla Łupieżców Umysłu na jeden cios (jeśli zjadą nam int. do poziomu 0 natychmiast giniemy). Dlatego lepiej jest dać chociaż 7 albo 10.
Mądrość - Kluczowa cecha kapłanów (i chyba paladynów). Poza tym daje nam odporność na magię umysłu.
Charyzma - Daje lepsze ceny w sklepach, lepsze reakcje NPCów itp. Jednak nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę. Ważna dla kapłanów i paladynów do odpędzania nieumarłych. Tak więc im dajemy na max, wszystkim innym dajemy tę cechę na około 10-12.
Ja zazwyczaj nie lubię dawać mniej charyzmy niż 10 (chyba, że gram jakimś krasnoludem, barbarzyńcą czy innym nieokrzesańcem). Inteligencji też nie lubię ustawiać zbyt niskiej (debilami tyż nie lubię grać)
Staram się dawać jak najwyższe główne cechy, a pozostałe w miarę 'normalne'.
Mam jedną postać od kilku lat i jak nachodzi mnie ochota na grę w BG, to ponownie nią przechodzę grę. Mam już kilka cech na 25 bez czitowania ;P