[BGII] Dyskusja o broniach
Może to trochę nie na temat, ale przypominam sobie broń z Baldura II (nie pamiętam nazwy :? , chyba Karsomir, czy coś takiego, pewnie Hawkwood będzie wiedział ), której mógł używać tylko inkwizytor (chyba jakaś podklasa paladyna :? ) Keldorn, a zadawała coś około 2k12, albo i więcej . W żadnym innym RPG'u czegoś takiego nie było .
Ps. Zależy jeszcze, jakie to bronie (dwuręczne czy jednoręczne) i jakie trefienie krytyczne mają. Wtedy mógłbym z czystym sumieniem odpowiedzieć, która jes lepsza .
Ps. Zależy jeszcze, jakie to bronie (dwuręczne czy jednoręczne) i jakie trefienie krytyczne mają. Wtedy mógłbym z czystym sumieniem odpowiedzieć, która jes lepsza .
Hehe, jasne, że wiem. w BG2 grałem kiedy wy na chleb mówiliście "bep", a na muchy "tapty". Karsomir Święty Mściciel: obrażenia 1k12+5, TraK0+5, +5 obrażeń dla chaotycznych złych, za każdym uderzeniem rozprasza magię, +50% odporności na magię, 3 razy dziennie zaklęcie rozpraszanie magii. Można go później ulepszyć na broń +6. Broń zastrzeżona dla paladynów, czyli nie tylko dla inkwizytorów. Jest to najpotężniejsza broń w całej grze.
Co do podklas paladynów to mamy: kawalera, inkwizytora i łowcę nieumarłych (moja ulubiona). To tak, gwoli wyjaśnienia. :wink:
Co do podklas paladynów to mamy: kawalera, inkwizytora i łowcę nieumarłych (moja ulubiona). To tak, gwoli wyjaśnienia. :wink:
Bo paladyn jest zazwyczaj praworządny dobry, czyli walczy ze złem ! Rzeczywiście była dla paladynów, a nie tylko dla inkwizytorów. Ale myslałem, że mimo wszystko Karsomir jest bardziej niezwykły, mianowicie chodziło mi o to, że ma 2k12, a tu tylko 1k12 (cholera była gdzieś taka niezwykła broń, tylko nie mogę sobie przypmnieć gdzie). Karsomir chyba się składało z części u kowala (ale nie jestem pewien). Jest jeszcze ciekawostka związana z tym mieczem. Można nim było zniszczyć demilisza (jakiegoś tam na K ), nie zamieniając się w Dziecię Bhaala .
Cytat
No brón całkiem, całkiem a gdzie ona była
Odpowiedź - można ją było znaleźć w ścierwie smoka Firkraaga. I tylko tam.
[ Dodano: Wto 07 Gru, 2004 ]
Cytat
No dobra, dobra powiedz mi tylko jedna rzecz... Jezeli to jest bron dla podklasy paladyna to czemu tam jest tyle bonusow dla chaotycznych zlych???? To cos nie idzie w parze z palkiem
Tzn. dodatkowe obrażenia ZADANE postaciom chaotycznym złym przez Karsomira.
Jak pisałem - można go ulepszyć, ale dopiero w Trąbalu u Cespenara. Potrzebne jest do tego Oko Tyra, a te z kolei występuje właśnie w dodatku.
Myślę, że najodpowiedniejsza jest kompinacja długi miecz lub katana/krótki miecz. Za to, że w drugiej ręce nosisz broń lekką masz mniejsze kary chyba o 2 w obu rękach. Oczywiście może to też być topór jednoręczny/toporek, i wiele innych możliwości. Trzeba też pamiętać, żeby grając dwoma mieczami na raz nie nosić cięższej zbroji niż lekka, bo wtedy dostajemy duże kary.
Ps. Medivh zmień temat na: Bronie, czy coś w tym stylu, żeby nie było, że odchodzimy od tematu .
