Z miejsca radzę Tancerza Cieni. Dlaczego? BO by awansować w Zabójce trzeba mieć zły charakter, a o to czasem może byc ciężko (no chyba, żę się ograniczysz do wycinania co jakiś czas obywateli Faerunu
). A jeśli chodzi o umiejętności no to:
Zabójca
Kostka wytrzymalości: k6
Punkty umiejetności na poziom: 4 + Modyfikator Inteligencji
Bieglości: Bronie proste i lekka zbroja.
Poziom 1:
* Atak śmierci - +1k6 specjalny atak z zaskoczenia, który ma szanse dodatkowo sparalizowac ofiare
Poziom 2:
* Niezwykly unik - zachowujesz premie ze zreczności do KP nawet jeśli zostaniesz zaskoczony
* Oblicze Ducha - tak jak czar
* Wytrzymalośc +1 przeciw truciLnie
Poziom 3:
* Atak śmierci +2k6
Poziom 4:
* +Wytrzymalośc +2 przeciw truciLnie
Poziom 5:
* Niezwykly unik 2 - +1 do rzutów obronnych na Refleks
* Ciemnośc - tak jak czar
* Atak śmierci +3k6
Poziom 6:
* Wytrzymalośc +3 przeciw truciLnie
Poziom 7:
* Atak śmierci +4k6
Poziom 8:
* Wytrzymalośc +4 przeciw truciLnie
Poziom 9:
* Ulepszona niewidzialnośc - tak jak czar
* Atak śmierci +5k6
Poziom 10:
* Niezwykly unik 3 - +2 do rzutów obronnych na Refleks
* Wytrzymalośc +5 przeciw truciLnie
Tancerz Cieni
Kostka wytrzymalości: k8
Punkty umiejetności na poziom: 6 + Modyfikator Inteligencji
Bieglości: Bronie proste i lekka zbroja
Poziom 1
* Ukrywanie sie pod obserwacją: Tancerz Cienia jest w stanie uzywac umiejetności Ukrywanie sie nawet gdy jest obserwowany.
Poziom 2:
* Odskok - Nie dostaje obrazen po udanym rzucie na refleks.
* Widzenie w ciemności - Zdolny widziec w ciemnych obszarach.
* Niezwykly unik 1 - zachowuje premie za Zrecznośc do Klasy Pancerza, nawet gdy zostanie zaskoczony
Poziom 3:
* Cieniste oszolomienie: Raz dziennie tancerz cienia moze spowodowac iluzoryczne oszolomienie na wybranym celu. Oszolomienie to trwa przez piec rund.
* Przywolanie cienia: Raz dziennie tancerz cienia moze przywolac cien. Istota ta jest niezwykle odporna na odpedzanie i staje sie potezniejsza razem ze swoim panem.
Poziom 4:
* Cienisty odskok: Trzy razy dziennie tancerz cienia moze wezwac cienie z obszaru aby pomogly mu sie ukryc. Uzyskuje 5% premie za ukrycie, redukcje obrazen 5/+1 i +1 do KP. Efekt utrzymuje sie przez piec rund. Zdolnośc ta ulepsza sie do 10% premii za ukrycie, redukcji obrazen 5/+2 i premii +2 do KP przy szóstym poziomie, a na poziomie ósmym zamienia sie na 15% premie, odpornośc 10/+2 oraz +3 do KP. Natomiast na poziomie dziesiątym premia wynosi 20%, odpornośc 10/+3 a premia do KP wynosi +4.
Poziom 5:
* Rzut obronny- Ominiecie śmierci po udanym rzucie na refleks.
* Niezwykly unik 2 - +1 do rzutów obronnych za refleks.
Poziom 7:
* Elastyczny umysl - Nieudany test obronny na Wole automatycznie zostaje powtórzony.
Poziom 10:
* Ulepszony odskok - Nieudany rzut obronny na refleks oznacza tylko polowe obrazen.
* Niezwykly unik 3 - +2 do rzutów obronnych na refleks.
No i to chyba mówi samo za siebie. Porównaj chociażby umiejętności uzyskane na pierwszym poziomie. Dla mnie oczywiście ukrywanie sie na widoku przydawałoby się o wiele bardziej. Choc nie zmienia to faktu, że reszta zostawia troszke do życzenia
. TC dostaje umiejętności zwiększające głównie jego obronę przeciwko praktycznie wszystkiemu, zaś Zabójca dostaje głównie zwiększenie ataku krytycznego. Co prawda, żeby awansować w Tancerza, trzeba się troszkę więcej napocić, ale dla mnie to jest warte wysiłku
.