Kurczę, nie wiem dokładnie jak to jest w BG, bo to na starym systemie DnD działa. Ale spróbujemy:
Rzuty obronne:
Czy na minusie do dobrze, to pewny nie jestem. Wydaje mi się, że podczas awansów dostaje się +, ale tu mogą sie mylić. W każdym bądź razie działa to na tej zasadzie, że np. dostając z czaru, pułapki itp. w zależności od tego jakie szkody są nam wyrządzane unikamy zaklęcia całkowicie/połownicznie (zależy od czaru) lub nie. Np. czarodziej rzuca na nas dezintegrację, której ST (stopień trudności) wynosi dajmy na to 25. Teraz my mamy odporność na zauroczenia (strzał, nie wiem co za to odpowiada) +5. Dodajemy do tego rzut 20 ścienna kością (czyli od 1 do 20) i jeśli wynik jest równy lub wyższy zaklęcie zostaje odparte.
Opóźnienie broni:
Nie wiem dokładnie jak to jest zapisane, ale pewnie chodzi o ilość ataków na rundę. To zaś mamy podane w karcie postaci.
Trak0:
Premia do ataku. W BG im mniejsze tym lepiej. Działa to znów na tej zasadzie, że wykonywany jest rzut 20 ścienną kością i odejmowany jest on od właśnie naszego Trak0. Wynik pokazuje nam klasę pancerza, którą jesteś w stanie przebić (czyli trafić). Np. Mamy Trak0 =
+5. Wykonywany jest rzut, dajmy na to, że rzuciliśmy
10. Czyli:
5 -
10 =
-5, czyli możemy trafić osobę/monstrum o KP
-5 i większym. Chyba już to gdzieś kiedyś tłumaczyłem
.