[BGII] Dyskusja o broniach

Więc mam pytanko. Jak jest lepsza broń :?: Z parametrami 2k4 czy 1k12 :?: I co oznaczają te liczby i "k" :?:


Tonari no Totoro!
Odpowiedz
Może to trochę nie na temat, ale przypominam sobie broń z Baldura II (nie pamiętam nazwy :? , chyba Karsomir, czy coś takiego, pewnie Hawkwood będzie wiedział ), której mógł używać tylko inkwizytor (chyba jakaś podklasa paladyna :? ) Keldorn, a zadawała coś około 2k12, albo i więcej . W żadnym innym RPG'u czegoś takiego nie było .

Ps. Zależy jeszcze, jakie to bronie (dwuręczne czy jednoręczne) i jakie trefienie krytyczne mają. Wtedy mógłbym z czystym sumieniem odpowiedzieć, która jes lepsza .

I nadejdzie wkrótce ten dzień...

RTS
Odpowiedz
Hehe, jasne, że wiem. w BG2 grałem kiedy wy na chleb mówiliście "bep", a na muchy "tapty". Karsomir Święty Mściciel: obrażenia 1k12+5, TraK0+5, +5 obrażeń dla chaotycznych złych, za każdym uderzeniem rozprasza magię, +50% odporności na magię, 3 razy dziennie zaklęcie rozpraszanie magii. Można go później ulepszyć na broń +6. Broń zastrzeżona dla paladynów, czyli nie tylko dla inkwizytorów. Jest to najpotężniejsza broń w całej grze.
Co do podklas paladynów to mamy: kawalera, inkwizytora i łowcę nieumarłych (moja ulubiona). To tak, gwoli wyjaśnienia. :wink:
He is worried about what may happen when he passes on. So am I, but it is something I shall not dwell upon. I shall love him because he is deserving of my love, not because he saved me, not because he is human, not because he is a Hero of Neverwinter. No, I love him for the man he is.

lady Aribeth de Tylmarande




Odpowiedz
No dobra, dobra powiedz mi tylko jedna rzecz... Jezeli to jest bron dla podklasy paladyna to czemu tam jest tyle bonusow dla chaotycznych zlych???? To cos nie idzie w parze z palkiem
Odpowiedz
Bo paladyn jest zazwyczaj praworządny dobry, czyli walczy ze złem ! Rzeczywiście była dla paladynów, a nie tylko dla inkwizytorów. Ale myslałem, że mimo wszystko Karsomir jest bardziej niezwykły, mianowicie chodziło mi o to, że ma 2k12, a tu tylko 1k12 (cholera była gdzieś taka niezwykła broń, tylko nie mogę sobie przypmnieć gdzie). Karsomir chyba się składało z części u kowala (ale nie jestem pewien). Jest jeszcze ciekawostka związana z tym mieczem. Można nim było zniszczyć demilisza (jakiegoś tam na K ), nie zamieniając się w Dziecię Bhaala .

I nadejdzie wkrótce ten dzień...

RTS
Odpowiedz

Cytat

No brón całkiem, całkiem a gdzie ona była


Odpowiedź - można ją było znaleźć w ścierwie smoka Firkraaga. I tylko tam.

[ Dodano: Wto 07 Gru, 2004 ]

Cytat

No dobra, dobra powiedz mi tylko jedna rzecz... Jezeli to jest bron dla podklasy paladyna to czemu tam jest tyle bonusow dla chaotycznych zlych???? To cos nie idzie w parze z palkiem


Tzn. dodatkowe obrażenia ZADANE postaciom chaotycznym złym przez Karsomira.

Jak pisałem - można go ulepszyć, ale dopiero w Trąbalu u Cespenara. Potrzebne jest do tego Oko Tyra, a te z kolei występuje właśnie w dodatku.
He is worried about what may happen when he passes on. So am I, but it is something I shall not dwell upon. I shall love him because he is deserving of my love, not because he saved me, not because he is human, not because he is a Hero of Neverwinter. No, I love him for the man he is.

lady Aribeth de Tylmarande




Odpowiedz
To jesli jestesmy w tematach broni, zo powiedzcie mi ktore miecze najbardzjej sie oplaca zdobyc i rozwinac ich umiejetnosc, jesli sie chce grac dwoma?
Odpowiedz
Myślę, że najodpowiedniejsza jest kompinacja długi miecz lub katana/krótki miecz. Za to, że w drugiej ręce nosisz broń lekką masz mniejsze kary chyba o 2 w obu rękach. Oczywiście może to też być topór jednoręczny/toporek, i wiele innych możliwości. Trzeba też pamiętać, żeby grając dwoma mieczami na raz nie nosić cięższej zbroji niż lekka, bo wtedy dostajemy duże kary.

