Z miejsca radzę Tancerza Cieni. Dlaczego? BO by awansować w Zabójce trzeba mieć zły charakter, a o to czasem może byc ciężko (no chyba, żę się ograniczysz do wycinania co jakiś czas obywateli Faerunu 

). A jeśli chodzi o umiejętności no to:
Zabójca
Kostka wytrzymalości: k6
Punkty umiejetności na poziom: 4 + Modyfikator Inteligencji
Bieglości: Bronie proste i lekka zbroja.
Poziom 1:
    * Atak śmierci - +1k6 specjalny atak z zaskoczenia, który ma szanse dodatkowo sparalizowac ofiare 
Poziom 2:
    * Niezwykly unik - zachowujesz premie ze zreczności do KP nawet jeśli zostaniesz zaskoczony
    * Oblicze Ducha - tak jak czar
    * Wytrzymalośc +1 przeciw truciLnie 
Poziom 3:
    * Atak śmierci +2k6 
Poziom 4:
    * +Wytrzymalośc +2 przeciw truciLnie 
Poziom 5:
    * Niezwykly unik 2 - +1 do rzutów obronnych na Refleks
    * Ciemnośc - tak jak czar
    * Atak śmierci +3k6 
Poziom 6:
    * Wytrzymalośc +3 przeciw truciLnie 
Poziom 7:
    * Atak śmierci +4k6 
Poziom 8:
    * Wytrzymalośc +4 przeciw truciLnie 
Poziom 9:
    * Ulepszona niewidzialnośc - tak jak czar
    * Atak śmierci +5k6 
Poziom 10:
    * Niezwykly unik 3 - +2 do rzutów obronnych na Refleks
    * Wytrzymalośc +5 przeciw truciLnie 
Tancerz Cieni
Kostka wytrzymalości: k8
Punkty umiejetności na poziom: 6 + Modyfikator Inteligencji
Bieglości: Bronie proste i lekka zbroja
 
Poziom 1
    * Ukrywanie sie pod obserwacją: Tancerz Cienia jest w stanie uzywac umiejetności Ukrywanie sie nawet gdy jest obserwowany. 
Poziom 2:
    * Odskok - Nie dostaje obrazen po udanym rzucie na refleks.
    * Widzenie w ciemności - Zdolny widziec w ciemnych obszarach.
    * Niezwykly unik 1 - zachowuje premie za Zrecznośc do Klasy Pancerza, nawet gdy zostanie zaskoczony
Poziom 3:
    * Cieniste oszolomienie: Raz dziennie tancerz cienia moze spowodowac iluzoryczne oszolomienie na wybranym celu. Oszolomienie to trwa przez piec rund.
    * Przywolanie cienia: Raz dziennie tancerz cienia moze przywolac cien. Istota ta jest niezwykle odporna na odpedzanie i staje sie potezniejsza razem ze swoim panem.
Poziom 4:
    * Cienisty odskok: Trzy razy dziennie tancerz cienia moze wezwac cienie z obszaru aby pomogly mu sie ukryc. Uzyskuje 5% premie za ukrycie, redukcje obrazen 5/+1 i +1 do KP. Efekt utrzymuje sie przez piec rund. Zdolnośc ta ulepsza sie do 10% premii za ukrycie, redukcji obrazen 5/+2 i premii +2 do KP przy szóstym poziomie, a na poziomie ósmym zamienia sie na 15% premie, odpornośc 10/+2 oraz +3 do KP. Natomiast na poziomie dziesiątym premia wynosi 20%, odpornośc 10/+3 a premia do KP wynosi +4.
Poziom 5:
    * Rzut obronny- Ominiecie śmierci po udanym rzucie na refleks.
    * Niezwykly unik 2 - +1 do rzutów obronnych za refleks.
Poziom 7:
    * Elastyczny umysl - Nieudany test obronny na Wole automatycznie zostaje powtórzony.
Poziom 10:
    * Ulepszony odskok - Nieudany rzut obronny na refleks oznacza tylko polowe obrazen.
    * Niezwykly unik 3 - +2 do rzutów obronnych na refleks.
No i to chyba mówi samo za siebie. Porównaj chociażby umiejętności uzyskane na pierwszym poziomie. Dla mnie oczywiście ukrywanie sie na widoku przydawałoby się o wiele bardziej. Choc nie zmienia to faktu, że reszta zostawia troszke do życzenia 

. TC dostaje umiejętności zwiększające głównie jego obronę przeciwko praktycznie wszystkiemu, zaś Zabójca dostaje głównie zwiększenie ataku krytycznego. Co prawda, żeby awansować w Tancerza, trzeba się troszkę więcej napocić, ale dla mnie to jest warte wysiłku 

.