Drogi Tigu
Zgadzam się z tobą ,że do wprowadzenia umiejętności czuwającego i postaci Kochanki/Kochanka jest potrzebna znaczna ilość graczy przekraczająca minimum 10 osób. Proponowałbym przy piętnastu graczy doszło do przyjęcia nowej postaci jak i zdolności.
Nie widzę potrzeby do nazywania pasywnej umiejętności Czuwającego. Wystarczy wprowadzić zmianę w opisie tej klasy.
Co do „Fortuny” to dobrze rozumiesz. Losując tę kartę Tkaczka może wybrać drugą. Przystaję na twoją propozycję co do ilości graczy chociaż to nie od mnie zależy tylko od wybranego MG. Natomiast mówię „NIE!” odrzucaniu karty ,która nie spodoba się Tkaczce. Z wszechmogącym Losem nie ma co zaczynać. Raz wybranej karty nie można zmienić. Musi zaakceptować ten wybór i nie może się fochać. Takie przebieranie kartami jest nie na miejscu.
Tkaczki nie można unicestwić do końca więc kara śmierci za odmowę w wyborze karty jest nie na miejscu. Duch tej postaci jest wciąż obecny w grze. Także czy to linczujący czy wilkołaki albo czuwający nie mają wpływu na tę postać. Oczywiście ważny jest czas i chęci danego gracza lub graczki.
Tig zgodzę się z tobą iż karta „Dzień Umarłych” jest potężna, ale jej właściwość zależy od graczy ,którzy zechcą oddać swoje głosy i ewentualnie podpowiedzieć innym . Oczywiście istnieje możliwość iż karta zostanie wylosowana pierwszego dnia. I co wtedy ? Ano nic bo wylosowana karta zostaje wykorzystana i przepada. Co do propozycji karty mającej podobne działania „Dnia Osądu” dla wilkołaków to niestety bym jej nie widział. Wyglądałoby zbyt nienaturalnie i nie byłoby zbyt realnie. Na co komu głosy martwych wilków ,którym i tak nie można byłoby zaufać ?
Teoretycznie zgodzę się iż karty dla wilkołaków ciężko wymyślić. Ich wskrzeszenie jest niemożliwe z powodu wcześniejszego zabicia. Jaki jest sens ponowne powołanie do życia potwora ,którego jest już znana tożsamość? Dla mnie żaden.
W balansowaniu nie jestem zbyt mocny co można było zobaczyć w pewnym temacie na forum lub w innych moich sesjach na innym forum
Aby gra była jeszcze bardziej nieprzewidywalna pozwoliłem przygotować sobie kolejną porcję kart ,które oddaję pod dyskusję
„Karta Ślepca” – ta karta blokuje wewnętrzne oko Wyroczni co powoduje iż nie może ona skorzystać ze swojej zdolności przez jeden dzień
„Beznadziejność” – ta karta blokuje bojowe zdolności Czuwającego co uniemożliwia mu zaatakowanie wybranego wilkołaka w ciągu najbliższej nocy . Dodatkowo ten łowca wilkołaków traci swoją wyjątkową obronę przed dziećmi księżyca.
„Choroba” – ta karta blokuje zdolności specjalne Doktora uniemożliwiając mu ochronę gracza w ciągu najbliższej nocy.
„Karta Życia” – ta karta pozwala na wskrzeszenie jednego dowolnego ludzkiego gracza, który nie jest wilkołakiem.
„Pech” – ta karta uniemożliwia Tkaczce Przeznaczenia skorzystanie z kart w ciągu najbliższych dwóch dni. (blokada użycia zdolności na dwa odpisy MG)
„Krasomówca” - ta karta neguje zdolności Kaznodziei na jeden dzień.
„Tajemna moc” – ta karta pozwala na przeżycie zwykłemu graczowi ,który został zaatakowany przez wilkołaki lub przez tłum wściekłych graczy
„Zaćmienie Księżyca” – ta karta usypia instynkt wilkołaków co powoduje, że nie mogą oni polować najbliższej nocy
„Brzydota” – ta karta neguje zdolności Kochanki/Kochanka na jeden dzień.
Gdyby wszystkie karty miały swoje miejsce
Oczywiście jestem otwarty na propozycje od innych użytkowników.
Proponuję wprowadzić jeszcze trzy klasy postaci :
Wilkołak Alpha -Lider paczki wilkołaków. Wyjątkowo groźna bestia, potężniejsza niż zwykłe wilkołaki, nawet najwięksi łowcy drżą przed nią. Wilkołak Alpha raz w grze może obronić się przed atakiem czuwającego tym samym ginąc z nim w morderczym pojedynku Czyli: Jeśli czuwający zdecyduje się zaatakować gracza który jest wilkołakiem Alpha, zostanie zostaje zabity, ale pokonuje go w morderczej walce. Podczas gdy Wyrocznia sprawdza tożsamość tego gracza, jest on wyświetlany jako zwykły wilkołak. Atakuje oddzielnie od reszty wilkołaków ale zna ich tożsamość i może się z nimi porozumiewać. Utrudnia to znacznie grę gdyż ataki następują dwa razy dziennie, nie raz.
Wilkołak Alpha powinien pojawi się przy udziale dwudziestu graczy. Jego obecność neguje działanie karty „Krwawy Gniew”
Kiedyś padła tu propozycja Wiedzącego ja bym widział natomiast Wilczego Pomiota
Wilczy Pomiot – to osoba ,która sprzymierzyła się z wilkołakami i pomaga im w łowach. Nie jest jeszcze bestią księżyca. Jego wsparcie polega na podkładaniu fałszywych dowodów oskarżających innych graczy o bycie wilkołakiem.
Działanie : Gracz wcielający się w Wilczego Pomiota informuje MG poprzez wysłanie prywatnej wiadomości (PW) kogo chce obarczyć winą (fałszywym dowodem) za ostatnie morderstwo.
Ostatnią propozycją klasy jest
Zaklinacz Dusz czyli osoba ,która może porozumiewać się z duchami ostatnich poległych dzięki swoim nadnaturalnym zdolnościom.
Działanie : Podczas każdego dnia Zaklinacz /Zaklinaczka Dusz może porozumieć się z wybraną duszą poległego gracza poprzez PW. Najpierw informuje MG o próbie „rozmowy” z innym graczem. Następnie Zaklinacz zgaduje się z zabitym graczem. Poległy ma wtedy prawo do napisania postu w temacie sesyjnym. Jego głos jest napisany w kolorze jasnoniebieskim.
Wprowadzenie Zaklinacza Dusz neguje działanie kart „Dzień Umarłych” i „Karty Życia”
Oczywiście propozycje klas mogłyby się pojawić przy obecności większej liczbie graczy