Ps. Medivh zmień temat na: Bronie, czy coś w tym stylu, żeby nie było, że odchodzimy od tematu .
Według mnie Srebrny Miecz. 25% na zabicie przeciwnika jednym ciosem. A no więc mam jeszcze kilka pytań:
-Mam rzuty obronne wszystkie na minusie to chyba dobrze, ale mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to działa.
-Opóźnienie bronie. Kilka informacji proszę o tym.
-Trak0 < CO TO JEST???!!!???
-Mam rzuty obronne wszystkie na minusie to chyba dobrze, ale mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to działa.
-Opóźnienie bronie. Kilka informacji proszę o tym.
-Trak0 < CO TO JEST???!!!???
Kurczę, nie wiem dokładnie jak to jest w BG, bo to na starym systemie DnD działa. Ale spróbujemy:
Rzuty obronne:
Czy na minusie do dobrze, to pewny nie jestem. Wydaje mi się, że podczas awansów dostaje się +, ale tu mogą sie mylić. W każdym bądź razie działa to na tej zasadzie, że np. dostając z czaru, pułapki itp. w zależności od tego jakie szkody są nam wyrządzane unikamy zaklęcia całkowicie/połownicznie (zależy od czaru) lub nie. Np. czarodziej rzuca na nas dezintegrację, której ST (stopień trudności) wynosi dajmy na to 25. Teraz my mamy odporność na zauroczenia (strzał, nie wiem co za to odpowiada) +5. Dodajemy do tego rzut 20 ścienna kością (czyli od 1 do 20) i jeśli wynik jest równy lub wyższy zaklęcie zostaje odparte.
Opóźnienie broni:
Nie wiem dokładnie jak to jest zapisane, ale pewnie chodzi o ilość ataków na rundę. To zaś mamy podane w karcie postaci.
Trak0:
Premia do ataku. W BG im mniejsze tym lepiej. Działa to znów na tej zasadzie, że wykonywany jest rzut 20 ścienną kością i odejmowany jest on od właśnie naszego Trak0. Wynik pokazuje nam klasę pancerza, którą jesteś w stanie przebić (czyli trafić). Np. Mamy Trak0 = +5. Wykonywany jest rzut, dajmy na to, że rzuciliśmy 10. Czyli: 5 - 10 = -5, czyli możemy trafić osobę/monstrum o KP -5 i większym. Chyba już to gdzieś kiedyś tłumaczyłem .
Rzuty obronne:
Czy na minusie do dobrze, to pewny nie jestem. Wydaje mi się, że podczas awansów dostaje się +, ale tu mogą sie mylić. W każdym bądź razie działa to na tej zasadzie, że np. dostając z czaru, pułapki itp. w zależności od tego jakie szkody są nam wyrządzane unikamy zaklęcia całkowicie/połownicznie (zależy od czaru) lub nie. Np. czarodziej rzuca na nas dezintegrację, której ST (stopień trudności) wynosi dajmy na to 25. Teraz my mamy odporność na zauroczenia (strzał, nie wiem co za to odpowiada) +5. Dodajemy do tego rzut 20 ścienna kością (czyli od 1 do 20) i jeśli wynik jest równy lub wyższy zaklęcie zostaje odparte.
Opóźnienie broni:
Nie wiem dokładnie jak to jest zapisane, ale pewnie chodzi o ilość ataków na rundę. To zaś mamy podane w karcie postaci.
Trak0:
Premia do ataku. W BG im mniejsze tym lepiej. Działa to znów na tej zasadzie, że wykonywany jest rzut 20 ścienną kością i odejmowany jest on od właśnie naszego Trak0. Wynik pokazuje nam klasę pancerza, którą jesteś w stanie przebić (czyli trafić). Np. Mamy Trak0 = +5. Wykonywany jest rzut, dajmy na to, że rzuciliśmy 10. Czyli: 5 - 10 = -5, czyli możemy trafić osobę/monstrum o KP -5 i większym. Chyba już to gdzieś kiedyś tłumaczyłem .