Ps. Medivh zmień temat na: Bronie, czy coś w tym stylu, żeby nie było, że odchodzimy od tematu .

I nadejdzie wkrótce ten dzień...

RTS
Odpowiedz
nie wiem co napisac to napisze ze 2k4 mozna zapisac z angieskiego 2d4 - dice = kosc ale jestem mundry, nie ? ;p
all this time wishing our voices could be heard,now we finally have a voice and no one says a fucking word.
so let's scream as loud as we can and make it break, and let nothing stand in our fucking way
Odpowiedz
I tu mam kolejny błąd CD - Projectu. Właśnie zastanawiałem sie co jest silniejsze 2k4 czy 2d4. Po prostu CDP nie przetłumaczył tego i tyle. Bo muszę przyznać nie wiedziałem jak jest kość (do gry) po angielsku :oops: .


Tonari no Totoro!
Odpowiedz
Tyle powiem że głowiecie sie a po co ta csała rozmowa po prostu najważniejsze są nuery a nie litery a karsomir jest wspaniały ale nie mato jak cep bojowy wieków + 5 z ronu bhaala
Odpowiedz
Cep Bojowy Wieków był już w podstawce, tylko nie wiem czy +5 :? . Wiem, bo sam go do samego końca używałem, a złożyć go można było w twierdzy Nalii (nigdy nie wiem jak to sie pisze, d'Arnist czy jakoś tak :? ).

I nadejdzie wkrótce ten dzień...

RTS
Odpowiedz
tam był +3 ale w Trąbalu mozna było dodać jeszcze dwie kulki+2
Odpowiedz
Możecie mi powiedzieć jaki jest najlepszy miecz oburęczny (oprócz Krasomira+5) ??
Odpowiedz
Według mnie Srebrny Miecz. 25% na zabicie przeciwnika jednym ciosem. A no więc mam jeszcze kilka pytań:
-Mam rzuty obronne wszystkie na minusie to chyba dobrze, ale mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to działa.
-Opóźnienie bronie. Kilka informacji proszę o tym.
-Trak0 < CO TO JEST???!!!???

Odpowiedz
Kurczę, nie wiem dokładnie jak to jest w BG, bo to na starym systemie DnD działa. Ale spróbujemy:

Rzuty obronne:
Czy na minusie do dobrze, to pewny nie jestem. Wydaje mi się, że podczas awansów dostaje się +, ale tu mogą sie mylić. W każdym bądź razie działa to na tej zasadzie, że np. dostając z czaru, pułapki itp. w zależności od tego jakie szkody są nam wyrządzane unikamy zaklęcia całkowicie/połownicznie (zależy od czaru) lub nie. Np. czarodziej rzuca na nas dezintegrację, której ST (stopień trudności) wynosi dajmy na to 25. Teraz my mamy odporność na zauroczenia (strzał, nie wiem co za to odpowiada) +5. Dodajemy do tego rzut 20 ścienna kością (czyli od 1 do 20) i jeśli wynik jest równy lub wyższy zaklęcie zostaje odparte.

Opóźnienie broni:
Nie wiem dokładnie jak to jest zapisane, ale pewnie chodzi o ilość ataków na rundę. To zaś mamy podane w karcie postaci.

Trak0:
Premia do ataku. W BG im mniejsze tym lepiej. Działa to znów na tej zasadzie, że wykonywany jest rzut 20 ścienną kością i odejmowany jest on od właśnie naszego Trak0. Wynik pokazuje nam klasę pancerza, którą jesteś w stanie przebić (czyli trafić). Np. Mamy Trak0 = +5. Wykonywany jest rzut, dajmy na to, że rzuciliśmy 10. Czyli: 5 - 10 = -5, czyli możemy trafić osobę/monstrum o KP -5 i większym. Chyba już to gdzieś kiedyś tłumaczyłem .

I nadejdzie wkrótce ten dzień...

RTS
Odpowiedz
← Baldur's Gate

Dyskusja o broniach - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...